ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Xàtiva acull aquest cap de setmana la IX edició del FirAll, la Fira de l’All Tendre

Last updated: abril 6, 2025 6:47 am
Por
Javier Ruiz
PorJavier Ruiz
Licenciado en Periodismo, Máster en Dirección de Comunicación. Comienza en el periodismo local en la extinta La Red Pública y en Radio Buñol, donde hace sus...
RSS
Publicado marzo 31, 2025
1.1K vistas
7 Min lectura
Compartir en:
Presentació de FirAll, la Fira de l’All Tendre
Presentació de FirAll, la Fira de l’All Tendre de Xàtiva

El xef Aitor López protagonitza el cartell i també algunes de les activitats programades, més d’una desena durant tota la setmana

Aquest dilluns s’ha presentat en roda de premsa la IX edició del Firall, la Fira de l’All Tendre de Xàtiva, que tindrà lloc aquest cap de setmana a la capital de la Costera amb més d’una desena d’activitats programades.

«Hem de valorar el paper i la tasca dels nostres llauradors, que són els qui produeixen els aliments que consumim diàriament. Volem que aquesta Fira servisca d’homenatge per a elles i ells, fent del FirAll una festa de l’agricultura local», ha destacat la regidora d’Agricultura Susana Gomar, qui ha remarcat que «pretenem que aquesta Fira arribe al públic més jove i també a les famílies, per això gran part de la programació està destinada a elles i ells».

Durant tota la setmana estan previstes visites escolars a la Casa Cuesa, on Pep Gimeno Botifarra ensenyarà als més menuts tot allò relacionat amb el cultiu de l’all tendre i l’agricultura de la nostra zona, mentre que el dimecres 2 d’abril, a les 19 hores, es presentarà a la sala infantil de la Biblioteca el conte infantil «Cama Curta i Cama Llarga. El tresor d’AllXàtiva», amb la presència de la seua autora Lorena Cayuela. Just abans (18h) tindrà lloc una sessió de contacontes a càrrec de Paula Bernabeu.

Com a preludi del cap de setmana, el divendres 4 d’abril es realitzarà el II Concurs «El Simarro cuina l’all tendre», on participarà l’alumnat del cicle formatiu de cuina i restauració de l’IES Lluís Simarro; mentre que a les 19 hores està previst al hall del Gran Teatre un tast de vins valencians per part de La Bodega de Juanlu, amb aforament limitat i inscripció prèvia necessària.

El gruix de les activitats es concentrarà el dissabte i el diumenge a l’Avinguda Selgas (junt al Gran Teatre de Xàtiva). El dissabte 5 s’inaugurarà la Fira amb el pregó a càrrec de Pep Gimeno Botiffarra, qui obrirà el mercat i amenitzarà les tendes amb cants de la terra. Posteriorment, a les 11 hores, està previst un showcooking per part del xef xativí Aitor López -primer xativí en obtindre una estrella Michelín- al qual seguirà un taller de cuina familiar (amb aforament limitat i necessària inscripció prèvia). Durant el matí també es gravarà el programa «Xusma Delux» amb convidats especials relacionats amb l’agricultura i l’all tendre com ara Botifarra, Pepe «Pimentó», la influencer Georgina Mollà i l’empresària Anna Climent, de Cacaus Climent.

Ja de vesprada està previst el VI Concurs de lligar alls tendres (17:30h) i a continuació es realitzarà el reconeixement als allers Miguel Climent Fuster i Pedro Vicente Cervera Cogollos. La jornada finalitzarà amb el Firall Fest, amb l’actuació dels grups locals Ghost Transmissions i Ed Bloom, als quals acompanyaran l’Home Brut i Palmer.

Diumenge serà el torn de la jornada dedicada als més menuts, ja que a les 12 hores està previst un concert infantil amb els Atrapasomnis i el seu espectacle familiar ‘El planeta violeta’ (premi Enderrock 2024 a millor disc i millor gira). Per últim, l’acte de cloenda tindrà lloc a les 14:30 hores.

«L’all tendre no passa per un bon moment degut a les altes temperatures, i per l’envelliment de les persones que treballem al camp. Per això fires com aquesta són necessàries per a que la gent jove conega la tasca que fem i puga agafar el testimoni en el món de l’agricultura», ha destacat l’agricultor xativí i membre de la Unió de Llauradors i Ramaders José Tormo ‘Pimentó’.

