ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Conselleria mantindrà totes les aules d’infantil a Ontinyent i crearà una nova aula UECO

L’alcalde i el regidor d’Educació destaquen que estos fets i l’excepcionalitat aconseguida a la zonificació escolar “mostren el pes específic d’Ontinyent a València”
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 5, 2024
71 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
483 jorge rodriguez ferran gandia

La Conselleria d’Educació ha confirmat que la ciutat d’Ontinyent mantindrà totes les aules d’educació infantil a la ciutat (incloent les de 3 anys en risc d’eliminació als col·legis Bonavista i la Milagrosa), i dotarà a la ciutat d’una nova aula UECO (unitat específica en centre ordinari) per a alumnat amb necessitats especials a l’IES Pou Clar.

L’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i el regidor d’Educació, Ferran Gandia, coincidien en destacar que estos fets, sumats al recent anunci de l’excepcionalitat aconseguida a la zonificació escolar plantejada per la Conselleria per al proper curs, són mostra del pes específic d’Ontinyent a València. “El treball fet des del Govern ontinyentí coordinadament amb les comunitats educatives s’ha plasmat en l’acceptació de totes les nostres demandes al plantejament inicial de la Conselleria per al proper curs 2024-25, i també a la petició que va fer el ple respecte a l’aula UECO, raó per la qual podem estar molt satifets”.

Ferran Gandia agraia “la bona predisposició mostrada des de la Secretaria Autonòmica i els diferents departaments de la Conselleria per escoltar les alegacions que haviem presentat respecte a les aules d’infantil, i que permetran que al proper curs moltes families puguen comptar amb les places més adients per als seus fills i filles”. El regidor també apuntava que al cas del Bonavista, “després d’una gran inversió com la que s’ha fet en el centre, amb prop de 4 milions d’euros en una gran reforma com l’executada, no tenia sentit que quedaren aules sense utilització”.

En el col·legi La Milagrosa “l’eliminació de l’aula de 3 anys hauria suposat un dur entrebanc per a la continuitat dels cursos escolars posteriors”. Finalment, pel que fa a la execpcionalitat en la zonificació escolar, Gandia recordava que mantenir la zonificació actual era una

petició del Consell Escolar Municipal “ja que mantenint la proximitat del domicili com a criteri, es continua donant llibertat d’elecció de centre a les famílies de la localitat en els centres públics i concertats. Per la configuració orogràfica d’Ontinyent, les famílies, en general, opten per aquells centres que es troben més prop de la zona on viuen, per tant que es poden desplaçar a peu a l’escola, i això afavoreix la mobilitat urbana i millora del medi ambient”.

La matriculació en Educació Infantil i Educació Primària es pot fer fins a les 23:59 hores del proper dijous 6 de juny. A Ontinyent, als últims anys, un 98% de les peticions son ateses en primera i segona opció.

Reforç a l’alumnat amb necessitats especials

Respecte a l’aula UECO (unitat específica en centre ordinari) en l’IES Pou Clar, per atendre necessitats educatives especials, la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, se sumava a esta valoració positiva i recordava que “Ontinyent ja comptava amb en el CEIP La Solana amb una aula UECO, aules que generalment atenen alumnat amb TEA però també poden atendre alumnat amb altres necessitats educatives especials”.

“Gràcies al treball del meu company Ferran Gandia, el regidor d’Educació, i de l’anterior regidor d’Educació, Óscar Borrell, l’Ajuntament d’Ontinyent va de la mà sempre dels centres educatius així com de la inspecció dels centres, la qual ja té les sol·licituds de les escoles que tenen alumnes amb necessitats educatives especials, i s’està treballant també en la implantació d’una altra aula UECO a Educació Primària a la ciutat. La confirmació ara de que tindrem una aula UECO en un dels IES d’Ontinyent és una bona notícia en el camí en el que venim treballant des d’aquest govern per tindre una ciutat inclusiva per a totes les persones”, manifestava.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Guardamar prohíbe el baño en todas sus playas por la presencia de la especie venenosa ‘dragón azul’

La Policía Local de Guardamar del Segura ha decretado la prohibición del baño en todas…

Cómo ahorrar en combustible y peajes

Ahorrar en combustible y peajes es una parte esencial en toda empresa que haga un…

La muerte de un joven con parálisis cerebral destapa en Elche una vivienda usada como residencia ilegal para dependientes

Agentes de la Policía Local de Elche, en coordinación con la Policía de la Generalitat,…

Otras noticias

autoritats25
La Vall d'Albaida

Una ministra i diversos consellers, entre la quinzena d’alts càrrecs institucionals que assistiran als Moros i Cristians d’Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Actuació de Pep Botifarra a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Pep Botifarra atrau a més de 1.200 persones en la ‘Nit Gran’ d’Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Els Moros i Cristians d'Ontinyent tornaran a desfilar per À Punt.
La Vall d'Albaida

À Punt retransmet les entrades de Moros i Cristians d’Ontinyent

Por Toni Cuquerella
prego2025
CollaLa Vall d'Albaida

Emocionant inici de festes a Ontinyent amb l’Esmorzar de la Llàgrima i el pregó de Marcos Morau

Por Redacción ComarcalCV
DSC011261b
CulturarteLa Vall d'Albaida

Inaugurada l’exposició «Origen i Metamorfosi» de Dulk a Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
reunioconselleriaeducacio1
La Vall d'Albaida

Seis empresas optan por reformar y ampliar el CEIP Vicent Gironés en Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?