9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Costera
La Costera

Xàtiva té poc més de la meitat dels gossos de la ciutat inscrits al cens caní municipal malgrat ser obligatori

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:23 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado febrero 15, 2022
416 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

El departament de Medi Ambient està enviant cartes per tal de recordar l’obligatorietat de complir l’Ordenança municipal de tinença i protecció d’animals

Actualment hi ha 7.169 gossos residents a Xàtiva censats al RIVIA, dels quals tan sols 3.813 estan donats d’alta al cens caní municipal, el que significa el 53,2% del total.

Davant aquesta situació l’Ajuntament de Xàtiva està realitzant, a través del departament de Medi Ambient, una campanya informativa sobre l’Ordenança municipal reguladora de Tinença i Protecció dels Animals de Xàtiva, per tal de conscienciar a les persones propietàries de gossos que no es troben encara inscrits al cens municipal.

L’acció està realitzant-se a través de l’enviament d’una carta a totes aquelles persones les quals es té constància que són propietàries de cans, per tal de recordar l’obligatorietat de la inscripció d’aquests al cens municipal i la circulació amb la corresponent xapa identificativa segons l’article 17 de l’Ordenança municipal reguladora.

Fins al moment s’han remés 230 cartes corresponents als gossos no censats nascuts l’any 2020 que figuren d’alta al RIVIA, i posteriorment s’enviarà la missiva als propietaris de gossos no censats al Cens Municipal que hagen nascut en 2019, 2018, 2017 i 2016.

«Fem un crida a la col·laboració ciutadana per a que totes les persones propietàries de gossos que no estiguen censats facen efectiva l’alta, ja que el registre suposa nombrosos avantatges des del punt de vista de salut ambiental i des de l’òptica del benestar animal», ha indicat la regidora de Medi Ambient Reme Sinisterra.

El procediment de censat del gos al cens municipal es pot trobar a la pàgina web de l’Ajuntament de Xàtiva. S’haurà d’accedir a través del banner ‘Cens caní’ situat a la part inferior dreta de la pantalla i posteriorment generar, descarregar i pagar la taxa seleccionant ‘Alta mitjançant genotipat de material genètic procedent de mostres no sanguínies’. Per últim, la persona interessada haurà d’acudir al seu veterinari amb la cartilla de l’animal i el justificant de pagament de la taxa per tal de realitzar l’anàlisi d’ADN corresponent (no intrusiu, ja que és salival) i donar-lo així d’alta al sistema les dades genètiques.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Mislata celebra el 9 d’Octubre con sus Distinciones Honoríficas, pirotecnia y una exposición festiva

Con motivo de la celebración del 9 d’Octubre, el Ayuntamiento de Mislata ha preparado una…

La VII Escola Feminista d’Ontinyent plantarà cara a la fòbia a les persones grosses i la pressió estètica

L'Ajuntament d'Ontinyent, a través de la Regidoria d'Igualtat, ha presentat la setena edició de l'Escola…

Volver a enamorarse después de los 50: claves para empezar sin miedo

Una etapa con nuevas posibilidades Empezar una relación después de los 50 puede despertar ilusión,…

Otras noticias

L'Ajuntament de Xàtiva ha fet un acte de presentació de la iniciativa.
La Costera

Xàtiva inverteix 884.000 euros en un Pla d’Ocupació per contractar 35 persones en situació de vulnerabilitat

Por Toni Cuquerella
Celebració del 9 d'Octubre a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva presenta la seua programació per al 9 d’Octubre amb actuacions de Pau Alabajos i el lliurament dels Premis 9 d’Octubre

Por Toni Cuquerella
Personas con chalecos y cascos visitan las obras del Centro de Día de Xàtiva, con una grúa al fondo
La CosteraValencia

Xàtiva eleva a 2,9 millones la inversión del Centro de Día tras aprobar el proyecto modificado

Por Javier Ruiz
Trabajador de un supermercado.
La Costera

El paro repunta un 1,8% en la Costera en septiembre tras la subida registrada en Xàtiva y Canals

Por Toni Cuquerella
Treballs d'asfaltat a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva reasfaltarà més de 20 carrers i camins amb una inversió de 790.000 euros

Por Toni Cuquerella
Ple municipal de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva solucionarà el problema de l’aigua potable al Carraixet gràcies a la seua entrada en la Comunitat d’Usuaris la Costera

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV

Editado por

Auditado por

Miembro fundador de

  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?