ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El servei d’Atenció i Seguiment a la Malaltia Mental d’Ontinyent fa 2.700 intervencions en 60 persones en 2022

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 26, 2023
226 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

El SASEM, posat en marxa per l’Ajuntament amb ajuda de la Generalitat, permet atendre al seu domicili a persones amb problemes crònics de malaltia mental greu

El Servei d’Atenció i Seguiment a la Malaltia Mental d’Ontinyent (SASEM) va atendre en 2022 un total de 60 persones sobre les que va dur a terme un total de 2753 intervencions de diversos tipus. Així es desprén de l’informe anual d’activitat del servei que es va posar en marxa en juliol de 2021 a la ciutat, i amb el qual, segons explicava la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, “volem seguir donant resposta a la creixent necessitat d’atenció a la malaltia mental existent a la societat”, assenyalava.

El SASEM compta amb amb dos psicòlegs i una educadora social que presten servei d’atenció diürna de suport psicosocial a persones amb diagnòstic de trastorn mental greu (TMG) o problemes de salut mental greu (PSMG), així com amb persones amb problemes quant a l’adhesió al tractament, a la consciència de patir una malaltia mental i/o risc de marginació o exclusió social. L’atenció es presta de manera domiciliària i amb seguiment personalitzat de cada cas, per garantir dins les possibilitats de cada persona la màxima integració social i laboral.

Paula Soler explicava que “es tracta d’evitar que la persona amb malaltia mental greu es veja privada del control de la pròpia vida i que es convertisca en espectadora de les seues necessitats i en consumidora de la cura que se li dispensa”. A tal efecte, es té en compte la base de les capacitats i desitjos de cada persona i les seues metes per recuperar i millorar la seua vida, comptant amb el suport de la seua familia o entorn per a aconseguir-ho. L’objectiu principal és establir i enfortir la col·laboració permanent amb el cercle de suport tant natural (membres de la família, amics…) com comunitari.

Així, les intervencions dutes a terme tenen caràcter individual, familiar, comunitari i també amb la possibilitat d’intervencions telemàtiques. De les 60 persones ateses en 2022, 53 estan en tractament mèdic; 29 presenten discapacitat (15 d’elles d’entre el 33 i el 64%, i altres 14 d’entre el 65 i el 74%), i 15 tenen reconegut un grau de dependència (10 de grau I i 4 de grau II ). Entre les transtorns més freqüents atesos es troben la depressió major recurrent, els transtorns psicòtics i el trastorn límit de la personalitat.

Paula Soler recordadava que, a més d’aquest servei, l’Ajuntament també ha posat en marxa als últims anys altres també vinculats a la salut mental, com ara el Pla Municipal de Prevenció de la Conducta Suïcida, que ha inclós xerrades, un grup d’ajuda a familiars, una Mesa de Coordinació per a la Prevenció del Suïcidi o un manual per a tractament informatiu de la conducta suïcida als mitjans de comunicació. La informació sobre el serveis d’atenció municipal a la Salut Mental es pot ampliar al departament de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Ontinyent.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Lion Capital Group consolida su crecimiento exponencial en el sector inmobiliario de lujo

Lion Capital Group, firma reconocida por su especialización en propiedades de alto standing y su…

MARTE lleva el arte contemporáneo al Hotel Intelier Rosa con ‘Hábitats Subversivos’ en la Nit de l’Art

La feria MARTE se incorpora este año a la Nit de l’Art de Castelló con…

Adiós al peligro de DANA en el barranco del Poyo: así es el nuevo «muro» de ingeniería que protege a Torrent

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha entrado en la fase decisiva de los trabajos…

Otras noticias

residus1a
La Vall d'Albaida

Ontinyent reparteix els primers poals per al nou sistema de recollida de residus als disseminats

Por Pau Gómez
L'epicentre del terratrèmol s'ha situat a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Nou terratrèmol a Ontinyent: un sisme de magnitud 3,5 fa sacsejar la terra entre altres tremolors menors

Por Toni Cuquerella
Elvira Lindo.
La Vall d'Albaida

Elvira Lindo, gran protagonista de l’XI Cicle ‘Ontinyent Negre’ aquest maig

Por Toni Cuquerella
Unitat de SAMU.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Dos morts en caure un vehicle al riu Clariano a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?