ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent aprova un pressupost per 2022 de 45 milions amb el vot en contra de Compromís i l’abstenció del PP

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 3, 2021
299 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

La regidora d’Hisenda destaca l’impacte dels 11’2 milions d’euros en subvencions aconseguides de Generalitat Valenciana, Diputació, Unió Europea i Govern d’Espanya

El Ple de l’Ajuntament d’Ontinyent ha aprovat aquest dijous el pressupost municipal per a l’any 2022, el més quantiós de la història de la ciutat, amb 45.155.662 euros, i també amb rècord a l’apartat d’inversions, prop de 17 milions d’euros, dels quals 11’2 estan aportats per altres administracions. Els comptes municipals han eixit endavant amb el suport dels 17 regidors i regidores de La Vall Ens Uneix, l’abstenció dels 2 edils de Partit Popular i el vot en contra dels 2 de Compromís.

La regidora d’Hisenda, Natàlia Enguix, incidia en que aquest pressupost, que creix en un 8’54% respecte a l’any anterior, “és un pressupost fortament inversor i expansiu per fer front als moments d’incertesa amb garantíes gràcies a l’increment de les subvencions i la bona gestió municipal dels últims anys”. Un pressupost “amb la clara voluntat de respondre als reptes que tenim per davant, impulsant la promoció econòmica, l’ocupació, la protecció social i efectuarà inversions milionàries sense tensions financeres i mantenint congelats un any més els impostos i taxes”.

Enguix destacava especialment el pressupost d’inversions, de quasi 17 milions d’euros, una xifra rècord, que arriba gràcies també al rècord al capítol de Transferències de Capital (aportacions d’altres administracions per a inversions) que arriba als 11’2 milions en 2022. Subvencions aconseguides pel Govern d’Ontinyent de la Generalitat Valenciana, Diputació de València, Unió Europea i Govern d’Espanya que permetran executar projectes com el Museu del Tèxtil, la transformació de la Cantereria, la construcció del nou Institut de l’Estació o la reforma integral del carrer Sant Antoni, a més de seguir apostant per la rehabilitació urbana o reformar la Plaça de la Concepció.

La regidora destacava que, en total, el 70% de les inversions estaran finançades per altres administracions, “cosa que constata la qualitat dels projectes que presenta l’Ajuntament per optar a estes ajudes” i també constata la implicació de les diferents administracions amb la ciutat. Per tal de fer front a la part requerida a l’Ajuntament per executar les subvencions aconseguides, el consistori concertarà una operació financera de 4 milions d’euros en l’any 2022, “que es pot fer gràcies a la bona salut econòmica aconseguida als últims anys, evitant així perdre els diners de les subvencions, o haver de pujar impostos o retallar serveis, tot i que, a més, l’Ajuntament ha de fer front a més despeses, com ara l’augment un 15% de la despesa prevista en llum, els efectes de la pujada de l’IPC en els salaris de la plantilla municipal o els diners per a indemnitzar a empreses concessionàries que s’han d’abonar per la paralització de serveis durant el confinament, com ara la piscina coberta”, recordava”.

A la part dels ingressos, Natàlia Enguix també feia referència a l’augment del 12% en el capítol 4 de transferències corrents, que fa referència a ajudes dirigides a protecció social, educació, igualtat i joventut, apartat que en 2012 era de 8’2 milions d’euros, i que arribarà en 2022 als 13’5 milions. La regidora destacava en la vessant social del pressupost les les millores previstes a serveis com l’ajuda a la dependència, el programa “menjar a casa”, o el servei de menjador del Centre Ocupacional i el Centre de Dia. A més a més, amb l’entrada en funcionament del “contracte programa” amb la Generalitat per a la prestació dels Serveis Socials, van a incorporar-se a la Relació de Llocs de Treball Municipal molts treballadors i treballadores que estaven prestant servei dins dels programes. Igualment, es mantenen les ajudes a totes les entitats i associacions culturals, esportives o veïnals de la ciutat.

En definitiva, concloïa la regidora d’Hisenda, “és un pressupost que concreta un seguit de projectes que transformaran Ontinyent per a sempre i que mira de front la necessària modernització de la ciutat, però que també farà front a la crisi sanitària, econòmica i social derivada de la pandèmia amb més cobertura social. Uns comptes municipals per a la il.lusió i l’esperança en un futur millor, que pretén satisfer les legítimes aspiracions de les actuals i de les futures generacions de viure en una ciutat amb un alt grau de benestar”, concloïa.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Prisión sin fianza para el detenido por agresión sexual en Castelló en cuya casa apareció un cadáver en un congelador

La titular de la plaza número 2 de la Sección de Violencia sobre la Mujer…

Burjassot i la Universitat de València creen la Càtedra Vicent Andrés Estellés per a blindar el llegat del poeta

El llegat i la memòria del poeta valencià més universal del segle XX disposaran d'un…

Foios instala un sistema pionero de megafonía solar para alertas que funciona sin luz ni cobertura

El Ayuntamiento de Foios da un paso decisivo en la protección de su población ante…

Otras noticias

Assemblea General de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent dispara el seu benefici net un 22% i eleva el pressupost d’Obra Social a 3,8 milions

Por Toni Cuquerella
La Conselleria ha iniciat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat activa l’ampliació de la CV-60 amb una inversió inicial d’un milió d’euros a la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas superarán los 40 grados.
Comunitat ValencianaLa CosteraLa Vall d'Albaida

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

Por Toni Cuquerella
piscinainaug
La Vall d'Albaida

Ontinyent prepara un concert amb quatre grups a l’Estiu Jove

Por Pau Gómez
Voluntaris d'Ontinyent contra el Foc.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

Por Toni Cuquerella
Seu central de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Com redueix Caixa Ontinyent el seu impacte ambiental? Les xifres clau de la seua nova memòria sostenible

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?