ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Alcúdia acull el 1r Aplec de la Federació Coordinadora de Muixerangues

Dèsset colles amb prop de mil muixeranguers actuaran el 28 d’octubre, en l’actuació més nombrosa de la historia
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 24, 2023
178 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
387 muixeranga

L’Alcúdia acull, el proper dissabte 28 d’octubre de vesprada, el 1r Aplec de la Federació Coordinadora de Muixerangues. 17 colles amb prop de mil muixeranguers i muixerangueres actuaran conjuntament a la plaça de Tirant lo Blanc, a partir de les cinc de la vesprada, en la que serà l’actuació muixeranguera més nombrosa de la història.

L’organització de l’Aplec compta amb el suport de l’Ajuntament de l’Alcúdia, l’Institut Valencià de Cultura, la colla local, la Muixeranga dels Negrets, que oficiarà d’amfitriona, i la Caixa Rural de l’Alcúdia. De fet, abans de l’actuació de les colles, es farà un reconeixement a Pepe Ros, el Tio Pepe, personatge cabdal en la recuperació de la tradició dels Negrets. Així mateix el cartell de l’esdeveniment ha estat obra d’Adrià Pina, artista alcudienc.

A més de la colla local estaran presents a l’Alcúdia les muixerangues de Guadassuar, Vall d’Albaida, Xàtiva, Jove Muixeranga de València, Nova Muixeranga d’Algemesí, Alacant, la Safor, Castelló, Cullera, els Ports, de recent creació, Torrentina, el Campello, Vinaròs, Sueca i Barcelona. Totes aquestes colles formen part de la Federació de Muixerangues, tret de la dels Ports, que està en procés.

De la mateixa manera estarà present com a convidada especial la Mojiganga de Titaguas, que només balla cada set anys amb motiu de las Fiestas Gordas de la seua localitat. Excepcionalment, la Mojiganga de Titaguas farà una representació fora del seu poble, abans de l’actuació de les colles muixerangueres.

Les colles muixerangueres alçaran les seues figures en tres rondes i una ronda de comiat. L’àrea tècnica de la Federació de Muixerangues coordinarà aquesta actuació, d’enorme complexitat atès el nombre de colles. La coordinació de la part musical, a banda de les formacions que puguen acompanyar cada colla, anirà a càrrec de la Colla Mosaic, amb músics formats al Conservatori José Iturbi.

Les activitats de l’Aplec començaran de matí a la Casa de Cultura de l’Alcúdia, a les 10.30 del matí, amb quatre conferències relacionades amb el món de la muixeranga. Andrés P. Felici parlarà de ‘Músiques, figures i rituals de la primitiva muixeranga d’Algemesí’ i membres de l’actual Muixeranga d’Algemesí presentaran el llibre commemoratiu del seu 50è aniversari. Després d’una pausa hi haurà dos presentacions més, sobre la Mojiganga de Titaguas en las Fiestas Gordas y sobre l’elaboració d’un catàleg de figures per part de l’àrea tècnica de la Federació de Muixerangues.

Tags: admin Alcúdia

Lo + leído

Un cotxe es precipita a l’aigua al Port de Gandia i es salda amb una dona morta i la conductora detinguda

Una jove de 20 anys va morir anit al port de Gandia, després que el…

Johnny Depp dona 65.000 dólares a Asociación Musical de Massanassa afectada por la dana

El reconocido actor estadounidense Johnny Depp ha tenido un gesto de gran generosidad al donar…

El ple de Xàtiva aprova el principi d’acord amb l’església per recuperar els 8.000 metres de sòl públic que s’havia immatriculat

L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat per unanimitat en el ple municipal la proposta d’acord transaccional…

Otras noticias

Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Ribera Alta

Piden cuatro años de cárcel por un puñetazo mortal tras una discusión por una plaza para discapacitados en Alzira

Por Javier
Carlos Mazón durante su comparecencia oficial el aniversario de la dana.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

El president Mazón en el primer aniversario de la tragedia de la dana: “hubo cosas que debieron funcionar mejor”

Por Toni Cuquerella
9244 dana lodo
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

Los casos de estrés postraumático se disparan un 170% en las zonas afectadas por la dana

Por Toni Cuquerella
3BonoscomercDANAfotoAbulaila10
L' Horta SudLa Ribera Alta

La Diputación de Valencia inyecta 10 millones de euros en comercios de 26 municipios afectados por la DANA

Por Redacción ComarcalCV
Imagen del visor web InfoDANA.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

El Gobierno lanza un visor web para el seguimiento ciudadano de cómo se invierten los fondos de reconstrucción tras la dana

Por Toni Cuquerella
inauguracioJC2025
La Ribera Alta

Alzira inicia les Jornades Culturals 2025 amb el lema «La cultura salva el poble»

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?