ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent impulsarà accions psicoeducatives per actuar contra les conductes suïcides

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 24, 2022
245 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

La Mesa de Coordinació per a la Prevenció del Suïcidi treballa en la posada en marxa de tallers per a diversos col·lectius i un grup d’autoajuda per a familiars

La Mesa de Coordinació per a la Prevenció del Suïcidi d’Ontinyent ha acordat l’impuls en 2022 a noves accions psicoeducatives per a actuar contra les conductes suïcides. En concret, es posarà en marxa una sèrie de tallers per a diversos col·lectius i entitats ciudadanes, així com un grup d’autoajuda adreçat a familiars de persones que hagen expresat o consumat conductes suïcides.

L’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, que presideix aquest grup de treball, destacava que “són accions amb les que volem seguir fent front amb accions concretes a un problema que massa vegades no s’afronta adequadament per estar estigmatizat, i que s’ha vist agreujat a nivell golbal amb la pandèmia i els seus efectes. La conducta suïcida és una realitat que cal afrontar des de tota la societat per ajudar a estes persones i als seus familiars i entorn”, assenyalava.

A la Mesa, junt a l’Alcalde, participen la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler; els caps dels departaments municipals de Serveis Socials i Educació; la Policia Local, Policia Nacional; el gabinet psicopedagògic, així com el servei d’atenció primària sanitària, ADIEM (Associació per la Defensa i Integració de les persones amb Malaltia Mental) i tècnics de prevenció de conductes addictives. En la reunió d’esta setmana es repasaven les actuacions dutes a terme en l’últim any, al qual s’han fet diferents activitats de sensibilització i prevenció als centres educatius i per a públic en general.

Per a l’exercici 2022, serà ADIEM qui s’encarregue d’organitzar i coordinar un grup d’autoajuda per a persones d’Ontinyent que hagen tingut un familiar que haja expressat o consumat una conducta suicida, i que es tractarà de posar en marxa al voltant del mes de juny. Al mateix temps, per

part del Servei d’Atenció Social de l’Ajuntament a persones amb Malaltia Mental, es faran accions específiques i tallers adreçats als col·lectius que acudeixen i fan ús del Centre Integral de Majors del barri de Sant Rafel; el Centre Cívic del Llombo; el Centre Cívic del barri de Sant Josep; així com també al Consell de les Dones i les persones usuàries del Centre de Dia de Menors El Rogle. En la reunió també s’analitzaven les dades sobre els suicidis i intents de suicidis, que a l’últim any han registrat un augment de la proporció de població jove i menor d’edat. Igualment, s’acordava iniciar els treballs per a la realització d’una campanya de sensibilització sobre esta problemàtica.

Paula Soler destacava “la importància de la psicoeducació i de l’atenció a les persones de l’entorn de les qui tenen esta conducta, ja que el seu paper es clau per a la prevenció, i també pateixen els seus efectes”. La reidora incidia en què “s’ha de trencar els tabús sobre aquesta realitat i sobre tot allò que envolta a la salut mental, ja que sense ella és molt difícil aconseguir el benestar general, i oferir o demanar ajuda no ha de provocar cap vergonya”, remarcava.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Un incendio deja inservible el observatorio astronómico de Aras de los Olmos

El Centro Astronómico del Alto Turia (CAAT), ubicado en Aras de los Olmos, trata de…

Consulta los cortes de luz previstos esta semana en Alqueries y Xilxes

Los cortes de suministro eléctrico programados por Iberdrola afectarán durante esta semana a distintos municipios…

Iberdrola anuncia cortes de luz esta semana en Calpe, Onil, Orihuela y otras localidades alicantinas

Los cortes de suministro eléctrico programados por Iberdrola afectarán durante esta semana a distintos municipios…

Otras noticias

Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?