ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Ajuntament de l’Alcúdia aprova un pressupost de més de 14 milions d’euros per al 2024

Els comptes van comptar amb el suport dels regidors i regidores del PSPV i de Compromís, i el vot en contra del PP
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 14, 2024
79 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
1049 alcudia ple municipal

El plenari de febrer de l’Ajuntament de l’Alcúdia va aprovar el pressupost municipal per a 2024, que ascendirà a 14.049.692,94 euros. La proposta del regidor d’hisenda va comptar amb el suport dels regidors i regidores del PSPV i de Compromís per l’Alcúdia, i el vot en contra del Partit Popular.

Els comptes municipals del 2024 suposen un increment del 24 % respecte als de l’any 2023, cosa que, segons va explicar l’alcalde Andreu Salom en el plenari. “La voluntat del govern municipal és posar en marxa múltiples actuacions en infraestructures bàsiques que comportaran una millora clara i directa en la qualitat de vida dels veïns i veïnes de l’Alcúdia i Montortal».

Al llarg de l’últim any l’Ajuntament ha amortitzat un total de 531.075 euros dels préstecs ja existents. Es per això que l’import del capital viu a llarg termini abastaria un total de 4.089.643,49 euros, el que representa el 40,96 % dels recursos liquidats en el pressupost municipal de 2022.

En quant a les inversions estrella de pressupost, podem considerar dos aspectes importants. Per una banda, la dotació de 130.000 euros per al Pla d’Ocupació Local i, d’altra banda la dotació de 305.000 euros, per a inversions relatives al desenvolupament i implementació del Pla de Mobilitat, que constarà de la millora d’accessibilitat de voreres, el condicionament de camins rurals, la reposició de les marquesines de les parades d’autobús, entre altres.

També van a continuar les obres de millora de la xarxa de subministrament d’aigua potable amb 182.000 euros previstos que comportaran millores en la pressió i la qualitat del subministrament en distintes zones del poble, així com l’eliminació de les últimes canonades de plom que encara estan en ús.

En eixa línia, hi ha un llarg seguit d’actuacions en inversions que, en conjunt, suposaran un total de 2.305.000 euros.

A banda de les actuacions que s’executaran en 2024, s’ha previst la dotació per a la redacció de dos projectes claus que definiran les inversions durant la pròxima legislatura. D’una banda, s’han consignat 125.000 euros per al Pla Director per a la rehabilitació i us del Parc de la Creueta. D’altra banda, es dota amb 250.000 euros l’execució de diverses reformes en parcs i jardins i zones verdes; la plantació d’arbres en espais verds i la instal·lació de jocs inclusius en parcs, destinats a persones amb diversitat funcional. També, es destina un crèdit de 201.250 euros per a reformes de diverses infraestructures de la zona esportiva.

Pel que fa al capítol de personal, es veu reduït el seu pes relatiu respecte al total del pressupost per l’augment de les inversions, tot i que apareixen novetats molt importants, com la finalització del procediment d’estabilització de 29 places del personal laboral de l’ajuntament. En quant a les retribucions dels càrrecs electes, es mantenen en el nivell acordat en juny de 2023, no havent-se aplicat cap increment.

El capítol 2 del pressupost també s’ha vist incrementat amb els contractes referents a l’atenció social i a persones majors, com poden ser el Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) i el programa Cuina que Cuida.

Una de les novetats destacades del pressupost per a 2024 es l’augment significatiu de les subvencions a entitats ciutadanes, amb un increment d’un 25% respecte a l’any anterior.

L’equip de govern de l’Ajuntament de l’Alcúdia aposta per la continuïtat i millora en l’oferiment dels serveis actuals i la seua implementació en altres nous, en la finalitat de dotar a la ciutadania d’uns serveis a l’altura de lo que s’exigeix hui en dia a les Administracions Públiques, sempre sense incrementar la pressió fiscal. 

Tags: Alcúdia
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Recuperados en Sagunt cuatro vehículos robados con placas falsas

Agentes de la Policía Nacional y de la Guardia Civil han llevado a cabo una…

José Francisco Sanfelix es el nuevo Director General de Caixa Ontinyent

Caixa Ontinyent ha anunciado un importante relevo en su dirección general. Este proceso de transición…

Cheste aprueba la legalización de viviendas y 1,7 millones en inversiones

El Pleno del Ayuntamiento de Cheste celebró ayer, miércoles, una sesión ordinaria en la que…

Otras noticias

parquealzira
La Ribera Alta

El Consorcio Provincial de Valencia creará un nuevo parque de emergencias en Alzira

Por Redacción ComarcalCV
20250727opedunaivalenciafoto2
La Ribera Alta

Investigado un menor por difundir imágenes modificadas con IA de compañeras en la Ribera Alta

Por Redacción ComarcalCV
carlet2
AgronewsLa Ribera Alta

Agricultura destina 5,5 millones de euros a la modernización de los regadíos en l’Alcúdia y Guadassuar

Por Agronews
18072025OberturapassarellaLaVila1
La Ribera Alta

Se abre al público la pasarela de La Vila en Alzira

Por Redacción ComarcalCV
3 1
El Camp de TúriaL' Horta SudLa Ribera Alta

Desarticulan una red de distribución de drogas en Xirivella, Alcàsser, Picanya, Cullera, Lliría, Alaquàs o Aldaia

Por Redacción ComarcalCV
IMG0835
La Ribera Alta

La Policía Nacional detiene a un hombre en Algemesí por estafar 85.550 euros a su abuela

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?