ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Oliva ja té el seu primer gegant Serafí de Centelles

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 13, 2022
330 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Oliva va batejar al seu primer gegant, Serafí de Centelles, segon Comte d’Oliva, mecenes i protector de les lletres, les arts i els humanistes. Al seu bateig van assistir gegants i cabuts de tota la comarca per donar-li la benvinguda.

Els padrins del gegant van ser: Mª Consuelo Morell Morell «La Masiana» i Pep Malonda Sanchis, dues persones que sempre han estat lligades a les danses i la música tradicional en la ciutat d’Oliva. També van assistir les associacions i institucions més importants de la ciutat que van rebre el títol de Pare/Mare – Tutor/a, perquè vetlen pel seu benestar i custòdia. i que són les següents: Federació de Moros i Cristians d’Oliva, Associació Cultural Centelles i Riusech, Colla Sarabanda d’Oliva, Grup de Danses Raval i Vila i el mateix Ajuntament d’Oliva.

Segons indiquen fonts municipals, la creació del gegant Serafí de Centelles ve emmarcada dins de les accions que es van preparar per al Centenari de la declaració del Palau com a BIC (1920), en aquell moment Monument Històric Artístic Nacional. Cal remarcar, que l’associació de danses Raval i Vila són els veritables precursors d’aquesta iniciativa i juntament amb el Departament de Cultura ho han fet possible.

«Cal agrair a Mavi Perez, presidenta de l’associació Raval i Vila, aquesta idea i com han dit tots els agents implicats en el seu naixement, cal anar per la parella per donar-li un company o companya a Serafinet» ha declarat Julio Llorca, regidor de Cultura.

Els autors són els germans Alex i Frederic Romaguera Morant, escultor i escenògraf-pintor. Els germans Romaguera han donat vida en forma de gegants a personatges populars com al moro Boamit de Potries, a bandolers de Crevillent en forma de Cabuts, i al seu popular Jaume el Barbut, famós roder com a gegant.

Tal i com expliquen les mateixes fonts, el bateig va ser tot un èxit de participació i van assistir els grups de cabuts d’Ador, d’Oliva, de Xeresa i de Daimús; el Grup de Danses Raval i Vila d’Oliva i els gegants: Moro Boamit de Potries, Tirant i Carmesina de Gandia i la Comtessa de l’Alqueria de la Comtessa. Membres de la corporació municipal i molta participació de la ciutadania.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Oliva

Lo + leído

El Consell lanza las nuevas líneas de autobús València-Benidorm y Torrevieja-Alicante: mejor conexión con el AVE y el aeropuerto

El Pleno del Consell ha dado luz verde a la contratación de las futuras concesiones…

El Consell abre un nuevo plazo de ayudas al alquiler por la DANA: hasta 9.600 euros para familias afectadas

El Pleno del Consell ha aprobado hoy el decreto que regula la concesión directa de…

La paradoxa de la Generalitat: paralitza el Palau de Justícia de Sagunt tot i complir el criteri usat per tombar el de Xàtiva

La política d'infraestructures judicials del Consell s'ha convertit en un trencaclosques d'incoherències per als municipis…

Otras noticias

Protesta de profesorado ante la Conselleria de Educación.
ComarcalComunitat Valenciana

Hacia la huelga indefinida en la educación valenciana: sindicatos rompen la negociación ante una oferta salarial «insultante»

Por Toni Cuquerella
VisitaRincondeAdemuz2
Comarcal

La Diputación impulsa en el Rincón de Ademuz inversiones de más de dos millones en gestión de agua y residuos

Por Pau Gómez
WhatsApp Image 2026 04 28 at 16.23.53
Comarcal

CEAT Mediterráneo lamenta el fallecimiento de Mario González Somoano y destaca su extraordinaria calidad humana

Por Javier Ruiz
Central nuclear de Cofrentes.
ComarcalEl Valle de Cofrentes - Ayora

La central nuclear de Cofrentes detiene su actividad durante 20 días por una parada programada

Por Pau Gómez
Teatro El Progrés de Burjassot.
ComarcalL'Horta Nord

El histórico Teatro El Progrés de Burjassot encara su recta final tras la recepción oficial de las obras

Por Toni Cuquerella
IMG01rescateenelmar
ComarcalLa Vega Baja

La Guardia Civil rescata a joven en apuros por oleaje en Torrevieja

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?