ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Bétera acollirà el primer centre públic per persones amb malaltia mental de les comarques valencianes

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 29, 2022
162 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Igualtat ha tret a licitació l’execució de les obres que s’inclouen en el Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Aitana Mas, ha anunciat la licitació de les obres de reforma del qual serà el “primer complex públic d’atenció social i sanitària per a persones amb malaltia mental crònica a la província de València”.

Es tracta, ha explicat, de les obres de millora del CEEM de Bétera que actualment se situa en dos mòduls dins de l’antic Hospital Psiquiàtric de Bétera, de titularitat de la Diputació de València, i que, finalment, s’ha adscrit a l’Institut Valencià de Serveis Socials (IVASS), dependent de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, que serà l’encarregat de la seua gestió.

L’execució de les obres s’inclou en els projectes del Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials de la Generalitat, l’objectiu dels quals és disposar d’una oferta de recursos públics en la Comunitat Valenciana concorde a les necessitats i al dèficit de places públiques en tots els sectors que s’ha vingut arrossegant durant anys, ha explicat la vicepresidenta.

D’aquesta manera, ha assenyalat, el centre de Bétera respondrà a la “elevada demanda a nivell social de recursos per a atendre persones amb malaltia mental”, i ha posat l’accent en la necessitat de desenvolupar “un projecte de rehabilitació amb l’objectiu de millorar l’autonomia personal i social d’aquestes persones, així com la seua integració en la societat”.

Segons ha explicat la vicepresidenta, amb aquestes obres “s’impulsa a un model de recurs més humanitzat i centrat en l’atenció especialitzada que necessiten les persones amb trastorn mental greu”, i ha agraït la col·laboració i participació de la Diputació de València en el naixement d’aquest projecte de caràcter social i sanitari que pretén atendre la malaltia mental “des d’una perspectiva integral”.

Amb un pressupost d’un milió d’euros, les obres tenen un termini d’execució de sis mesos. El de Bétera, amb capacitat de 40 places i una plantilla de 67 professionals, serà el tercer CEEM públic gestionat directament pel IVASS, després dels d’Albocàsser a la província de Castelló i el de l’Alcoi en la d’Alacant.

Cal recordar que, al juliol de 2018, el IVASS va assumir la gestió del CEEM d’Albocàsser després de finalitzar el contracte existent amb l’empresa que el gestionava des de 2014, i va suposar, ha indicat la vicepresidenta, «la millora dels serveis i les seues instal·lacions, el reforç de la qualitat assistencial i la participació activa de les persones usuàries».

Per part seua, el CEEM d’Alcoi va obrir les seues portes l’any passat i per a la seua construcció i equipament, també inclòs en el Pla Convivint, la Conselleria va destinar 3,6 milions d’euros.

Els CEEM són centres destinats a persones amb malalties mentals cròniques que no requereixen hospitalització. Presten un servei d’allotjament i rehabilitació d’aquestes persones enfocant la seua actuació cap a la millora de l’autonomia personal i social i donant suport a la seua normalització i integració comunitària.

Tags: Bétera

Lo + leído

Un cotxe es precipita a l’aigua al Port de Gandia i es salda amb una dona morta i la conductora detinguda

Una jove de 20 anys va morir anit al port de Gandia, després que el…

Johnny Depp dona 65.000 dólares a Asociación Musical de Massanassa afectada por la dana

El reconocido actor estadounidense Johnny Depp ha tenido un gesto de gran generosidad al donar…

El ple de Xàtiva aprova el principi d’acord amb l’església per recuperar els 8.000 metres de sòl públic que s’havia immatriculat

L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat per unanimitat en el ple municipal la proposta d’acord transaccional…

Otras noticias

Foto d'arxiu dels antics Alts Forns del Mediterrani de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt acollirà el I Congrés d’Arxius Històrics Industrials amb experts de tota Espanya

Por Toni Cuquerella
Participantes en la jornada celebrada en Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt reivindica el Corredor Cantábrico-Mediterráneo como eje estratégico para la competitividad y la vertebración del territorio

Por Toni Cuquerella
IMG0811m
El Camp de Morvedre

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

Por Redacción ComarcalCV
Planta de Egevasa.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Ayuntamiento de Canet d’en Berenguer recurre ante el Supremo la sentencia sobre el contrato de agua con Egevasa

Por Toni Cuquerella
1 15
El Camp de Morvedre

Detenidas tres personas en Sagunt por emplear irregularmente a extranjeros

Por Redacción ComarcalCV
MReunionATMV20250925
El Camp de Morvedre

Sagunto exige soluciones urgentes para el servicio de autobús a Valencia

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?