ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva adjudica les obres de la planta potabilitzadora del Carraixet

L’Ajuntament inverteix més de 150.000 euros en la millora de l’abastiment d’aigua al disseminat
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 13, 2023
259 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

Amb data 10 de juliol, l’Ajuntament de Xàtiva ha adjudicat les obres de construcció d’una estació de tractament d’aigües potables (ETAP) per al disseminat del Carraixet. L’empresa adjudicatària ha resultat ser King Diamond, S.L., amb un import de les obres que ascendeix a 155.148,58 euros. Amb aquesta intervenció s’espera dotar a aquesta zona urbana d’aigua potable en les condicions de salubritat que estableix la normativa, acabant amb una problemàtica que s’arrossega des de fa dècades.

Per a l’eliminació de nitrats s’ha elegit la tecnologia menys contaminant i més respectuosa amb l’aigua i el medi ambient. La solució tècnica escollida consisteix en l’eliminació de nitrats per tractament biològic transformant-los en gas nitrogen. En concret, la desnitrificació biològica heteròtrofa prevista per al Carraixet presenta avantatges com ara la retenció dels bacteris i microorganismes en els grànuls dels filtres biològics o un cabal de rebuig molt reduït, que es calcula en l’entorn de l’1,5% de l’aigua tractada. Aquest tractament biològic transforma els nitrats de l’aigua en gas inodor, innocu i present a l’atmosfera. No es generen pràcticament aigües de rebuig, mentre que tot el procediment té un baix consum energètic.

L’ETAP projectada combina els processos de filtració, adsorció i reducció biològica de compostos de l’aigua a tractar. El conjunt de la instal·lació ocupa poc espai, estalvia en energia i en consum de reactius i tendeix a millorar els costos de producció del bé produït. El sistema de desnitrificació biològica es compon de filtres biològics que eliminen una àmplia gamma de contaminants de l’aigua a través d’un procés biològic. Les substàncies contaminants són digerides pels microorganismes heterotròfics. La biomassa té una densitat més gran que l’aigua i així es pot suprimir de l’efluent mitjançant el rentat del biofiltre.

Aquestes obres de construcció de la nova ETAP, la qual s’instal·larà junt a l’actual dipòsit, permetran solucionar l’incompliment dels nivells de nitrats marcats per la legislació de Salut Pública en aquesta àrea residencial. D’aquesta manera la desnitrificadora podrà tractar un cabal de fins a 150.000 litres d’aigua al dia. Es preveu un temps de 3 mesos per a l’execució de les obres, per la qual cosa, s’espera que l’ETAP entre en funcionament abans de finalitzar l’any.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La Generalitat liquida el Palau de Justícia a Santa Clara: torna l’immoble a l’Ajuntament i el futur judicial de Xàtiva queda en l’aire

Xàtiva ha rebut un colp definitiu en les seues aspiracions de modernitzar les infraestructures judicials…

Huelga en educación: los sindicatos rechazan la segunda propuesta de servicios mínimos y el conflicto acaba en los tribunales

El conflicto educativo en la Comunitat Valenciana se recrudece. Tras la reunión mantenida esta mañana…

La Comunitat Valenciana lidera España con 174 Banderas Azules en 2026: listado completo de playas y puertos

La Comunitat Valenciana vuelve a hacer historia y se consolida, un año más, como la…

Otras noticias

corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del Centre Raimon de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva esquiva les retallades de la Generalitat i iniciarà les obres del Centre Raimon abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ha tornat a marcar la temperatura màxima d'Espanya.
La Costera

Xàtiva registra la temperatura màxima d’Espanya: la calor es dispara a la Comunitat Valenciana per sobre dels 32 graus

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?