ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent supera els 100.000 m2 en parcs municipals amb l’obertura del de Les Mamàs Belgues

La passarel.la sobre el riu que crearà la CHX permetrà completar un “anell verd” de 16.000m2 que connectarà els barris de Sant Josep i Sant Rafel
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 12, 2024
260 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

El parc de Les Mamàs Belgues d’Ontinyent permet a la ciutat superar per primera volta els 100.000 m2 en parcs urbans municipals.

En concret, aquest nou espai compta amb més de 5.200 m2 de superfície sobre el terreny que abans ocupaven les cases enderrocades a la Cantereria, dins de la transformació impulsada pel Govern d’Ontinyent amb el suport d’altres administracions per transformar la zona. En total, la ciutat ara compta amb 23 parcs públics als seus barris amb una superficie de 101.498 m2, dins d’un conjunt de 634.689 m2 de zones verdes.

La regidora de Parcs i Jardins, Sayo Gandia, explicava que “les cases de la Cantereria eren una zona clara de perill per a les persones, una realitat que hem transformat en altra ben diferent, que una volta complete la Confederació Hidrográfica del Xúquer els treballs de la nova passarel.la sobre el riu, va a suposar a més la consolidació d’un anell verd de més de 16.000 m2 al voltant del Clariano que serà un nou nexe d’unió entre els barris de Sant Josep i Sant Rafel. Un objectiu en el que el Govern d’Ontinyent ha vingut treballant als últims anys dins el projecte Riu Viu, i que comptant amb les ajudes aconseguides del Govern d’Espanya, la Generalitat i la Unió Europea va a ser possible en breu”.

23 parcs repartits per tots els barris

El parc de les Mamàs Belgues és el 6é de major superfície a la ciutat, sent el de major extensió el Parc del mestre Ferrero (15.845 m2), seguit del Parc de Sant Rafel (12.730 m2); Benarrai (10.740 m2); Parc Ausias March (8.755 m2); i la Glorieta (7.245 m2). A continuació se sitúa el parc de les Mamàs Belgues(5.200 m2); Parc Vicent Andrés Estellés

(4.950 m2) ; Parc Pere IV (3.970 m2); Parc del Xalet de les Boles (3.600 m2); Parc de la Plaça de Sant Domingo (3.580 m2) ; Parc de Paduana (3.300 m2); i Parc de Donants de Sang (3.015 m2).

Per damunt dels 2.000 m2 també estan el Parc del Llombo (2.950 m2); Parc de la Glorieta de l’Orútjol (2.342 m2); Parc Ovidi Montllor (2.300 m2); Parc de La Vila (2.056 m2); Parc de la Ceràmica (2.050 m2); i Parc del Grup Ramón Llin (2.040 m2). Finalment es compta amb el Parc Alejandro Bataller (1.085 m2); el Parc Jaume I (1000 m2), Parc de la Inmaculada (920 m2) i Parc de la Urbanització Les Aigües (920 m2).

Un total de 635.000 m2 de zones verdes

Dins del còmput total de zones verdes, a estos 23 parcs cal afegir 17 patis i jardins ubicats als col·legis públics i altres dependències municipals, amb un total de 154.700 m2, després de la recent incorporació del nou pati del Museu del Tèxtil (1.250 m2); també 11 zones enjardinades al casc urbà (41.133 m2, dels quals 11.145 corresponen a la zona verda del Riu Clariano com a espai de major superfície); 8 zones enjardinades en polígons (30.526 m2); 6 àrees canines ubicades també als diferents barris (7.515 m2); 71 espais verds com parterres, redones, talussos, i placetes (100.693 m2) i 12 paratges naturals i pinades (198.624 m2).

En total, prop de 635.000 m2 de zones verdes urbanes i periurbanes que Sayo Gandia destacava que “juntament amb l’arbrat viari, afavoreixen la reducció de la pol·lució al ser captadores de partícules contaminants, disminueixen l’efecte hivernacle i la temperatura mitjana aportant ombra i biodiversitat, i a més contribueixen a millorar el paisatge urbà. Una línia en la que anem a seguir treballant en el camí cap a una ciutat on les persones puguen desenvolupar el seu projecte de vida de forma saludable”, concloïa.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Xàtiva aposta per un nou espai públic més verd i per a vianants en l’entorn de la Font dels 25 Dolls

L’Ajuntament de Xàtiva posarà en marxa una actuació per a reorganitzar l’entorn de la Font…

Piden once años de cárcel por no declarar el IVA durante tres años en empresas de El Puig, València y Rafelbunyol

La Fiscalía solicita once años de prisión para cada uno de los tres empresarios propietarios…

Juzgan a un hombre por asaltar un apartamento en la playa de Cullera e intentar una agresión sexual

Un Tribunal Popular juzga esta semana en la Audiencia Provincial de Valencia a un hombre…

Otras noticias

Presentació del XIV Festival de Circ i Teatre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

De pallassos a funambulisme: Ontinyent desplega pels seus carrers el XIV Festival de Circ i Teatre durant el Nadal

Por Toni Cuquerella
DSC06562b
La Vall d'Albaida

El festival de circ i teatre d’Ontinyent porta espectacles a tots els barris del 20 al 28 de desembre

Por Redacción ComarcalCV
LLibreJuanCaparros e1765094976343
CulturarteLa Vall d'Albaida

El Magnànim publica ‘Ontinyent, els anys decisius’ con fotografías de Juan Caparrós

Por Redacción ComarcalCV
SAYOGANDIADELME
La Vall d'Albaida

La Casa del Delme d’Ontinyent programa actividades de Navidad para todas las edades

Por Redacción ComarcalCV
DSC08967b1
La Vall d'Albaida

Ontinyent impulsa un Laboratori Urbà per a la participació de la comunitat universitària

Por Redacción ComarcalCV
Visita del conseller de Sanitat a l'Hospital d'Ontinyent.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?