ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent millora la connexió entre barris i crearà un espai gastronòmic amb l’aval dels Fons Feder de la Unió Europea

L'alcalde Jorge Rodríguez y l'arquitecte Ramón Esteve inauguren les noves escales mecàniques urbanes, que han tingut una resposta molt positiva entre el veïnat
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 27, 2023
251 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
4692 ontinyent accessibilitat unio europea

Millorar la connexió entre els barris de El Llombo i Poble Nou amb la instal·lació d’una escala mecànica i crear un nou espai gastronòmic per a revitalitzar el Mercat Municipal. Aquests són els objectius d’una actuació inclosa al programa ‘Ontinyent evoluciona amb Europa’ cofinançada al 50% entre l’Ajuntament i els Fondos Feder de la Unió Europea, la qual era objecte d’una visita institucional aquest dimarts.

L’actuació que ha comptat amb un pressupost total de 464.441,99€, era visitada aquest dimarts per l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, junt al regidor de Territori, Oscar Borrell; el regidor de Fons Europeus, Juan Pablo Úbeda i la regidora de Serveis Socials, Paula Soler i els arquitectes ontinyentins encarregats del projecte, Ramón Esteve i Estefania Pérez. Durant la visita, el primer edil destacava «que l’objectiu d’aquesta actuació era dinamitzar el mercat municipal i això per la situació orogràfica en la que es troba suposava un repte que, amb la instal·lació de l’escala mecànica que salva el desnivell entre la Plaça Coronació i el mercat municipal i el nou espai de restauració, podem dir que s’ha aconseguit».

Per la seua part, l’arquitecte Ramón Esteve, posava en valor que tot i ser un «projecte que no té molta envergadura en quant a les seues dimensions, però que té molta importància» perquè amb la pèrgola i l’espai de restauració completen «arropant aquesta zona i donant-li qualitat. Estem molt contents del resultat». En esta mateixa línia, l’arquitecta que ha dirigit el projecte, Estefania Pérez, explicava que l’objectiu també era millorar «la visió que des de la Plaça Coronació es té del Mercat Municipal alhora que millorar-lo i optimitzar-lo».

A més a més, Esteve posava en valor la instal·lació de l’escala mecànica perquè és «fonamental» perquè tot el trànsit de persones que pot mobilitzar és «altíssima, inclòs quan estiga el mercat de baix el dilluns a la Plaça Coronació i el de d’alt en funcionament veurem l’agilitat

que li dona». De fet, durant les primeres hores de la seua posada en funcionament, el veïnat que les ha pogut utilitzar ja ha valorat positivament la seua instal·lació. Cal recordar que la instal·lació d’escales mecàniques és una solució que està donant-se en ciutats com Barcelona, Àvila, València, Toledo, Santander per salvar el desnivell i facilitar l’accés a determinades zones de les ciutats com són els centres històrics.

Al detall, el nou espai de restauració ubicat a la part del mercat que dóna al sud-oest i al Carrer Puríssima compta amb un doble accés des de l’interior Mercat Municipal i des de l’exterior on es troba la pèrgola dissenyada per l’arquitecte Ramón Esteve perquè puga emprar-se com una terrassa. Aquest espai podrà estar obert quan el mercat estiga tancat, i té accés tant des de l’exterior com des de l’interior.

L’escala mecànica funcionarà les 24 hores al dia per sensors parant-se quan no hi ha gent utilitzant-les. Paral·lelament, des de l’àrea de Serveis Municipals, Territori i Parcs i Jardins s’han executat millores com canvi en les lluminàries, instal·lació de càmeres de seguretat, plantació de noves plantes i repintat de la rampa.

Durant la visita, l’alcalde també anunciava que «una vegada rebudes les obres de l’escala mecànica i finalització del espai gastronòmic procedirem a la licitació per a comptar amb un espai de restauració». En aquesta contractació que es publicarà pròximament a la Plataforma de Contractació de l’Estat «volem valorar també la qualitat de l’oferta gastronòmica i no sols un cànon» perquè, en paraules de Rodríguez «per a l’Ajuntament, el més important és que hi haja un equipament i un mobiliari digne i s’oferisca una carta interessant que convertisca aquest espai en un punt de referència i motor que contribuïsca a la dinamització tant del barri de Poble Nou com del propi mercat municipal».

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Xàtiva es projecta a FITUR com a referent de turisme intel·ligent i patrimoni cultural

Xàtiva ha refermat la seua posició com a destinació de referència en la Fira Internacional…

Canet d’en Berenguer lidera la lucha contra la erosión costera con «ingeniería verde» en Fitur 2026

El proyecto pionero de Canet d'en Berenguer para proteger su litoral se ha convertido en…

Seis detenidos en Alzira, Cullera y Nàquera por cultivo y tráfico de drogas

La operación Zander, desarrollada por la Guardia Civil en Alzira, Cullera y Nàquera, ha concluido…

Otras noticias

Enfermedad de Newcastle en aves Sintomas y tratamiento scaled 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Por Agronews
Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
El mestre Ferrero.
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent homenatjarà el Mestre Ferrero amb un espai expositiu permanent i una programació històrica pel seu centenari

Por Toni Cuquerella
Hospital antic d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent guanyarà un hospital de llarga estada: Sanitat confirma la reforma de l’antic centre per allotjar pacients crònics

Por Toni Cuquerella
BeniganimfotoAbulaila3
La Vall d'Albaida

La Diputación financia la accesibilidad en un edificio municipal de Benigànim para personas con Alzheimer

Por Redacción ComarcalCV
Natàlia Enguix i Jorge Rodríguez han presentat els pressupostos d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost històric per a 2026 amb 14 milions d’euros en inversions de la Diputació

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?