ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado enero 14, 2026
382 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.

L’Ajuntament de Xàtiva ha traslladat una petició d’urgència a la Generalitat Valenciana per a desbloquejar els projectes estratègics que actualment es troben paralitzats o en tràmits administratius pendents. En una reunió de treball entre el batle, Roger Cerdà, la tinenta d’alcaldessa, Amor Amorós, i el vicepresident segon del Consell, José Díez, el govern local ha reclamat una major agilitat i un calendari d’execució clar. Entre les prioritats assenyalades destaquen el Centre Raimon d’Activitats Culturals (CRAC), que requereix la formalització d’un nou conveni després de l’adjudicació de les obres i la desvinculació de la rehabilitació de la seu —l’antic monestir de Santa Clara— d’aquest ús, i el futur Palau de Justícia, la licitació del qual per a les tasques de demolició continua pendent malgrat ser una infraestructura vital per als 87.000 habitants del partit judicial.

La situació sanitària també ha ocupat un lloc central en la trobada, especialment pel que fa al nou Centre de Salut Xàtiva II – Cecília Sanz. Encara que el Consell ha informat que el projecte està sent modificat per a ampliar la superfície prevista i incrementar la capacitat d’atenció als pacients, el consistori ha recordat que els terrenys van ser cedits el 2019 i que la licitació de les obres no pot demorar-se més. Aquesta demanda d’inversió s’estén també a l’Hospital Lluís Alcanyís, on l’Ajuntament lamenta la falta de fons previstos per a la seua renovació, un element clau per a l’optimització de la qualitat assistencial a la zona.

En matèria d’habitatge i urbanisme, la trobada ha servit per a abordar el Pla d’Habitatge Jove al nucli antic, un projecte que disposa de llicències municipals però les obres del qual no han començat. Respecte d’això, la Generalitat ha proposat la signatura d’un conveni específic per a ampliar l’oferta de lloguer accessible per a menors de 35 anys i fomentar la rehabilitació d’habitatges en aquesta zona històrica. Paral·lelament, s’ha posat sobre la taula la necessitat de culminar l’aprovació definitiva del Pla Especial de Protecció del Nucli Antic i la redacció del Pla Director del Castell de Xàtiva, així com de resoldre la situació administrativa de la Via Verda Xàtiva-Carcaixent, que encara no ha sigut recepcionada oficialment.

Finalment, la reunió ha servit per a repassar l’estat d’altres compromisos patrimonials i socials de la ciutat. El vicepresident Díez ha reiterat el compromís del Consell de redactar un nou conveni per a la rehabilitació del Convent de Santa Clara, amb l’objectiu de convertir-lo en un centre cultural i de serveis per a la ciutadania, mantenint la inversió original. D’altra banda, s’han posat en valor els avanços en les competències delegades, com el Centre de Dia Comarcal del Pla Convivint, que ja es troba en fase d’execució, i els projectes del Pla Edificant. El batle Roger Cerdà ha conclòs insistint que aquestes actuacions no poden continuar eternitzant-se, i ha reclamat fets concrets per a garantir el benestar dels veïns de Xàtiva.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Cullera obri al públic el búnquer antiaeri de la Guerra Civil: un túnel en el temps amb les millors vistes al Mediterrani

Cullera ha recuperat una peça clau de la seua història i un dels seus miradors…

El plan de Sagunt para bajar el precio del alquiler: garantías totales para dueños y precios justos para vecinos

El Ayuntamiento de Sagunt ha activado una ambiciosa estrategia para intervenir en el mercado inmobiliario…

Manifestación histórica de los profesores en València: el conflicto educativo durante la huelga se recrudece antes de la reunión clave

El conflicto educativo en la Comunitat Valenciana ha alcanzado su punto de máxima ebullición. Este…

Otras noticias

Obres al CEE Pla de la Mesquita de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva diu «prou» a la constructora del Centre d’Educació Especial Pla de la Mesquita: per què s’ha trencat el contracte?

Por Toni Cuquerella
Nadín Ferrando, Reina de la Fira de Xàtiva 2026.
La Costera

Qui és Nadín Ferrando López, la nova Reina de la Fira de Xàtiva 2026?

Por Toni Cuquerella
Acto celebrado en el Ayuntamiento de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Ayuntamiento de Sagunt entrega las Distinciones Honoríficas ‘Mujeres ConCiencia’

Por Pau Gómez
Plaça de Bous de Xàtiva.
La Costera

Deu anys de la remodelació de la Plaça de Bous de Xàtiva: de duplicar-se el cost a 12 milions a recinte sense activitat

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Desarticulan grupo criminal con una plantación de marihuana en l’Olleria

Por Pau Gómez
'El Sant Sopar' de Vicente López.
La Costera

Finalitza la restauració de ‘El Sant Sopar’: així llueix l’obra mestra de 1806 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?