ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gran acollida a les V Jornades sobre la Fibromiàlgia en Oliva

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 28, 2022
236 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Les V Jornades sobre la Fibromiàlgia, que es van celebrar el dissabte a Oliva, van tindre un gran seguiment de públic presencial, i també de manera telemàtica. Més de mig centenar de persones van seguir les dues ponències, tant de la doctora Laura Isabel Arranz, com la del doctor José Alegre amb motiu de les V Jornades sobre la Fibromiàlgia que es van celebrar el dissabte, 26 de febrer.

Les jornades, que van presentar la presidenta de l’associació, Luisa Arias, i el regidor de Salut, Miguel Monzonís, també van comptar amb la presència de la vicealcaldessa d’Oliva, Ana Morell.

En l’inici de les conferències, va prendre la paraula la presidenta de l’associació, Luisa Arias, i va agrair a totes les persones que s’hi trobaven per a seguir les dues ponències i també a totes aquelles que les van poder seguir en directe, per streaming, a través de la pàgina de Facebook de l’ajuntament d’Oliva. A més, també va destacar la «gran implicació de l’administració local», amb el regidor de Salut al capdavant, Miguel Monzonís.

Per part seua, el responsable de l’Àrea de Salut Pública del consistori, va agrair a AFISA el seu incansable treball per donar visibilitat al col·lectiu, i el seu caràcter constructiu en la millora de les seues condicions de vida i de salut.

La primera de les conferències va versar sobre la relació entre els trastorns gastrointestinals i el dolor crònic, i es va destacar la importància d’un bon diagnòstic per a poder fer un correcte tractament dietètic. La doctora Arranz, nutricionista i dietista, va explicar que per a cuidar la salut intestinal hem de procurar la ingesta habitual de vegetals de tots els tipus, sobretot fruites i verdures de tots els colors, iogurt com a font de probiòtics (ferments vius) i peix blau, com a font imprescindible d’omega-3.

L’especialista en Nutrició també va explicar la importància d’evitar els aliments massa processats, els sucres afegits i reduir els greixos saturats de la carn roja, els embotits, els formatges curats i la llet.

Per part seua, el doctor Alegre va oferir una conferència molt tècnica per a explicar les causes, i les possibles solucions parcials, a l’hora d’afrontar aquesta malaltia, que cada vegada afecta a més persones, majoritàriament dones.

Des d’AFISA han volgut traslladar la sensibilitat de les persones afectades, i familiars que van assistir, tant per la pàgina del Facebook i les que ho van fer en directe, ja que “estem rebent missatges d’agraïment i enhorabona per fer-los veure de forma tan senzilla la realitat i tot el que la majoria desconeix d’aquestes malalties, punt imprescindible per a tindre un diagnòstic precoç i un tractament personalitzat per a cadascuna d’elles” va explicar Arias en la presentació de les ponències.

A més, la presidenta va voler traslladar als responsables autonòmics, les peticions del col·lectiu al qual representa. “Continuem demanant als responsables de la Conselleria de Sanitat que s’impliquen i tinguen en compte als professionals que realment són investigadors i coneixedors de totes elles. Per a tal propòsit, es necessita que posen en marxa un pla de preparació de personal sanitari que vulga i tinga empatia per aquests malalts i malaltes i que per a molts som molestos. Gràcies de nou a tots els que ens ajuden i ens donen suport en aquesta lluita tan necessària”, va concloure Arias.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Oliva

Lo + leído

El secreto oculto bajo el suelo de una plaza de Manises: hallan un refugio de la Guerra Civil que no figuraba en los mapas

Lo que comenzó como una obra rutinaria de remodelación integral en la plaza Corazón de…

Paiporta aprueba por unanimidad una línea de ayudas extraordinarias para reparar ascensores dañados por la dana

El pleno municipal de Paiporta ha dado luz verde de forma unánime a la creación…

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

La ministra de Igualdad, Ana Redondo, ha anunciado este jueves que el Gobierno dará un…

Otras noticias

Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
20126Tavernesplatja e1774384162944
La Safor

Tavernes de la Valldigna sigue a la espera la Declaración Ambiental para regenerar su playa tras dos meses

Por Pau Gómez
260322 frances 260322 6823
CollaLa Safor

La tamborrada llena de sonido el centro de Gandia en el arranque de la Semana Santa

Por Javier Ruiz
Estació del Nord de València.
L' Horta SudLa Safor

Municipios en pie de guerra: exigen recuperar los trenes de Cercanías directos para las Mascletaes de Fallas de València

Por Toni Cuquerella
Labora Gandia
La Safor

El sector servicios acumula hasta el 79% de los parados de La Safor

Por Javier Ruiz
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Safor

Piden seis años de prisión para el gerente de un pub de Gandia acusado de traficar con cocaína desde el local

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?