Per la seua part, la primera tinenta d’alcalde Amor Amorós ha destacat que «és responsabilitat d’aquest govern cuidar dels nostres agricultors, que són un pilar fonamental en la nostra societat, perquè el treball de la terra és un dels treballs més honorables que existeixen», al temps que ha emfatitzat que «el FirAll està vinculat a la nostra marca, a la nostra identitat i a la nostra cultura. És una manera que més menuts coneguen d’on ve l’all tendre, què és i com es treballa».

Cal destacar, a més, que el FirAll agrupa artesans de tota la comarca, que presentaran els seus productes. En total aquesta edició participaran quaranta expositors, el que suposa un increment del 25% respecte a l’any passat. «És un indicador també que les persones que assisteixen a la fira i que porten els seus productes veuen interès en continuar. Per a nosaltres això és un indicador positiu i un indicador de continuar treballant en aquest sentit», ha remarcat Amorós.

 

Protagonisme gastronòmic

El xef xativí Aitor López, qui recentment ha sigut reconegut amb una Estrella Michelín i ostenta també un Sol Repsol gràcies al seu treball al restaurant Citrus del Tancat, és la imatge gràfica del cartell d’aquest any, fent així un homenatge als alls tendres i a la riquesa gastronòmica del nostre territori.

«Aitor López, és un cuiner que ha sabut posicionar-se a nivell estatal, convertint-se en un referent. És una persona jove, i això és molt important de cara als més menuts, perquè així poden veure com es transforma el que han vist al camp fins a arribar al plat».

De fet, pel que respecta a l’apartat gastronòmic, el FirAll torna a col·laborar un any més amb els restaurants de la ciutat, per tal d’oferir menús on l’all tendre de Xàtiva és protagonista. El preu d’aquests menús oscil·larà entre els 18 i els 34,5 euros, i s’han sumat en aquesta edició l’Arroseria Ca Conxa, Els Porxes, La Talaia del Castell, Ganesh Cocina Ecléctica, El Puerto de Graná, Sait Dia i Nit, el Moncho i el restaurant El Cullerot.

Tags: Javier Xàtiva

Lo + leído

L’Alcúdia de Crespins culmina el procés per a esborrar el nom d’Isabel-Clara Simó del seu institut amb el vot de menys del 10% del poble

El controvertit procés per a canviar el nom de l'institut d'Educació Secundària de l'Alcúdia de…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el miércoles 16 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el miércoles 16 de septiembre anuncia intervalos nubosos con…

Alerta por el estado de l’Albufera: un estudio de la Universitat de València detecta un peligroso repunte de nitrógeno y un parón en su recuperación

La recuperación ecológica del Parque Natural de l'Albufera se encuentra atrapada en un "callejón sin…

Otras noticias

La Generalitat ha completado el Plan Il·lumina.
Comarcal

La red eléctrica valenciana completa su reconstrucción tras la DANA impulsada por vías de urgencia administrativa

Por Toni Cuquerella
Representants de l'Ajuntament de Oliva, empresaris i Fepeval en el ple municipal.
Comarcal

Noves Entitats de Gestió Industrial a La Safor: FEPEVAL impulsa la creació de tres EGM a Oliva i Vilallonga

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ha presentat les ajudes per les empreses.
Comarcal

Ontinyent activa 80.000 euros en ajudes per participar en fires i catàlegs d’empreses: com aconseguir fins a 5.000 euros per a la teua pime

Por Toni Cuquerella
Acte dels Moros i Cristians de Calp.
ComarcalLa Marina Alta

Les Festes de Moros i Cristians de Calp, declarades Festa d’Interés Turístic Nacional

Por Toni Cuquerella
Xàtiva torna a posar en marxa ajudes per a l'inici del curs escolar.
Comarcal

Xàtiva impulsa el comerç local per la tornada a l’escola amb xecs regal i premis directes

Por Toni Cuquerella
canalinterceptor
Comarcal

Alzira rep quasi 9 milions d’euros per transformar la ciutat i enfrontar riscos climàtics

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?