ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent Participa arribarà als instituts i donarà més protagonisme als consells sectorials

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 6, 2021
194 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Les regidores de Govern Obert i Ciutadania presenten la VIII edició del procés, que obri fins al 19 de setembre la seua fase propositiva

“Ontinyent Participa», el procés de participació ciutadana impulsat pel Govern d’Ontinyent, inicia esta setmana la seua huitena edició, i ho fa amb novetats. La primera són la impartició de tallers formatius adreçats a l’alumnat de batxillerat. Al mateix temps, per tal de generar major diversitat de propostes es potenciarà el paper dels 10 consells sectorials en el procés.

Així ho anunciaven aquest dilluns les regidores de Govern Obert i Ciutadania, Natàlia Enguix, i Virtudes González qui presentaven ‘Ontinyent Participa 2020’ en el dia al qual s’obria el termini per a la presentació de propostes a través de la web www.ontinyentparticipa.es. Natàlia Enguix explicava que amb estos tallers “l’alumnat rebrà formació en Participació Ciutadana, coneixerà de primera mà el programa i contribuïm a que els i les joves siguen més conscients de la importància d’implicar-se en la política municipal”, manifestava.

L’altra novetat destacada serà que cadascun dels 10 consells sectorials de la ciutat tindrà l’oportunitat d’escollir una proposta d’entre totes aquelles que pasen a la fase final. La proposta que trie cada consell formarà part del llistat definitiu que votarà la ciutadania. Amb aquesta acció es preten «generar més diversitat de propostes, al temps que donem més protagonisme i capacitat de decisió a cadascún d’estos consells», explicaven.

Quant al calendari, després de la fase propositiva entre el 6 i el 19 de setembre, arribarà del 20 al 24 l’anàlisi tècnic de les propostes per part dels departaments municipals, per tal de comprovar que s’ajusten a les bases del programa, que entre altres coses contemplen (com a l’edició anterior) un pressupost màxim de 48.000 euros per a inversions o 18.000 euros en cas de despesa corrent.

Del 27 al 30 de setembre es celebraran els consells sectorials, on cadascun triarà una proposta d’entre les que hagen passat la fase tècnica; i el 4 d’octubre es

presentarà el vídeo promocional amb les 10 propostes finalistes i, si es possible, es farà una jornada on els i les proposants podran defensar la seua iniciativa. Finalment, del 1 al 14 d’octubre les persones majors de 16 anys empadronades a Ontinyent podran votar telemàticament 5 d’entre les 10 propostes finalistes. Virtudes González incidia en la importància “de què tota la ciutadania en edat de votar en aquest procés s’implique especialment a l’hora de votar, però també en altres fases com la que iniciem esta setmana amb la presentació d’idees i propostes”, manifestava.

Un procés exitòs en participació i execució de projectes

Natàlia Enguix destacava que Ontinyent Participa “és un projecte exitòs, tant pel grau de participació de la ciutadania i entitats cíviques com en l’execució dels projectes». Quant a la participació, la regidora recordava que la mitjana mai ha baixat del 20% dels potencials votats, “una xifra extraordinària si ens comparem amb altres ciutats on han anat implantant-se processos semblants al nostre”.

Pel que fa al grau d’execució dels projectes escollits per la ciutadania des de la primera edició (2014), Enguix recordava que dels 28 projectes escollits per a executar s’han fet realitat 24, un 86%, amb una inversió acumulada executada de més de 2’3 milions d’euros. Els 4 que resten continuen avançant: la rehabilitació i millora de la Glorieta; la reurbanització del carrer Sant Antoni; la substitució de la coberta del Mercat Municipal i la repoblació de les serres.

La regidora explicava respecte a l’execució que per tal de reduir el temps de finalització de projectes, en l’edició de l’any passat es van fer canvis per reduir els terminis i que tots estiguen acabats dins l’exercici pressupostari. Un any després “observem que s’ha millorat el procés en aquest sentit, i dels 6 projectes elegits en 2020 tots estan pràcticament acabats, a excepció de la repoblació de les serres, que s’ha de realitzar en novembre coincidint amb la tardor”, explicava.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Pillat l’amo d’un bar a l’Alqueria de la Comtessa: així espiava els seus clients als lavabos amb càmeres ocultes

La Guàrdia Civil ha arrestat un home de 48 anys a l'Alqueria de la Comtessa…

L’arribada d’un cinqué jutjat redobla la pressió a Xàtiva per a recuperar el Palau de Justícia tombat per la Conselleria

La situació judicial a Xàtiva ha fet un tomb inesperat després de la recent decisió…

Atención usuarios de Cercanías València: guía de horarios y autobuses que ofrece Renfe por obras este fin de semana

Los usuarios de la red ferroviaria en la Comunitat Valenciana deberán modificar sus hábitos de…

Otras noticias

busurba21
La Vall d'Albaida

Ontinyent modernitza el bus urbà amb noves marquesines digitals i tòtems informatius

Por Redacción ComarcalCV
Enfermedad de Newcastle en aves Sintomas y tratamiento scaled 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Por Agronews
Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
El mestre Ferrero.
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent homenatjarà el Mestre Ferrero amb un espai expositiu permanent i una programació històrica pel seu centenari

Por Toni Cuquerella
Hospital antic d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent guanyarà un hospital de llarga estada: Sanitat confirma la reforma de l’antic centre per allotjar pacients crònics

Por Toni Cuquerella
BeniganimfotoAbulaila3
La Vall d'Albaida

La Diputación financia la accesibilidad en un edificio municipal de Benigànim para personas con Alzheimer

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?