ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

L’escriptor Joan Francesc Mira, Premi Roís de Corella 2026: homenatge de Gandia a una llegenda viva de les lletres valencianes

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado julio 15, 2026
3 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Joan Francesc Mira.
Joan Francesc Mira.

L’escriptor, antropòleg, sociòleg, hel·lenista i traductor Joan Francesc Mira rebrà el prestigiós Premi Roís de Corella 2026 a la trajectòria literària. Així ho ha anunciat aquest dimecres la regidora delegada de Cultura de Gandia, Balbina Sendra. Aquest guardó, que s’emmarca dins dels consolidats Premis Literaris Ciutat de Gandia, ret homenatge a una de les carreres intel·lectuals més rellevants, influents i completes de la cultura valenciana contemporània.

L’autor valencià, que actualment té 87 anys, recollirà el reconeixement en el transcurs d’una gala literària que tindrà lloc el pròxim 20 de novembre. Amb aquesta distinció, Gandia s’uneix al llarg llistat d’institucions que han lloat la seua immensa aportació al patrimoni de la llengua i la literatura.

Una figura imprescindible per a la cultura del nostre país

La regidora Balbina Sendra ha destacat el paper crucial de Mira com a referent indiscutible de les lletres: “Enguany reconeixem una de les figures més influents de les nostres lletres, un autor imprescindible que ha contribuït decisivament a enriquir la literatura, el pensament i la cultura del nostre país”.

Al llarg de la seua prolífica carrera, Joan Francesc Mira (València, 1939) ha rebut els honors més alts de l’àmbit cultural catalanoparlant. Entre aquests destaquen el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, la Creu de Sant Jordi, el Premi Joan Fuster d’Assaig, el Premi Nacional de Traducció i l’Alta Distinció de la Generalitat Valenciana.

La connexió especial de Joan Francesc Mira amb Gandia i els Borja

L’atorgament del Premi Roís de Corella a Joan Francesc Mira té un significat molt especial per a la capital de la Safor. L’obra de l’intel·lectual manté un vincle estret i profund amb la història local gràcies a la seua tasca de recerca i divulgació sobre la nissaga valenciana més universal.

“Per a Gandia és tot un privilegi incorporar Joan Francesc Mira al palmarés del Premi Roís de Corella. La seua obra manté, a més, una vinculació especial amb la nostra ciutat gràcies als seus estudis sobre la família Borja”, ha assenyalat Sendra. L’edil ha recordat l’impacte de la novel·la Borja Papa i de l’assaig Els Borja. Família i mite, dues obres clau que han ajudat a interpretar amb màxim rigor històric i projecció internacional el llegat d’aquesta cèlebre dinastia.

Una vida dedicada a la novel·la, l’antropologia i la traducció dels grans clàssics

Amb una producció que abraça gairebé tots els gèneres, Joan Francesc Mira s’ha consolidat com un pilar de la literatura moderna. Dins de la seua narrativa destaquen títols imprescindibles com ‘Els treballs perduts’, ‘Purgatori’, ‘El professor d’història’, ‘El tramvia groc’ o ‘Tots els camins’.

A més, la seua faceta com a hel·lenista i traductor ha deixat fites monumentals en la nostra llengua. Les seues traduccions de referència de grans clàssics universals com ‘La Divina Comèdia’ de Dant, ‘L’Odissea’ d’Homer o el ‘Nou Testament’ són considerades autèntiques obres d’art filològiques que han acostat aquests textos fundacionals al lector contemporani amb una qualitat i sensibilitat excepcionals.

Amb el lliurament d’aquest guardó el pròxim 20 de novembre, l’Ajuntament de Gandia reafirma una vegada més el seu ferm compromís amb la promoció de la literatura i el reconeixement de les personalitats que, com Joan Francesc Mira, fan gran el patrimoni cultural valencià.

Tags: Gandia Joan Francesc Mira premi Roís de Corella

Lo + leído

L’escriptor Joan Francesc Mira, Premi Roís de Corella 2026: homenatge de Gandia a una llegenda viva de les lletres valencianes

L’escriptor, antropòleg, sociòleg, hel·lenista i traductor Joan Francesc Mira rebrà el prestigiós Premi Roís de…

Vaga indefinida en a recollida de residus de Sagunt: com afecten els serveis mínims als ecoparcs mòbils i al fixe?

La vaga indefinida convocada per una part de la plantilla del Servei de Neteja Urbana…

Quatre detinguts en el cas del robatori d’una bebé a l’hospital de Gandia

La Policia Nacional ha arrestat a Gandia a quatre persones, entre elles els pares i…

Otras noticias

Vicent Enric Belda i Josep Maria Fulquet.
La Safor

Amor prohibit sota el franquisme i memòria familiar: les obres triomfadores dels Premis Ciutat de Gandia 2026

Por Toni Cuquerella
Balbina Sendra i Alícia Izquierdo.
La Safor

Com demanar les noves ajudes a l’habitatge de fins a 120.000 € a Gandia si estàs en situació vulnerable

Por Toni Cuquerella
Visita institucional a les obres.
La Safor

L’escut natural de Gandia contra els temporals: així s’han transformat els Marenys de Rafalcaid i Venècia

Por Toni Cuquerella
Xeraco2
La Safor

Xeraco renueva su red de agua potable con una inversión de casi 60.000 euros para eliminar fugas

Por Javier Ruiz
Jabalí
La Marina AltaLa Safor

Xàbia, Dénia y la Safor concentran el plan de control de jabalíes tras retirarse más de 3.800 ejemplares

Por Adrián Lupiáñez
Mapa dels desviaments durant les obres.
La Safor

Gandia reforma de dalt a baix el seu accés sud: les obres comencen dilluns i obliguen a tallar el trànsit

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?