Gandia es convertirà este diumenge en un gran punt de trobada per a seguir en directe la final del Mundial masculí de futbol entre les seleccions d’Espanya i l’Argentina. Per a l’ocasió, la ciutat oferirà set pantalles gegants a l’aire lliure en diferents espais públics amb l’objectiu que el veïnat i els visitants puguen gaudir de manera conjunta del partit, que començarà a les 21:00 hores.
La distribució d’estos punts busca oferir un ambient festiu i familiar en diversos punts del municipi. Dues de les pantalles s’ubicaran al passeig Marítim número 75, a la platja Nord, i a l’avinguda de la República Argentina número 35, al nucli urbà. En estos dos emplaçaments hi haurà a més animació musical abans que comence la retransmissió. D’altra banda, s’ha autoritzat el muntatge de cinc pantalles més a la plaça de Beniopa, la plaça de Benipeixcar, el carrer Tossal al barri de Corea, el passeig de les Germanies número 79 a Roís de Corella i la plaça de la Marina al Grau.
Per a garantir el correcte desenvolupament de la jornada, s’ha dissenyat un dispositiu especial que comptarà amb més de 20 efectius de la Policia Local, desplegats de manera estratègica entre les 20:00 i les 00:00 hores tant pel centre urbà com per la zona de la platja. Este contingent treballarà coordinadament amb la Policia Nacional, que desplaçarà unitats operatives i agents de paisà per a donar cobertura a l’esdeveniment.
Esta iniciativa amplia els espais de reunió de la ciutat després de la gran afluència registrada durant la semifinal, on centenars de persones es van congregar per a veure la classificació de la selecció espanyola. La cita esportiva es planteja com una oportunitat per a compartir l’emoció del futbol des del civisme i la responsabilitat en els diferents barris.