ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Alcúdia acull la VIII Trobada de Bandes de la Ribera Alta

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 21, 2022
387 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

En l’aplec es van ajuntar 19 bandes i vora 1.000 músics i músiques de tota la comarca

La celebració de l’Activitat Cultural de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) va ajuntar 19 bandes i vora mil músics i músiques. Un dia especial per a la música de la comarca, en la primera trobada després del la pandèmia.

La calor extrema no va poder amb les ganes de tornar a veure’s les cares i celebrar la festa comarcal de la música per part de les bandes de la Ribera Alta, i també per part dels alcaldes i alcaldesses de la comarca, que van acudir majoritàriament a fer costat al les seues bandes.

A les cinc de la vesprada va tindre lloc, a la Casa de la Música, la recepció per part de l’alcalde de l’Alcúdia a les autoritats municipals, càrrecs de la FSMCV i a presidents i presidentes de les societats musicals, finalitzant amb una foto de família davant la façana, que ha sigut rehabilitada amb motiu dels 30 anys de la Casa de la Música.

A les sis, puntualment, va eixir la primera de les bandes participants de la plaça de l’Ajuntament, anunciada per David Lacuesta, responsable de comunicació de la Junta directiva de la Filharmònica Alcudiana. Alumnes del Centre Professional de Música de l’Alcúdia acompanyaven a cadascuna de les bandes, amb un cartell amb el nom de l’agrupació o societat musical i un globus blanc. Els globus van ser tots enlairats en memòria de les persones relacionades amb les bandes de la comarca que ens han deixat en els dos anys de pandèmia; en el moment que ja estaven els vora mil músics en formació per instruments a la Plaça Tirant lo Blanc, just abans de tocar el pasdoble final.

Des de la plaça de l’ajuntament fins la plaça Tirant lo Blanc, cada banda desfilava al reitme del pasdoble que havien triat, per Pintor Vergara, Sant Francesc, Passeig, Calvo Acacio i Calvari fins arribar a l’entaulat on els esperaven les autoritats. En arribar, i mentre es feia l’última interpretació de la peça, l’abanderat arrimava la bandera al centre de l’entaulat, on l’alcalde o alcaldessa del seu poble li posava un corbatí commemoratiu. Tot seguit, la bandera pujava a l’entaulat, i la presentadora de l’acte i membre de la Filharmònica, Aida Almellones, introduïa la següent banda, resumint la seua història i els guardons musicals més importants, així com el nom del pasdoble i del mestre que la dirigia.

En arribar a la plaça la banda de la Filharmònica Alcudiana, que tancava la desfilada, es va procedir a formar per instruments totes les músiques i els músics presents. En primer lloc es va donar pas als parlaments del regidor de Cultura i Activitats Musicals de l’Ajuntament de l’Alcúdia, Jaume Prats, el president de la Comarcal, Toni Aliaga, el president de la Filharmònica Alcudiana, Ramón Martorell i l’Alcalde de l’Alcúdia, Andreu Salom.

Finalment totes les bandes es fusionaren en una sola a la Plaça de la Constitució i interpretaren conjuntament el pasdoble Vicent Pérez Pla, del compositor alcudià Leo Pérez. El pasdoble porta per títol el nom del seu pare, qui també fou músic de la Filharmònica.

Tags: Alcúdia

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 22 de agosto

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 22 de agosto indica intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 22 de agosto

Gandia presenta intervalos nubosos con lluvia escasa y temperaturas que oscilarán entre 21 y 31…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 22 de agosto

La previsión meteorológica en Peñíscola para el sábado 22 de agosto anuncia un día muy…

Otras noticias

Aemet ha informado de la caída de más de 1.700 rayos.
Comunitat ValencianaLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'Albaida

Un severo temporal de reventones húmedos y rachas de casi 150 km/h sacude la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Imagen de uno de los atracos a un banco.
L' Horta SudLa Ribera Alta

Desarticulan en Benifaió a una banda violenta de atracadores que robaron bancos mediante butrones en Montserrat y Benetússer

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
El Camp de MorvedreLa CosteraLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia

Renfe renovará los Cercanías de València: más capacidad y nuevos trenes en las líneas C1, C2 y C6

Por Toni Cuquerella
alzira fs
DeportesLa Ribera Alta

El Family Cash Alzira FS define su calendario de pretemporada con el L84 italiano como rival en el Trofeu Beteta

Por Adrián Lupiáñez
Generalitat
AgronewsEl Camp de TúriaL' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

Estos son los 53 municipios valencianos donde la Generalitat invertirá 56,4 millones para limpiar ríos y barrancos

Por Adrián Lupiáñez
alzira150anos
La Ribera Alta

Alzira celebra 150 años como ciudad con una exposición itinerante en escuelas

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?