ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent ofereix espais municipals per a la diàlisi, però Sanitat ho rebutja i apunta al retorn en 2023 amb el futur hospital

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 15, 2021
451 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Jorge Rodríguez lamenta que la decisió de la conselleria obligue els pacients a traslladar-se en plena pandèmia a Xàtiva o Alcoi per a ser atesos

La Secretària Autonòmica de la Conselleria de Sanitat, Isaura Navarro, ha comunicat oficialment a l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, la suspensió del servei de diàlisi en l’àrea bàsica de salut. Encara que l’alcalde ha ofert a Sanitat la cessió d’espais municipals per a continuar prestant el servei a la ciutat, com s’ha fet per al SAMU o l’àrea de rehabilitació de l’hospital, la secretària autonòmica de Sanitat ha rebutjat aquesta possibilitat per l’elevat cost i, a més, ha anunciat que el servei de diàlisi no es restablirà fins que no s’inaugure el nou hospital, actualment en construcció, previst per a mitjans de 2023.

Durant la reunió telemàtica celebrada en el matí d’aquest dilluns, Jorge Rodríguez ha traslladat a la secretària autonòmica la seua contrarietat per una mesura que suposarà un greu trastorn per als pacients i els seus familiars en plena pandèmia: “la solució triada no és la més idònia i ens pareix més bé un pegat per a salvar la seva pròpia imprevisió”, ha resumit l’alcalde. Rodríguez ha explicat que el contracte amb l’empresa que oferia el servei porta prorrogat diversos anys i, per tant, hi ha hagut temps de sobra per a treure a concurs el servei o passar a oferir-lo directament per Sanitat: “se’ns ha dit que és impossible treure ara una adjudicació perquè el temps que tardarien seria igual que el mateix temps que queda per a obrir l’hospital. Això demostra que no han fet els deures i ara s’ha d’anunciar la supressió del servei”.

L’alcalde ha reiterat que l’alternativa ofertada, “no deixa de ser un inconvenient per a unes persones malaltes que el que menys necessiten en plena pandèmia és recórrer desenes de quilòmetres per a ser ateses”, ha subratllat Rodríguez, qui creu que “cal buscar una alternativa perquè estem parlant de persones que van 3 dies a la setmana i 3 hores de diàlisi i ara, a més, es passaran dues hores més donant voltes, la qual cosa redundarà en la seva ja precària qualitat de vida”.

Respecte a l’anunci que el servei de diàlisi es prestarà en el nou hospital és per a Jorge Rodríguez “una bona notícia, encara que també una obvietat” perquè considera que “totes i tots donavem per fet que la diàlisi anava a continuar prestant-se a Ontinyent quan estiguera el nou hospital. En realitat, la notícia hauria estat en el contrari, perquè donàvem per fet que un nou hospital suposa guanyar serveis, no perdre’ls”. Rodríguez, que s’ha reunit telemàticament amb els portaveus de la Vall Ens Uneix, PP i Compromís per a explicar-los el resultat de la reunió i amb els representants dels pacients, ha avançat que la seva intenció és presentar una moció en el pròxim ple en contra de la decisió presa per la conselleria.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Prisión sin fianza para el detenido por agresión sexual en Castelló en cuya casa apareció un cadáver en un congelador

La titular de la plaza número 2 de la Sección de Violencia sobre la Mujer…

Burjassot i la Universitat de València creen la Càtedra Vicent Andrés Estellés per a blindar el llegat del poeta

El llegat i la memòria del poeta valencià més universal del segle XX disposaran d'un…

Foios instala un sistema pionero de megafonía solar para alertas que funciona sin luz ni cobertura

El Ayuntamiento de Foios da un paso decisivo en la protección de su población ante…

Otras noticias

Assemblea General de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent dispara el seu benefici net un 22% i eleva el pressupost d’Obra Social a 3,8 milions

Por Toni Cuquerella
La Conselleria ha iniciat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat activa l’ampliació de la CV-60 amb una inversió inicial d’un milió d’euros a la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas superarán los 40 grados.
Comunitat ValencianaLa CosteraLa Vall d'Albaida

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

Por Toni Cuquerella
piscinainaug
La Vall d'Albaida

Ontinyent prepara un concert amb quatre grups a l’Estiu Jove

Por Pau Gómez
Voluntaris d'Ontinyent contra el Foc.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

Por Toni Cuquerella
Seu central de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Com redueix Caixa Ontinyent el seu impacte ambiental? Les xifres clau de la seua nova memòria sostenible

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?