ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva celebrarà el mes de la dansa amb més d’una quinzena de cites entre el 29 d’abril i el 5 de maig

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 8, 2022
329 vistas
8 Min lectura
Compartir en:

NULL

‘Xàtiva balla 2022’ es desenvoluparà en espais municipals com ara el Gran Teatre i també ocuparà els carrers de la ciutat

Xàtiva ha preparat una sèrie d’activitats per tal de celebrar el Dia Internacional de la Dansa, que se celebra el 29 d’abril, i que han estat presentades aquest divendres en roda de premsa per part de la regidora d’Arts Escèniques Reme Sinisterra, la regidora de Gran Teatre Maria Beltrán, la regidora de Cultura Raquel Caballero.

El Dia Internacional de la Dansa serà el punt de partida de les activitats organitzades a nivell municipal, amb un acte d’inauguració a partir de les 18 hores amb música en directe i la col·laboració de Jonatan Cantos i Irene Hermoso de Mendoza. Posteriorment es realitzarà una cercavila amb circ a càrrec de la companyia La Troupe Malabó. També el dia 29 d’abril, a les 20:30 hores, hi ha programat al Gran Teatre un espectacle de dansa interdisciplinar anomenat ‘DID 2022’, destinat a tota la família i produït per l’Institut de Dansa Educocreativa i Social. Per a aquest espectacle es podran comprar les entrades a Instanticket i a les taquilles del Gran Teatre els dimarts, dijous i divendres de 12 a 14 hores.

L’activitat continuarà el dissabte 30 d’abril, dia en que s’han programat fins a huit cites. Pel matí hi haurà una masterclass de Zumba al Jardí de la Pau (11h), i posteriorment altra sobre Danses per als més menuts (12h) i sobre ball fandango destinat als adults (13h). De vesprada tindrà lloc una activitat de Biodansa en la Natura a la falda del Castell (espai de la Nevera), a càrrec de Ferran Balaguer (17h), mentre que a les 19 hores al Jardí de la Pau hi haurà una exhibició de dansa, circ i fantasia i a les 20 hores a l’Albereda Jaume I una exhibició de danses ètniques. Aquest dia també hi haurà a l’Albereda Jaume I un espectacle de dansa a càrrec de la companyia basca Ertza, que actuarà a les 12:30 i a les 18 hores.

Menció a banda mereix també l’espectacle organitzat per al dissabte 30 d’abril al Gran Teatre de Xàtiva a partir de les 20:30 hores, on el hip-hop, la dansa i la cultura urbana seran protagonistes mitjançant l’espectacle ‘Around the world’, de la companyia internacional Brodas Bros. Les entrades per a aquest espectacle es podran adquirir a Instanticket i a les taquilles del Gran Teatre (dimarts, dijous i divendres de 12 a 14h i el dia de la funció).

Per al diumenge 1 de maig hi haurà altres cinc cites vinculades a les arts escèniques. La companyia basca Ertza tornarà a oferir un espectacle, en aquest cas anomenat ‘Otempodiz’, amb passes a les 11 i a les 13 hores, mentre que a les 12h es realitzarà un itinerari de Folklore al carrer amb inici a la porta de l’Ajuntament i arribada a la Finca del Sol passant per Porta de Sant Francesc, Mercat, Quatre Cantons, Trobat, Plaça la Bassa, carrer Sant Francesc i de nou Albereda Jaume I. Ja de vesprada es realitzarà una exhibició de ball a l’Albereda Jaume I (17h) i una dansà al carrer a la Plaça de la Seu (19h). Les activitats finalitzaran els dies 4 i 5 de maig de 18 a 20:30 hores al Gran Teatre de Xàtiva amb exhibicions de Acrogimnàstica a càrrec dels Instituts Josep de Ribera i Lluís Simarro.

«Hem tractat d’aglutinar en aquest projecte a totes les associacions, acadèmies i entitats locals, combinant-les amb la signatura de produccions nacionals i internacionals» ha indicat la regidora d’Arts Escèniques Reme Sinisterra, qui ha afirmat que «és una programació molt intensiva i espere que la gent de Xàtiva i de la comarca gaudisca i puga veure aquest format de dansa que es desenvoluparà tant en espais tancats com en espais oberts».

A nivell local, durant aquests dies col·laboraran entitats i associacions com ara Avanza Fitness, grup de dansa Socarrel, Associació de Biodansa de la Comunitat Valenciana, acadèmia Fantasy, grup de danses Orientals Arash, Escola de Danses de Xàtiva, Acrodance Xàtiva i Rytmus.

Participació cultural i educativa

Al mateix temps, tant diferents entitats culturals i socials com centres educatius han preparat una sèrie d’activitats que s’oferiran des del dia 26 d’abril i es prolongaran també fins el dia 29.

Hi haurà un taller de dansa urbana destinat a públic de 9 a 13 anys a càrrec d’Àngela Villa (del 26 al 29) un taller de ballet per a joves de 6 a 9 anys impartit per Cristina Vidal (el 26 i 27 d’abril), un taller de creació de teatre físic per a majors de 16 anys a càrrec d’Idoya Rossi (del 26 al 28 d’abril al CCX), un taller de dansa contemporània per a majors de 50 anys per part de Gema Gisbert (del 26 al 28 d’abril) i un taller de moviment expressiu i creatiu per a grups amb afeccions de diverses índoles realitzar per Rakel Ferrero (el 28 i el 29 d’abril).

A més a més, el 29 d’abril (Dia Internacional de la Dansa) es realitzarà al Gran Teatre des de les 10:30 hores una sessió escolar d’una mostra de dansa amb música en directe i posterior col·loqui participatiu al voltant de la temàtica de l’espectacle a càrrec de l’Institut de Dansa Educocreativa i Social. Està destinat a alumnes de Primària, l’aforament és de 488 persones i el preu de 3 euros per alumne.

Autor del cartell

El cartell del «Xàtiva Balla 2022» ha estat realitzat per Fran Pons, director creatiu i dissenyador en Monday, un estudi xativí especialitzat en branding i disseny gràfic, orientat a la consultoria i a la creació d’eines i llenguatges gràfics destinats a comunicar i impulsar projectes emprenedors, professionals i institucionals.

Pons ha desenvolupat treballs per al sector empresarial local, nacional i internacional, així com per a personalitats, espais culturals i organitzacions com ara MTV, Lladró, Swarovski, l’ONU, Eroski, la Generalitat Valenciana o Francis Montesinos entre altres.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

MARTE lleva el arte contemporáneo al Hotel Intelier Rosa con ‘Hábitats Subversivos’ en la Nit de l’Art

La feria MARTE se incorpora este año a la Nit de l’Art de Castelló con…

Adiós al peligro de DANA en el barranco del Poyo: así es el nuevo «muro» de ingeniería que protege a Torrent

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha entrado en la fase decisiva de los trabajos…

Buñol crea empleo mientras Chiva destruye y Cheste se estanca en el mes de abril

El paro registrado en La Hoya de Buñol - Chiva baja en abril de 2026…

Otras noticias

Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

La Generalitat liquida el Palau de Justícia a Santa Clara: torna l’immoble a l’Ajuntament i el futur judicial de Xàtiva queda en l’aire

Por Toni Cuquerella
corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del Centre Raimon de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva esquiva les retallades de la Generalitat i iniciarà les obres del Centre Raimon abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?