ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por
Javier Ruiz
PorJavier Ruiz
Licenciado en Periodismo, Máster en Dirección de Comunicación. Comienza en el periodismo local en la extinta La Red Pública y en Radio Buñol, donde hace sus...
RSS
Publicado abril 3, 2025
2.1K vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Ontinyent
Senyalització a Ontinyent

La nova regulació entrarà en vigor el 22 d’abril, amb un període de prova sense sancions que començarà dilluns que ve i s’estendrà durant 15 dies

L’Ajuntament d’Ontinyent ha anunciat la posada en marxa de les Zones d’Accés Prioritari Residencial (APR), una iniciativa que busca donar prioritat a les persones residents i pacificar el trànsit en determinades àrees de la ciutat. Juan Pablo Úbeda, regidor de Policia Local, ha destacat que l’objectiu principal és garantir la qualitat de vida del veïnat i reduir la circulació de vehicles en aquestes zones.

En paraules del regidor, «aquesta mesura és fonamental per donar prioritat al veí i la veïna que viuen en aquestes zones i per pacificar el trànsit, seguint les polítiques de mobilitat urbana que ens marquen les directrius europees».

Segons Ubeda, la iniciativa forma part de la política de mobilitat urbana sostenible de l’equip de govern, que dona prioritat a la seguretat viària, la reducció d’emissions i la creació d’espais més amables per a la ciutadania. «És una política clara d’aquest govern municipal: reduir el trànsit i donar importància i prioritat a les persones per davant dels vehicles”, una línia que inclou altres accions com les remodelacions del carrer Sant Antoni, el Grup Ramon Llin o el carrer José Simó Marín, “i ara fem un pas més enllà dins d’aquesta línia que seguim de posar al veïnat per davant dels amb les zones APR”.

La restricció d’accés per als no residents afectarà el carrer Sant Antoni, el carrer Santa Faç, el carrer Aurora, el carrer de Capellans, el carrer de la Morereta, la prolongació del carrer Puríssima, el carrer de Maians, el carrer de Josep Melcior Gomis i el carrer de Cantalar de Sant Carles. Allí, a partir del 7 d’abril s’iniciarà un període de prova de 15 dies per a facilitar l’adaptació dels residents i empreses afectades. A partir del 22 d’abril, la regulació entrarà en ple funcionament.

Els residents amb vehicles empadronats en aquestes zones no hauran de realitzar cap tràmit addicional, ja que les seues matrícules han sigut registrades automàticament a la base de dades municipal. Cada habitatge podrà donar d’alta fins a quatre vehicles addicionals per motius justificats, com ara la mobilitat reduïda o l’atenció a persones dependents. També es contemplen permisos per a empreses d’obres i serveis, els quals seran autoritzats pel temps que dure l’activitat.

Per garantir el compliment d’aquesta nova regulació, l’Ajuntament ha instal·lat càmeres de trànsit en els accessos de les Zones APR. Aquest sistema de control permetrà identificar i sancionar els vehicles no autoritzats que accedisquen a aquestes zones. Així, els senyals indicaran clarament la restricció, igual que qualsevol altra senyalització viària, i les càmeres ajudaran a fer complir la norma. Qui no tinga el permís necessari serà sancionat.

L’Ajuntament ha habilitat diversos canals per a facilitar el registre i la resolució de dubtes. Els residents poden obtenir més informació i fer els tràmits d’alta a través de la pàgina web https://www.ontinyent.es/va/pagina/zones-apr-acces-prioritari-residencial, així com telefonant al número 96.236.90.90. A més, s’ha enviat una notificació als residents de les zones afectades per informar-los del procediment a seguir. Juan Pablo Úbeda ha recordat també que a Ontinyent «tenim una gran quantitat de pàrquings al voltant de la ciutat. Qualsevol persona pot aparcar en aquests punts i, en menys de 10 minuts caminant, estar al centre comercial o en qualsevol altra zona d’interés», exposava el regidor.

Tags: Javier Ontinyent

Lo + leído

Reforma de la Ley Electoral: la Unió Municipalista consigue las firmas para rebajar el listón al 3% y traslada el debate a Les Corts

La campaña de movilización emprendida por la Unió Municipalista ha alcanzado su objetivo principal. La…

Ferran Bartual recibe el Ninot d’Or del Gremi Artesà d’Artistes Fallers en Foios

El Ayuntamiento de Foios ha anunciado que Ferran Bartual, regidor de Falles, será galardonado con…

El Rallye Ciudad de Utiel reunirá a más de 70 equipos y se consolida en el Supercampeonato de España

Utiel se prepara para convertirse en uno de los focos del automovilismo nacional con la…

Otras noticias

L'epicentre del terratrèmol s'ha situat a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Nou terratrèmol a Ontinyent: un sisme de magnitud 3,5 fa sacsejar la terra entre altres tremolors menors

Por Toni Cuquerella
Elvira Lindo.
La Vall d'Albaida

Elvira Lindo, gran protagonista de l’XI Cicle ‘Ontinyent Negre’ aquest maig

Por Toni Cuquerella
Unitat de SAMU.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Dos morts en caure un vehicle al riu Clariano a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?