ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva Unida afirma que la millora de la xarxa al Carraixet augmentarà el preu de l’aigua de la zona i demana alternatives

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 25, 2021
211 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Miquel Lorente: “s’han d’estudiar totes les opcions possibles per evitar una dispararitat tan gran en el preu de l’aigua dintre d’un mateix municipi”

Aquest dissabte al ple de Xàtiva s’aprovarà el projecte d’ampliació de la xarxa d’aigua municipal en el Carraixet, fet que afirmen «acabarà implicant en breu la implantació d’un preu de 2,32 euros per m³ d’aigua entre els veïnat d’aquesta zona del municipi». Així apunten que hi ha un «greuge comparatiu fortíssim entre ciutadanes i ciutadans d’un mateix municipi» perquè a dintre del nucli urbà de Xàtiva el preu se situa en 0,27 euros.

Des de la formació afirmen representants del veïnat del Carraixet varen transmetre l’anterior legislatura al Grup Municipal de Xàtiva Unida -que aleshores estaven dins el govern local- les deficiències en el subministrament privat d’aigües que estaven rebent, però que va ser just abans de finalitzar el període de govern.

Recorden que el Carraixet des dels anys 70 ha comptat amb una xarxa privada de distribució d’aigua no apta per al consum humà, d’acord amb els informes que s’han emès des de les administracions pertinents. Enfront d’aquesta situació des de Xàtiva Unida s’ha reclamat ara una intervenció per millorar les condicions d’un servei prioritari «i que forma part dels serveis mínims que ha d’oferir qualsevol ajuntament a la seua població». No obstat afirmen que «les gestions varen quedar paralitzades, amb el nou govern, durant mesos fins que es varen reemprendre gràcies a la pressió ciutadana exercida».

Des de Xàtiva Unida s’enten que “aquest servei s’ha d’oferir el més prompte possible i per això ens mostrem favorables a una solució, però també hem trobat a faltar una major dedicació per estudiar amb més concreció totes les opcions. Així com les possibles conseqüències en la qualitat de l’aigua i en el preu del servei”.

Per a la formació les opcions possibles eren el subministrament des de pou de reserva, subministrament des de sistema de proveïment actual i construcció de planta desnitrificadora, subministrament des de xarxa de proveïment de Xàtiva, subministrament des del sistema de proveïment en alta de Manuel i el subministrament des del dipòsit de Torre de Lloris.

«Al remat, s’ha optat per l’adquisició del sistema de proveïment actual i construcció de planta desnitrificadora que tindrà un cost de 280.000 euros en concepte d’expropiació als actualts propietaris a més de construir una planta desnitrificadora amb un cost de 79.940 euros a banda del contracte d’una empresa especialitzada per a dur a terme l’esmentat procediment», subratllen. A més asseguren que «sobre la taula hi havien opcions amb un cost total de 276.000 euros que varen ser descartades des del govern», conclouen.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Marte cumple 13 años

La feria de arte contemporáneo MARTE Castellón anuncia las fechas de su decimotercera edición, que…

El Teatre Talía estrena en Valencia ‘Lázaro 3.0’, un clásico español ‘aggiornado’ e inclusivo

El próximo 13 de marzo a las 20:00 horas, el Teatre Talía sube a escena…

La borrasca Nils azota la Comunitat Valenciana con vientos de poniente huracanados y rachas máximas de hasta 111 km/h

La llegada de la borrasca Nils ha sumido a la Comunitat Valenciana en un episodio…

Otras noticias

Zona de Bixquert a Xàtiva.
La Costera

Adeu als problemes de televisió a Bixquert: Xàtiva anuncia que la solució definitiva ja està en marxa

Por Toni Cuquerella
Junta de Seguretat de Xàtiva.
La Costera

Pla de xoc per la seguretat a Xàtiva: l’alcalde reclama d’urgència més policia a Bixquert i les àrees d’oci nocturn

Por Toni Cuquerella
Edifici de l'Hotel Murta de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

Xàtiva ho torna a intentar: nou impuls per a reobrir l’Hotel Murta després de successives licitacions desertes

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, junt a la consellera de Justícia, Nuria Martínez.
La Costera

L’arribada d’un cinqué jutjat redobla la pressió a Xàtiva per a recuperar el Palau de Justícia tombat per la Conselleria

Por Toni Cuquerella
Protesta a Xàtiva contra la retirada de competències del jutjat de violència de gènere.
La Costera

Xàtiva recupera el jutjat de violència de gènere i exigeix a la Generalitat mantindre el projecte del nou Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Costera

Tres acusados se enfrentan a penas de hasta 12 años por una pelea en un pub de Canals

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?