La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació interior de marihuana instal·lada en un habitatge d’una urbanització d’Ontinyent, on els agents han intervingut 400 plantes de cànnabis sativa repartides en quatre habitacions. Un home de 37 anys ha sigut detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública i d’un altre de defraudació de fluid elèctric.
L’entrada i l’escorcoll es van fer l’1 d’octubre. Totes les estances de la casa s’havien adaptat al cultiu i, a més de les plantes, els agents van trobar 50 bosses amb restes seques d’altres collites i tot l’equipament necessari: aparells d’aire condicionat, làmpades led, fertilitzants, centrifugadores, ventiladors, filtres d’aire i turbines d’extracció.
L’habitatge tenia un sistema de videovigilància les 24 hores connectat al mòbil de la persona que s’encarregava de vigilar-lo. Quan va advertir l’entrada dels agents, l’home va intentar fugir saltant des d’una altura de quatre metres, però agents de la USECIC de la Comandància de València el van interceptar a l’instant.
La investigació va començar l’1 de juliol, arran de les sospites que hi havia una plantació en aquesta urbanització. Una vegada localitzat l’immoble, que podia estar relacionat amb una defraudació de fluid elèctric, els investigadors van establir dispositius de vigilància que van permetre detectar l’entrada ocasional de diverses persones.
Les actuacions les ha dutes a terme l’Àrea d’Investigació del Post de la Guàrdia Civil d’Ontinyent, i les diligències s’han lliurat a la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Ontinyent, plaça número 1.









































