ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva Unida afirma que la millora de la xarxa al Carraixet augmentarà el preu de l’aigua de la zona i demana alternatives

NULL
admin
Last updated: abril 5, 2025 8:47 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado junio 25, 2021
443 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Miquel Lorente: “s’han d’estudiar totes les opcions possibles per evitar una dispararitat tan gran en el preu de l’aigua dintre d’un mateix municipi”

Aquest dissabte al ple de Xàtiva s’aprovarà el projecte d’ampliació de la xarxa d’aigua municipal en el Carraixet, fet que afirmen «acabarà implicant en breu la implantació d’un preu de 2,32 euros per m³ d’aigua entre els veïnat d’aquesta zona del municipi». Així apunten que hi ha un «greuge comparatiu fortíssim entre ciutadanes i ciutadans d’un mateix municipi» perquè a dintre del nucli urbà de Xàtiva el preu se situa en 0,27 euros.

Des de la formació afirmen representants del veïnat del Carraixet varen transmetre l’anterior legislatura al Grup Municipal de Xàtiva Unida -que aleshores estaven dins el govern local- les deficiències en el subministrament privat d’aigües que estaven rebent, però que va ser just abans de finalitzar el període de govern.

Recorden que el Carraixet des dels anys 70 ha comptat amb una xarxa privada de distribució d’aigua no apta per al consum humà, d’acord amb els informes que s’han emès des de les administracions pertinents. Enfront d’aquesta situació des de Xàtiva Unida s’ha reclamat ara una intervenció per millorar les condicions d’un servei prioritari «i que forma part dels serveis mínims que ha d’oferir qualsevol ajuntament a la seua població». No obstat afirmen que «les gestions varen quedar paralitzades, amb el nou govern, durant mesos fins que es varen reemprendre gràcies a la pressió ciutadana exercida».

Des de Xàtiva Unida s’enten que “aquest servei s’ha d’oferir el més prompte possible i per això ens mostrem favorables a una solució, però també hem trobat a faltar una major dedicació per estudiar amb més concreció totes les opcions. Així com les possibles conseqüències en la qualitat de l’aigua i en el preu del servei”.

Per a la formació les opcions possibles eren el subministrament des de pou de reserva, subministrament des de sistema de proveïment actual i construcció de planta desnitrificadora, subministrament des de xarxa de proveïment de Xàtiva, subministrament des del sistema de proveïment en alta de Manuel i el subministrament des del dipòsit de Torre de Lloris.

«Al remat, s’ha optat per l’adquisició del sistema de proveïment actual i construcció de planta desnitrificadora que tindrà un cost de 280.000 euros en concepte d’expropiació als actualts propietaris a més de construir una planta desnitrificadora amb un cost de 79.940 euros a banda del contracte d’una empresa especialitzada per a dur a terme l’esmentat procediment», subratllen. A més asseguren que «sobre la taula hi havien opcions amb un cost total de 276.000 euros que varen ser descartades des del govern», conclouen.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

La Guardia Civil investiga a dos trabajadores por la sustracción de 1,5 toneladas de cable de telefonía en Xàbia

La Guardia Civil ha investigado a dos hombres, de 49 y 23 años, por su…

Alerta por los cítricos de supermercado: hallan pesticidas no autorizados en la UE en el 83% de las muestras importadas

Un análisis representativo realizado por la organización agraria La Unió Llauradora ha encendido las alarmas…

La Generalitat da luz verde a la planta solar ‘One Victoria Solar 3’ en Enguera y archiva otro proyecto fotovoltaico en Picassent

La Conselleria de Medio Ambiente, Infraestructuras, Territorio y de la Recuperación de la Generalitat Valenciana,…

Otras noticias

Trobata a l'ermita de Llutxent.
CulturarteLa Costera

La Universitat de València homenatja Artur Heras amb una exposició sobre la cultura i la resistència antifranquista

Por Toni Cuquerella
Nova promoció a Corts Valencianes.
La Costera

Xàtiva autoritza la construcció de 19 nous habitatges per a respondre al creixement de la població

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
L' Horta SudLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia ciudad

Renfe suma seis nuevos trenes de Cercanías en València a partir de este lunes: líneas y horarios de la C1 y C2

Por Toni Cuquerella
Construcció il·legal a Meses.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva ordena l’enderrocament d’una construcció il·legal al polígon Meses a sòl no urbanitzable

Por Toni Cuquerella
Reunió prèvia a l'inici de les obres del CRAC a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva inicia les obres del Centre Raimon al monestir de Santa Clara la pròxima setmana amb una inversió de 9,3 milions

Por Toni Cuquerella
Obres del col·lector a la plaça País Valencià de Xàtiva.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva i Adif inicien les obres del nou col·lector de l’avinguda País Valencià sense afectar el trànsit ferroviari

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?