NULL
La segona edició de la Fira del Fil ha acollit aquest cap de setmana una gran afluència de persones aficionades, comerciants i veïnes i veïns d’Oliva i del voltant, “que han pogut gaudir del patrimoni i cultura del municipi, d’una gran mostra de treballs de l’Associació de Boixeteres i Artesanes del Fil i d’una de les més nombroses trobades de boixeteres que ha acollit Oliva”, asseguren fonts municipals.
El regidor de Participació Ciutadana, Josep Escrivà, ha agraït la predisposició i esforç de les integrants de l’Associació de Boixeteres i Artesanes, presidida per Maria Tomás, i ha assegurat que “hem volgut donar més visibilitat a aquesta modalitat artesana, organitzant una fira amb la col·laboració d’altres regidories per tal d’oferir diverses activitats i amb la participació de persones qualificades en aquest àmbit, com ara la italiana, Maria Elena Fanfani”.
Així mateix el regidor, Josep Escrivà, valora molt positivament la col·laboració interdepartamental “que ha donat un caràcter més lúdic i cultural a l’esdeveniment amb el Trenet Turístic i les visites teatralitzades al nostre centre històric que van poder gaudir tant les persones que ens han visitat com la nostra ciutadania”. A més, l’Associació de Boixeteres i Artesanes del Fil d’Oliva va preparar una série de tallers i una exposició amb els treballs fets al llarg de l’any, que es podrà continuar visitant aquesta setmana a l’edifici de l’Enginy.
Segons informen des del consistori, la valoració dels botiguers ha estat molt positiva, ja que és la tercera trobada més important de les que s’han celebrat fins al moment en l’estat espanyol, seguida de la de Puntaires de Catalunya i la de Bolilleras de Madrid, posicionant així al nostre municipi com a referent en el món de l’artesania del fil del País Valencià.
A més, el diumenge, el Centre Polivalent va acollir la XVIII Trobada de Boixeteres, en la qual van participar artesanes del fil de tot arreu; Itàlia, Catalunya, Madrid, Granada i sobretot la Comunitat Valenciana, van estar representades en les assistents. La jornada va concloure amb la música de Sarabanda i les danses tradicionals de Raval i Vila. “La Fira del Fil ja s’ha convertit en un esdeveniment clau per a Oliva i l’any que ve, si les condicions acompanyen, es farà més internacional,” ha conclòs Escrivà.
Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací