ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva adquirirà les dos últimes torrasses de propietat privada ubicades a la muralla de Llevant

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 18, 2022
130 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Amb aquesta compra, l’Ajuntament de Xàtiva completarà la propietat municipal de totes les torres defensives de la muralla de la ciutat

L’Ajuntament de Xàtiva adquirirà pròximament les dues úniques torrasses de la ciutat que resten per ser propietat municipal, ubicades junt a la senda que discorre per la muralla de Llevant, i que daten de l’època àrab.

«Aquestes torrasses i el llenç que les uneix són propietat privada i estem en converses amb el propietari per tal d’adquirir-los abans de que finalitze aquest any. Amb aquesta compra aconseguirem el 100% de la propietat de les muralles de la nostra ciutat i de les seues torrasses», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha indicat que aquests elements «tenen un importantíssim valor patrimonial i la seua adquisició va a possibilitar a l’Ajuntament la posterior inversió per a la seua restauració i per a la posada en ús de les mateixes, a l’igual que s’ha fet en altres torrasses que ja van ser adquirides anteriorment per part municipal».

Cal recordar que en 2004 ja es va procedir a l’adquisició de la torrassa annexa de Llevant amb un preu de 105.000 euros, la qual es va cedir en 2017 a les associacions Bosc Primigeni Xàtiva i Societat Valenciana d’Ornitologia SVO-La Costera per a usos mediambientals, concretament com a observatori d’aus i de naturalesa local. A més a més, en els darrers anys també s’ha estat actuant en altres torres defensives de la ciutat com ara la torre de l’Esperó, en la qual es van recuperar les característiques funcionals i formals amb una inversió de més de 335.000 euros subvencionats per la Generalitat Valenciana.

Les històriques muralles de Xàtiva, les més àmplies de les taifes valencianes en època àrab amb més de tres kilòmetres de recorregut, són un dels majors baluards arquitectònics i patrimonials de la ciutat, i han rebut contínues reedificacions amb el pas del temps. En 1117 es va produir la restauració i fortificació de la ciutat per part dels almohades, mentre que en 1210 es va construir la torre del Sol i en 1287 es van reparar les muralles després de la conquesta de Jaume I. Les muralles del Castell de Xàtiva van obtenir noves reparacions al segle XIV a mans del rei Pere IV però van ser destruïdes en gran part amb l’incendi de la ciutat l’any 1707 i els terratrèmols de 1748. En 1838 es van realitzar obres de reedificació tant a les muralles com al castell, tot i que finalment, l’any 1874, es van enderrocar les muralles inferiors recaients a l’Albereda.

Pel que respecta concretament a les muralles de llevant, aquestes s’estenen des de la imponent Penya Roja fins a la torrassa de la Pólvora, al final del carrer Carners. Limitava l’antic convent de Montsant intramurs amb el de Sant Onofre el Vell, extramurs.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Rescat patrimonial: l’Ajuntament de Xàtiva inicia la consolidació de la seua històrica estació inaugurada en 1854

L'Ajuntament de Xàtiva ha donat principi a les obres de consolidació i seguretat en l'antiga…

Proava entrega en Requena los Premios del VI Concurso Oficial de Vinos Monovarietales de la Comunitat Valenciana

PROAVA ha entregado de los premios del VI Concurso Oficial de Vinos Monovarietales de la Comunitat…

‘El barranc ve crescut’: jóvenes estudiantes de Paiporta comparten sus vivencias durante la dana en un libro con 40 relatos

El Ayuntamiento de Paiporta, a través de las concejalías de Promoción Lingüística (AVIVA) y Cultura,…

Otras noticias

Inauguració del Betlem Monumental de Xàtiva.
La Costera

El Nadal de Xàtiva arrenca amb rècord: més de 41.500 visites al Betlem Monumental i a la mostra de Playmobil durant el pont

Por Toni Cuquerella
Visitants al Betlem monumental de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva brilla en Nadal: inaugura el Betlem monumental i la megamostra de Playmobil

Por Toni Cuquerella
Vistas del Belen Fundacion Bancaja 3 2
L' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa SaforValencia ciudad

Navidad 2025: València, Gandia, Meliana, Xàtiva y Torrent inauguran sus belenes

Por Javier
Vista nocturna de la Seu de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva dona nova llum al seu centre històric: comença la renovació LED de la Col·legiata de la Seu

Por Toni Cuquerella
Tram de la línia de tren entre Moixent i l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Llum verda a la segona via entre Moixent i l’Alcúdia de Crespins: 20,5 milions per a modernitzar la línia ferroviària

Por Toni Cuquerella
Bob Pop.
La Costera

Bob Pop inaugurarà a Xàtiva el primer Festival Literari LGTBIQ+ de la Comunitat Valenciana, ‘Lletres Dissidents’

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?