La Diputació de València ha donat llum verda al projecte d’Alberic per a rehabilitar i transformar l’antic molí d’arròs en una nova sala polivalent. Amb una inversió d’1.259.063 euros, aquesta actuació permetrà recuperar un edifici emblemàtic del patrimoni hidràulic local per a convertir-lo en un referent cultural que acollirà, principalment, concerts de la banda de música i actes de les comissions falleres.
L’alcalde del municipi, Toño Carratalá, ha destacat que aquesta intervenció respon a una reivindicació històrica dels veïns i les entitats locals. Segons ha explicat, l’espai donarà servei especialment a la Unió Musical d’Alberic i al col·lectiu faller, oferint-los un lloc adequat per a les seues activitats. Les obres, que ja han estat adjudicades, tenen un termini d’execució de nou mesos i està previst que comencen en aproximadament dues setmanes.
Un espai polivalent i accessible
La reforma se centrarà en la nau principal de l’edifici, que amb 1.384 m² es convertirà en una sala amb capacitat per a unes 600 persones i una zona d’escenari fixa. A més, s’habilitarà una banda lateral per a serveis auxiliars que inclourà consergeria, lavabos, sala de màquines, magatzem i camerinos. El projecte també preveu la millora de l’entorn urbà de l’edifici per a garantir l’accessibilitat i crear un espai per als vianants.
L’antic molí va ser adquirit per l’Ajuntament a l’inici d’aquesta legislatura, després que el saló de banquets que allotjava tanquera durant la pandèmia. La compra també va comptar amb el suport de la corporació provincial, subratllant el valor històric d’una construcció lligada a la Séquia Real del Xúquer.
Impuls a la comarca de la Ribera
El president de la Diputació, Vicent Mompó, i la vicepresidenta primera, Natàlia Enguix, han coincidit a assenyalar Alberic com un «exemple d’eficiència» en l’ús del Pla Obert. A més de la reforma del molí, el municipi ha destinat aquests fons a altres millores, com una pista de bàsquet 3×3 i la reparació de paviments, amb una assignació total per a la legislatura que supera els 1,8 milions d’euros.
Aquesta inversió s’emmarca en un paquet més ampli d’ajudes a la Ribera Alta, on s’han aprovat deu projectes amb una inversió de 2,6 milions d’euros. Entre les actuacions més destacades en altres localitats figuren la construcció d’una passarel·la a Manuel, instal·lacions esportives a l’Énova, un carril ciclopedestre a Alfarb i millores d’eficiència energètica a Catadau. A la Ribera Baixa, també s’han confirmat inversions per a la millora del Parc Pontet a Almussafes i actuacions a Albalat de la Ribera.
