Ontinyent ja respira ambient de festa. Aquest dissabte, la Plaça Major va acollir l’emotiu acte de la Publicació de Festes, l’arrencada simbòlica cap a la setmana gran dels Moros i Cristians del pròxim mes d’agost. Durant l’esdeveniment, l’alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, va lliurar la clau de la ciutat al president de la Societat de Festers del Santíssim Crist de l’Agonia, Ricardo Calabuig, vaticinant unes celebracions «històriques i inoblidables».
L’edició d’enguany tindrà una càrrega emocional única: la commemoració del Centenari del naixement del Mestre José María Ferrero, autor de Chimo, la marxa mora més universal. Un dels moments més esperats serà la interpretació conjunta d’aquesta peça a l’Entrada de Bandes, que enguany estarà dirigida per Pilar Ferrero.
Els protagonistes de la Festa i el nou cartell d’Ontinyent
L’acte va servir de catifa roja per a presentar oficialment els càrrecs que lideraran les tropes d’enguany:
- Bàndol Cristià: El capità Ricardo Enguix (comparsa Estudiants), acompanyat per l’ambaixador José Luis Gandia i el banderer Gonzalo Martí (Almogàvers).
- Bàndol Moro: El capità Juan Luis Galiana (comparsa Moros Marinos), flanquejat per l’ambaixador Sergi García i el banderer David Mateu (Moros Espanyols).
Un cartell que convida a entrar al cor de la festa
Durant la Publicació es va descobrir el cartell anunciador de les festes d’enguany, dissenyat pel reconegut estudi local Democràcia Studio. Es tracta d’una obra d’estil contemporani que utilitza la metàfora d’una porta oberta que mira directament cap al cor d’Ontinyent, una invitació a viure l’experiència des de dins.
«La Gran Sessions» i el nou vídeo promocional triomfen el cap de setmana
La festa no es va limitar a la tradició. La nit de dissabte va estrenar amb èxit «La Gran Sessions» al parc de la Glorieta, una nova proposta de música en directe impulsada per l’Ajuntament. L’actuació del grup local Red Apples i la sessió de DJs de MKM Salvaje van omplir el parc en un esdeveniment que naix amb l’objectiu de consolidar-se com a espai de trobada previ a la Setmana Gran.
Diumenge, els actes van continuar al Centre Cultural Caixa Ontinyent amb la presentació del llibre oficial i el vídeo promocional de les festes, una producció audiovisual a càrrec de Kevin Muñoz Cortés que ja s’ha fet viral a les xarxes socials municipals.
Amb el tradicional crit de l’alcalde als peus del castell —“Dames i cavallers, estem en festes!”—, Ontinyent inicia el recompte enrere per a uns Moros i Cristians que, en paraules de Ricardo Calabuig, demostraran que «la grandesa d’una festa es mesura per tot allò que és capaç de fer sentir».
