L’Ajuntament de Sagunt ha iniciat aquest divendres les tasques per a rebaixar el pronunciat escaló format a les platges d’Almardà, Corinto i Malva-rosa. Aquesta intervenció s’ha pogut posar en marxa immediatament després d’haver obtingut les autoritzacions preceptives de la Demarcació de Costes i del Servei de Vida Silvestre de la Generalitat Valenciana, uns tràmits indispensables per a poder actuar sobre el litoral sense afectar l’ecosistema de la zona.
L’actuació, que compta amb una inversió pròxima als 8.000 euros, té una durada estimada de 15 dies. L’execució de l’obra va a càrrec d’una empresa contractada per la Societat Anònima de Gestió (SAG) de l’Ajuntament. Segons la planificació tècnica, els treballs han començat a l’altura de la posta de Salvament i Socorrisme d’Almardà i avançaran de manera progressiva cap al nord fins a concloure definitivament a la platja de Malva-rosa.
L’objectiu principal d’aquesta intervenció d’urgència és suprimir la barrera física provocada per l’onatge després de les darreres tasques de regeneració del litoral. Aquest desnivell a l’arena no només dificultava l’accés de les persones usuàries al bany, sinó que també complicava greument les labors de vigilància i de resposta ràpida del servei municipal de Salvament i Socorrisme.
Una resposta ràpida a una reclamació veïnal
El regidor de Platges, Roberto Rovira, ha destacat la prioritat que ha tingut aquest projecte per al departament: «Des del primer moment vam tindre clar que l’escaló generat en estes platges suposava un problema de seguretat i d’accessibilitat que no podíem deixar sense atendre». En aquest sentit, l’edil ha remarcat que s’ha treballat «amb la màxima rapidesa per a obtindre totes les autoritzacions necessàries i poder iniciar com més prompte millor una actuació que permeta que les nostres platges siguen més segures i accessibles».
D’altra banda, Rovira ha assenyalat que amb aquesta intervenció «donem resposta a una reivindicació que ens havien traslladat les associacions veïnals de les platges del nord, a les quals hem anat informant del procés perquè foren coneixedores de primera mà». Amb l’eliminació d’aquest obstacle, el litoral nord de Sagunt afronta la temporada alta de bany amb unes condicions d’accessibilitat i seguretat plenament renovades per a veïns i turistes.
