ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

S’aprova el I Pla de Joventut de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 18, 2022
75 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Un pla per a la joventut valldalbaidina d’entre 12 i 30 anys amb el qual es pretén fomentar la participació juvenil, la formació, l’emancipació i la promoció d’oci saludable, entre altres objectiu

El passat divendres 28 d’octubre es va aprovar el I Pla de Joventut de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida. Aquest pla serà el full de ruta que seguirà el departament de joventut de la Mancomunitat des de l’any 2023 fins al 2027.

Des de la Generalitat Valenciana es defensa la idea de crear polítiques en matèria de joventut per a garantir els drets d’aquest grup social, com a element estratègic de millora social, per tal que les persones joves puguen construir el seu projecte vital.

Aquest document té com a objectiu definir, coordinar i implementar polítiques de joventut amb una sèrie d’objectius definits. El pla es concep com una eina per al disseny i la coordinació de totes les actuacions juvenils, així com per a ordenar els recursos i serveis disponibles en el territori.

El I Pla de Joventut és el resultat d’un estudi exhaustiu fruit de l’anàlisi de la realitat dels 34 pobles que conformen la comarca: Agullent, Aielo de Malferit, Aielo de Rugat, Albaida, Alfarrasí, Atzeneta d’Albaida, Bèlgida, Bellús, Beniatjar, Benicolet, Benigànim, Benissoda, Benissuera, Bocairent, Bufali, Carrícola, Castelló de Rugat, Fontanars dels Alforins, Guadassèquies, Llutxent, Montaverner, Montitxelvo, l’Olleria, Ontinyent, Otos, el Palomar, Pinet, la Pobla del Duc, Quatretonda, el Ràfol de Salem, Rugat, Salem, Sempere i Terrateig.

El president de la Mancomunitat, Vicent Gomar destaca que “aquesta eina de treball permet planificar les actuacions en matèria de joventut, basant-se en les necessitats, demandes i opinions de la població jove de la nostra comarca”.

En el pla, s’han traçat les línies a seguir per a la creació i el manteniment de projectes orientats a oferir formació, oci i recursos als joves d’entre 12 i 30 anys per a contribuir amb el seu desenvolupament personal, dins del context normatiu.

El pla estableix 7 principis estratègics: l’empoderament, la inclusió, la igualtat, la proximitat, la transversalitat, la responsabilitat i la participació.

Per a la confecció del pla s’han seguit les recomanacions de la Llei de Joventut que delimita aquest grup social dels 12 als 30 anys, diferenciant-lo biològicament del xiquet i socialment de la persona adulta. La joventut actua com a agent de canvi social, desenvolupament econòmic i progrés, per la qual cosa se li han d’atorgar les eines necessàries perquè espremen tot el seu valor.

Un pla de joventut amb la visió d’aconseguir una joventut activa, empoderada i participativa, capaç d’autogestionar les seues activitats i espais.

Les accions que es duran a terme durant els pròxims anys es divideixen en cinc eixos prioritaris: Joventut i territori; Oci juvenil; Inclusió social i igualtat; Desenvolupament personal juvenil i Participació juvenil.

El I Pla de Joventut de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida es pot consultar a la pàgina web de la Mancomunitat a través del següent enllaç: https://www.valldalbaida.es/noticia-aviso/pla-jove-mancomunitat-municipis-vall-dalbaida

Tags: Vall d'Alba
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Bielsa exige el cese del diputado de Bomberos tras un mes de huelga en Valencia

El portavoz del PSPV en la Diputación de València, Carlos Fernández Bielsa, ha solicitado la…

Sagunto solicita la declaración de zona catastrófica por los daños de la tormenta

El Pleno del Ayuntamiento de Sagunto ha aprobado, de forma unánime, una declaración institucional que…

Orihuela mejora la recogida de basura con inversión de 1,2 millones

El Ayuntamiento de Orihuela ha dado un paso significativo en la modernización del servicio de…

Otras noticias

3EnguixPlaObert
La Vall d'Albaida

La Diputación de Valencia aprueba 45 nuevos proyectos del Pla Obert en 34 municipios

Por Redacción ComarcalCV
Susana Camarero, durant la seua visita a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La Generalitat aportarà aquest any 450.000 euros més per a la regeneració de l’espai inundable de Catereria en Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
MUPITERRADEFESTES2025
CollaComunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

À Punt estrena ‘Terra de festes’, un homenaje a la cultura festiva valenciana

Por Redacción ComarcalCV
Els bombers, junt als enderrocs de la casa col·lapsada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?