ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Ajuntament de l’Alcúdia digitalitzarà el cicle de l’aigua amb una inversió de vora 1,2 milions d’euros

El ple ha aprovat per unanimitat el projecte de digitalització per al servei d'aigua potable i clavegueram, amb actuacions finançades al 100% amb ajudes del Ministeri
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 10, 2023
297 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
3644 alcudia obres canonades

En l’última sessió plenària, que va tindre lloc el passat 31 d’octubre, es va aprovar per unanimitat la participació de l’Ajuntament de l’Alcúdia a través de l’empresa Aguas de Valencia, S.A., en el projecte de digitalització per al servei d’aigua potable i clavegueram de la localitat, dins d’un procediment convocat pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el repte demogràfic per a la concessió d’ajudes, per a l’elaboració de projectes de millora de l’eficiència del cicle urbà de l’aigua, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PERTE digitalització del cicle de l’aigua).

Aquest projecte pretén impulsar l’ús de les noves tecnologies de la informació en el cicle integral de l’aigua per millorar la seua gestió, augmentar l’eficiència, reduir les pèrdues en les xarxes de subministrament i avançar en el compliment dels objectius ambientals marcats per la planificació hidrològica i les normatives internacionals.

En concret, es plantegen al municipi actuacions per a la instal·lació d’equipament per al control de la qualitat, cabdal i pressió de l’aigua potable, la instal·lació de comptadors de telelectura, mesuraments de cabdals en pous de registre i col·lectors, monitorització de les EBARS i de la qualitat de l’aigua residual i control de vessaments, entre altres.

La implementació d’este equipament permetrà, per exemple, el control en temps real dels cabals d’aigua potable que entra i ix de la xarxa, cosa que ajudarà a la detecció de fuites i millorarà sensiblement l’eficiència del sistema.

La sensorització de la xarxa de clavegueram dotarà a l’àrea de serveis públics d’un sistema de control automàtic del funcionament, que a més a més ajudarà a prendre decisions en situacions de fortes pluges per minimitzar l’impacte de possibles inundacions.

Andreu Salom, alcalde de l’Alcúdia, ha explicat que «amb el pla director de les infraestructures de clavegueram i la informació que ens faciliten els nous sensors, podem establir les mesures necessàries i més eficients per a gestionar de manera òptima situacions adverses com ara episodis de pluges d’alta intensitat».

Tags: admin Alcúdia

Lo + leído

De les cendres de 1707 a les mentides d’Internet: el sorprenent viatge teatral per commemorar la crema de Xàtiva

Xàtiva es prepara per a recordar un any més la commemoració de la crema de…

Golpe al narcotráfico en el ferry a Ibiza: Dos detenidos en el puerto de Dénia con más de dos kilos de cocaína en la maleta

La Guardia Civil ha asestado un nuevo golpe al tráfico de sustancias estupefacientes en las…

Tavernes sale a la calle para pedir a la Generalitat la residencia y el centro de día comprometidos

Centenares de personas participaron este jueves en Tavernes de la Valldigna en una concentración para…

Otras noticias

Guàrdia Civil.
El Camp de TúriaLa Ribera AltaRequena - UtielValencia

Esclavitud en Venta del Moro, Tous y Nàquera: jornadas de 18 horas sin sueldo y 60 personas en una habitación

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Ribera Alta

Golpe al narcotráfico en Carlet: desarticulado un clan familiar jerarquizado con 20 detenidos

Por Toni Cuquerella
Casetes d'Alzira vistes des de la Muntanyeta.
La Ribera Alta

Històrica regularització a Alzira: l’Ajuntament aprova l’estudi per a legalitzar 2.745 vivendes en sòl no urbanitzable

Por Toni Cuquerella
Efectos de la DANA.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Gobierno asigna 1.300 millones de euros a la Comunitat Valenciana para cubrir gastos de la DANA

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Ribera Alta

Piden 20 años de cárcel para el acusado de agredir sexualmente, golpear y robar a su pareja en la Ribera Alta

Por Javier Ruiz
4062fa2d f15f 47b9 b8ab 950a1e7cbe22
La Ribera Alta

Detingut a Algemesí per diversos robatoris amb força en vehicles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?