ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva diu «prou» a la constructora del Centre d’Educació Especial Pla de la Mesquita: per què s’ha trencat el contracte?

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado mayo 15, 2026
535 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Obres al CEE Pla de la Mesquita de Xàtiva.
Obres al CEE Pla de la Mesquita de Xàtiva.

S’ha acabat la paciència. L’Ajuntament de Xàtiva ha pres una decisió dràstica per a intentar salvar el projecte del nou Centre d’Educació Especial (CEE) Pla de la Mesquita. Després de quasi mig any intentant buscar una eixida pactada, el consistori ha anunciat la rescissió del contracte amb l’empresa constructora, Víctor Tormo, i amb l’equip redactor del projecte.

Aquesta mesura suposa un punt d’inflexió en una de les obres més esperades i, alhora, més tenses de la ciutat. Però, quines són les raons exactes que han portat a aquest trencament?

Les claus del conflicte: Economia i nous elements

El motiu principal del bloqueig ha sigut la impossibilitat d’arribar a un acord econòmic sobre el projecte modificat. Malgrat que la Conselleria d’Educació ja havia autoritzat al novembre de 2024 un increment pressupostari de prop d’un milió d’euros per a compensar l’alça dels materials, les pretensions de l’empresa anaven més enllà.

Segons han confirmat fonts municipals, durant els cinc mesos de contactes han aparegut «nous elements» en la negociació plantejats per la constructora que feien inviable qualsevol solució legal i tècnica dins dels marges de l’Ajuntament. Davant el risc de mantenir una obra «segrestada» per una negociació sense fi, el govern local ha triat la via de la rescissió.

I ara què? El full de ruta per a reprendre les obres

L’alcalde, Roger Cerdà, ha estat clar: la prioritat és que el col·legi «siga una realitat el més prompte possible». Per a aconseguir-ho, l’Ajuntament ja ha activat un pla d’emergència administrativa:

  • Valoració de l’obra pendent: L’Oficina Tècnica calcularà exactament què queda per fer.
  • Actualització de preus a 2026: Es redactarà un nou contracte amb preus de mercat actuals per a evitar que la nova licitació quede deserta o patisca els mateixos problemes.
  • Nova licitació: Es buscarà una nova adjudicatària amb la solvència necessària per a culminar els treballs.
  • Ampliació de crèdit: Si el nou cost supera els sis milions inicials, se sol·licitarà formalment a la Generalitat Valenciana (Pla Edificant) el finançament extra necessari.

Un centre vital per a les famílies

Per la seua part, la regidora d’Educació, Amor Amorós, ha volgut enviar un missatge de suport a la comunitat educativa: «Entenem perfectament el malestar de les famílies». Des de l’Ajuntament es promet un treball «incansable» per a escurçar els terminis d’aquesta nova fase administrativa.

El nou CEE Pla de la Mesquita no és només una obra més; és una infraestructura de sis milions d’euros dissenyada per a oferir un espai modern i accessible a l’alumnat amb necessitats especials, substituint unes instal·lacions que fa anys que van quedar obsoletes. Amb aquest «prou» a la constructora, Xàtiva busca tancar un capítol d’incertesa i obrir la porta definitiva a la inauguració del centre.

Tags: CEE Pla de la Mesquita Toni Cuquerella Xàtiva

Lo + leído

Seguix el partit pel títol de lliga del Valencia Basket en directe al ‘Punt a punt’

La primera possibilitat de títol de lliga per a Valencia Basket arriba esta nit a…

Troben el cos sense vida d’un home a l’interior d’un cotxe en un centre comercial de Xàtiva

La Policia Nacional ha obert una investigació per a esclarir les circumstàncies de la mort…

El futur del turisme a Gandia: per què el comerç ha dit ‘no’ a obrir els diumenges?

Quin tipus de model turístic i comercial vol Gandia per als pròxims anys? Aquesta és…

Otras noticias

Obres al castell de Xàtiva.
La Costera

El Castell de Xàtiva es reforça: així és la intervenció d’urgència per a salvar el mur de la plaça d’armes

Por Toni Cuquerella
Futur Deambulatori del Centre Raimon.
La Costera

Més de 9 milions d’euros: Xàtiva tanca l’acord definitiu per a començar les obres del Centre Raimon a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Incendi industrial declarat a Xàtiva.
La Costera

Incendi en una nau industrial de Xàtiva: el foc crema un magatzem de banyeres d’hidromassatge

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas superarán los 40 grados.
Comunitat ValencianaLa CosteraLa Vall d'Albaida

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

Por Toni Cuquerella
Imatge de la reunió de la delegació de Xàtiva amb el comissionat.
La Costera

Es manté la data d’arribada de l’AVE a Xàtiva per a 2027: el nou comissionat del Corredor Mediterrani reafirma els terminis

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a l'antic Monestir de Santa Clara.
La Costera

Nou xoc institucional pel futur Palau de Justícia de Xàtiva: la Generalitat tria solar per a un polígon industrial sense el consens municipal

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?