ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Un meló d’alger, una botija i dotze imatges: així és la sorprenent proposta per al cartell de la Fira a Xàtiva

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado junio 11, 2026
72 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Presentació dels cartells de la Fira de Xàtiva.
Presentació dels cartells de la Fira de Xàtiva.

La Fira d’Agost de Xàtiva 2026 ja té la seua imatge oficial, i enguany arriba amb una autèntica revolució gràfica que trenca els esquemes habituals. L’Ajuntament de Xàtiva ha presentat aquest matí la proposta per a la pròxima edició de la festa de les festes xativines. No es tracta d’un únic cartell, sinó d’una col·lecció de dotze imatges independents vinculades a l’essència i la identitat de la celebració.

Aquesta innovadora aposta visual ha estat concebuda per Dani Nebot, prestigiós artista valencià i Premi Nacional de Disseny, qui ha buscat evocar els sentiments, els records i la memòria col·lectiva dels veïns i visitants.

Dotze imatges per a una Fira de Xàtiva «diversa i plural»

La col·lecció dissenyada per Nebot proposa una mirada contemporània i simbòlica als elements més quotidians i representatius de la festa. En lloc d’un format clàssic, el relat visual es construeix a través de dotze peces gràfiques on destaquen objectes de l’imaginari col·lectiu com un cavall, unes cassoles, una botija, un xupó, un meló d’alger, una copa o uns plats i coberts.

L’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, ha destacat durant la presentació que «aquesta proposta representa perfectament l’esperit de la Fira d’Agost: diversa, plural, oberta i plena de matisos». Segons el primer edil, «no hi ha una sola manera de viure la Fira, i per això enguany tenim dotze finestres diferents que ens permeten descobrir-la des de múltiples perspectives». Cerdà també ha qualificat com un «autèntic privilegi» comptar amb el talent de Nebot per a la ciutat.

Un llenguatge visual modern adaptat a l’era digital

Per la seua part, la regidora de Cultura Festiva, María Beltrán, ha explicat que cada objecte escollit per a la col·lecció combina l’excel·lència artística amb una enorme sensibilitat emocional: «Cada objecte té una història darrere i connecta amb records, vivències i tradicions que formen part del patrimoni de la ciutat».

El mateix autor, Dani Nebot, ha argumentat el perquè d’aquest canvi conceptual adaptat als nous temps de consum d’informació digital: «Hui vivim en un món digital que ens permet explicar una mateixa realitat a través de múltiples imatges. Per això no he volgut crear un únic cartell, sinó una col·lecció de dotze peces que, des de diferents combinacions i colors, transmeten una mateixa idea: la Fira com a experiència compartida». — Dani Nebot, dissenyador.

L’objectiu final de l’artista és que aquests dissenys desperten una emoció immediata en l’espectador i inciten a fer-se la gran pregunta: «Ja heu parlat de la Fira? En teniu ganes?». Un sentiment que ha reafirmat la Reina de la Fira 2026, Nadín Ferrando, assegurant que els cartells reflecteixen perfectament la «il·lusió» i els moments especials que es comparteixen durant els dies grans de Xàtiva.

Qui és Dani Nebot, l’autor del cartell de la Fira 2026?

Dani Nebot (Barracas, Castelló, 1953) és un dels grans referents i pilars del disseny contemporani espanyol. Amb una trajectòria professional activa des dels anys setanta, ha estat membre fundador de col·lectius històrics fonamentals com Nuc, Enebecé, La Nave i l’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV).

Entre els seus guardons i fites més importants destaquen:

  • Premi Nacional de Disseny (1995).
  • Medalla de Belles Arts de Sant Carles (2008).
  • Premi de Disseny de la Generalitat Valenciana (2018).
  • Recent selecció de la seua escultura monumental de vuit metres, Correfoc, per al programa Honoraria 2026 del prestigiós festival Burning Man als Estats Units.

Amb aquesta nova aposta, la Fira de Xàtiva 2026 aconsegueix situar-se a l’avantguarda del disseny gràfic institucional, convertint objectes quotidians de la seua tradició en icones i símbols universals de la festa.

Tags: cartell Dani Nebot Fira Xàtiva

Lo + leído

L’última abraçda de La Fúmiga: Alzira anuncia un concert històric i gratuït per a acomiadar la banda a casa

Una nit històrica, un comiat inoblidable i, sobretot, de baldraga i de franc per a…

Un meló d’alger, una botija i dotze imatges: així és la sorprenent proposta per al cartell de la Fira a Xàtiva

La Fira d'Agost de Xàtiva 2026 ja té la seua imatge oficial, i enguany arriba…

Veolia invierte 4,4 millones en Riba-roja para renovar las infraestructuras hídricas tras la DANA

El Ayuntamiento de Riba-roja de Túria y Veolia, empresa concesionaria de la gestión del ciclo…

Otras noticias

Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

Xàtiva respon a la Conselleria: els terrenys alternatius que proposa per al Palau de Justícia són inviables

Por Toni Cuquerella
Els ciclistes de Xàtiva tindran nous espais per circular.
La Costera

Revolució sostenible a Xàtiva: així seran els nous carrils bici que connectaran la ciutat, la Via Verda i la Cova Negra

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja ha presentat les celebracions del mes de juny.
La Costera

Xàtiva reviu el Corpus Christi: del pregó de Pep Botifarra a les noves visites inclusives de la Crema de Felip V

Por Toni Cuquerella
Les noves falleres majors de Xàtiva per 2027.
La Costera

Cristina Vidal Real i Carlota Vercher Mallol, elegides Falleres Majors de Xàtiva per a l’any 2027

Por Toni Cuquerella
Museu de Belles Arts de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva busca director per al seu Museu: es publica la convocatòria per a modernitzar el patrimoni de la ciutat

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Costera

Detinguts a Xàtiva els autors d’un tiroteig i intent d’homicidi al Real de Gandia

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?