BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent crearà una zona verda de 2.500 m² dins el projecte per evitar inundacions a Benarrai

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 3, 2021
36 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

L’Ajuntament trau a licitació per 755.600 euros la canalització que reduirà els cabdals a la barcacana i les hores amb els conductes en situació de càrrega total

Les obres per evitar inundacions a la zona de Benarrai d’Ontinyent permetran consolidar una zona verda de 2.500 m² que es dotarà d’elements de jardineria, arbrat, enllumenat, mobiliari urbà o un rocòdrom. Així consta al projecte de Defensa contra Inundacions i Millores Paisatgístiques en l’entorn del Barranc de Benarrai, una intervenció que permetrà resoldre els problemes d’inundacions als baixos i cotxeres d’esta zona en episodis de fortes pluges, i que l’Ajuntament d’Ontinyent ha tret a licitació per 755.600 euros (iva inclòs).

El regidor de Territori, Joan Sanchis, recordava que “en les setmanes posteriors a la DANA de 2019 l’Ajuntament ja va crear dos badens per reconduir les primeres aigües del pas inferior de la Ronda Sud cap al col·lector central, estant treballant-se des d’aleshores en el projecte d’actuació que ja va estar presentat al veïnat en un acte públic i obert, i que ara ix a licitació. Unes obres que reduiran els cabdals punta i la quantitat d’hores als quals els conductes entren en situació de càrrega total o parcial”, assenyalava.

Tal com es va explicar en aquest acte, el veritable origen del problema és que les escorrenties d’aigua no són capaces d’entrar en la barbacana de forma eficient, de manera que tot i que el col·lector té suficient capacitat per replegar l’aigua, no l’absorbeix suficientment ràpid. Per resoldre esta situació, la intervenció consistirà en perllongar la barbacana per a una millor captació d’aigües, excavar una zona de laminació per a obtindre una zona capaç d’acumular un volum d’aigua de més de 4.500 m³; crear una xarxa de col·lectors que partiran des de la zona laminada per a conduir les aigües a la perllongació de la barbacana; i finalment restaurar la zona de laminació, creant el referit parc inundable que permetrà l’aprofitament lúdic i social.

El també diputat comarcal recordava que la intervenció que comptarà amb una subvenció tramitada amb la Diputació de València a través del Pla d’Inversions, i que per a dur-la a terme ha estat necessari també gestionar la corresponent autorització de la Generalitat Valenciana. Segons la licitació ja publicada en la Plataforma de Contractació de l’Estat, les empreses interessades en dur a terme les obres tenen tenen fins al 19 de maig per a presentar les seues ofertes. Una volta s’adjudique de forma efectiva l’actuació, el seu període d’execució serà de sis mesos.

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Manises brilla en los Premios Nacionales de Cerámica 2025 con un galardón y dos candidaturas finalistas

La Asociación Española de Ciudades de la Cerámica (AeCC) entregó el pasado 31 de mayo…

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va participar aquest dijous en la jornada 'Reptes…

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Otras noticias

Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?