ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent finalitza els treballs de prevenció d’incendis a l’àrea forestal de Fuset

L’Ajuntament ha executat treballs selvícoles per import de mes de 100.000 euros euros comptant amb 3 subvencions de la Generalitat Valenciana i la Diputació de València
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 25, 2023
209 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
1929 ontinyent area forestal fuset

L’Ajuntament d’Ontinyent ha finalitzat els treballs de prevenció d’incendis que s’han dut a terme als últims mesos en l’àrea forestal de Fuset, finca de propietat municipal que es troba en la seua majoria dins del Paratge Natural Municipal Serra de l’Ombria-Pou Clar. En total han estat 3 línies d’acció en les que s’ha invertit més de 100.000 euros, comptant amb subvencions aconseguides de la Generalitat Valenciana i la Diputació de València.

La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, destacava la importància “de mantenir el bon estat i la seguretat de la finca de Fuset, un espai de 107’27 hectàrees que és l’únic sol forestal de propietat municipal d’Ontinyent. Es un espai d’alt valor ambiental que amb estes intervencions, a més de reduir el risc d’incendi, augmenta el seu valor ambiental”. Assenyalava.

L’última línia d’acció ha estat l’executada amb una subvenció de 33.861 euros de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, una ajuda contemplada dins del Fons Estratègic Municipal de Prevenció d’Incendis i Gestió Forestal per a l’any 2023, que s’ha destinat a tasques de neteja, aclariment i poda d’arbustos i arbres, per reduir el risc d’incendi i millorar les condicions de l’entorn.

Abans, l’Ajuntament també havia executat altres treballs selvícoles a la zona forestal de Fuset: Per una banda, s’han dut a terme accions d’eliminació de residus, plantació d’arbres i arbustos i altres millores dins d’una intervenció pressupostada en 38.800 euros dels quals 23.000 han estat subvencionats per l’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València; i per altra, Fuset ha estat una de les àrees on s’han fet tasques de prevenció d’incendis forestals i millora de l’entorn la brigada ‘Emerge’, contractada amb una subvenció de 70.828 euros obtinguda de la Generalitat Valenciana.

Cal recordar que la finca de Fuset, adquirida per l’Ajuntament als anys 80, va perdre el 85% de la seua massa forestal en un gran incendi a l’any 1992. Hui en dia existeixen zones de forta regeneració de pins, amb una destitat tan elevada que alenteix la maduració de la “muntanya brava” i fa que aquestes zones tinguen un elevat risc d’incendi.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Xàtiva es projecta a FITUR com a referent de turisme intel·ligent i patrimoni cultural

Xàtiva ha refermat la seua posició com a destinació de referència en la Fira Internacional…

Canet d’en Berenguer lidera la lucha contra la erosión costera con «ingeniería verde» en Fitur 2026

El proyecto pionero de Canet d'en Berenguer para proteger su litoral se ha convertido en…

Seis detenidos en Alzira, Cullera y Nàquera por cultivo y tráfico de drogas

La operación Zander, desarrollada por la Guardia Civil en Alzira, Cullera y Nàquera, ha concluido…

Otras noticias

Enfermedad de Newcastle en aves Sintomas y tratamiento scaled 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Por Agronews
Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
El mestre Ferrero.
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent homenatjarà el Mestre Ferrero amb un espai expositiu permanent i una programació històrica pel seu centenari

Por Toni Cuquerella
Hospital antic d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent guanyarà un hospital de llarga estada: Sanitat confirma la reforma de l’antic centre per allotjar pacients crònics

Por Toni Cuquerella
BeniganimfotoAbulaila3
La Vall d'Albaida

La Diputación financia la accesibilidad en un edificio municipal de Benigànim para personas con Alzheimer

Por Redacción ComarcalCV
Natàlia Enguix i Jorge Rodríguez han presentat els pressupostos d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost històric per a 2026 amb 14 milions d’euros en inversions de la Diputació

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?