Cullera, 10 de juliol de 2026. El municipi de Cullera continua fent passos ferms per consolidar-se com el referent de la inclusió a la costa valenciana. La platja de Sant Antoni, coneguda per ser la primera platja accessible de tota Espanya i que enguany celebra 40 anys ininterromputs amb Bandera Blava, ha sigut l’escenari de la presentació d’una important renovació de material adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.
Aquesta iniciativa, finançada amb fons europeus Next Generation a través de la Diputació de València, reforça la xarxa de quatre platges plenament inclusives de la localitat (dos punts de bany adaptat a Sant Antoni, un al Racó i un altre als Olivos).
Més cadires amfíbies, grues i passarel·les
Davant la creixent demanda d’usuaris que confien en el litoral de Cullera per gaudir de l’estiu, la nova dotació incorpora material d’última generació per garantir una experiència segura, còmoda i autònoma:
- 12 cadires amfíbies per facilitar el desplaçament per l’arena i l’entrada a l’aigua.
- 8 grues de transferència que permeten passar de la cadira de rodes convencional a l’amfíbia de manera segura.
- 10 palets de passarel·les accessibles per reforçar els itineraris adaptats fins a la mateixa vora del mar.
L’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, i el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, han estat els encarregats de presentar aquest equipament. Mayor ha destacat que la platja de Sant Antoni és «un símbol del compromís de Cullera amb la inclusió», mentre que Mompó ha remarcat l’aposta per aconseguir «platges més inclusives, més accessibles i, en definitiva, més humanes».
Un oasi d’accessibilitat que va més enllà del físic
L’aposta de Cullera pel turisme inclusiu no es limita a les cadires i passarel·les. El municipi compta amb una infraestructura integral que inclou mòduls adaptats amb vestuaris, banys i dutxes accessibles, zones d’ombra i confort reservades per al descans, així com personal especialitzat que acompanya i ajuda els banyistes durant el bany.
A més, la localitat mira cap al futur de la inclusió global. A través del projecte ‘Cullera te lo pone fácil’, en col·laboració amb Asindown, el municipi treballa per convertir-se també en la primera destinació turística accessible cognitivament d’Espanya, demostrant que el dret a gaudir del turisme i del mar ha de ser universal.
