ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La renovació integral de la línia fèrria Xàtiva-Alcoi comença a la fi de març amb la vista en 2026 per a connectar amb l’AVE

La intervenció que realitzarà Adif suposarà la major modernització de la línia ferroviària en les seues quasi 120 anys d'història amb una inversió de 160 milions
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 12, 2025
511 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

La major inversió per a la modernització de la línia ferroviària Xàtiva-Alcoi en les seues quasi 120 anys d’història. Això suposaran les obres que compten amb un pressupost de 160 milions d’euros que executarà Adif a partir de finals d’aquest mes de març, i que compliran així amb dècades de reivindicacions de municipis de les comarques centrals.

Les obres inclouen la renovació completa de la via, l’adequació de túnels i passos superiors, la millora d’estacions i andanes, així com la instal·lació d’un modern sistema de telecomunicacions ferroviàries. Es preveu que els treballs es prolonguen fins a finals de 2026, durant els quals s’ha dissenyat un pla alternatiu de transport per a garantir la mobilitat entre Xàtiva i Alcoi amb 126 serveis setmanals d’autobús, la qual cosa suposarà un total de 11.500 serveis.

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha destacat la importància d’aquesta actuació per a la vertebració de les comarques centrals: «Millorarà la comunicació de les comarques que envolten Alcoi i la connexió amb Xàtiva, que serà estació AVE i un nus de comunicació molt important» que uneix a les comarques de la Costanera, la Vall d’Albaida, l’Alcoià i el Comtat. «Han sigut molts anys de reivindicacions de la societat civil, de molts alcaldes i alcaldesses, i vull destacar el compromís de l’actual Govern d’Espanya, presidit per Pedro Sánchez, que ha sigut qui ha escoltat i atés les reivindicacions de les comarques centrals per a una millor mobilitat que renovarà tota la línia ferroviària», afirma Francés.

L’alcalde ha afegit que aquesta inversió no sols millorarà la connectivitat ferroviària, sinó que també impulsarà el desenvolupament econòmic i social de la zona: «Un transport ferroviari modern i eficient és fonamental per a fomentar el creixement econòmic de les nostres comarques. Aquesta renovació permetrà que els nostres ciutadans tinguen millors opcions de mobilitat per a treballar, estudiar i gaudir d’una millor qualitat de vida. També serà una oportunitat per a potenciar el turisme i facilitar la connexió amb altres grans ciutats de la Comunitat Valenciana i d’Espanya. Aquesta actuació suposarà un impuls fonamental per a la mobilitat i el desenvolupament de les comarques centrals».

Per part seua, l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, indica que «estem, sens dubte, davant una inversió històrica» gràcies a la qual «es podrà plantejar tant l’electrificació de la línia com també l’increment de la freqüència i del nombre de viatges diaris que es realitzen en aquesta».

«Per a la nostra ciutat, és una grandíssima notícia, ja que a la fi de 2026, quan acaben aquestes obres, també està prevista l’arribada de l’AVE a la ciutat de Xàtiva amb la parada en el nostre municipi. Tot això el que aconseguirà no és una altra cosa que reafirmar que la nostra ciutat és la capital de l’alta velocitat a les comarques centrals valencianes. I aquest és un fet absolutament estratègic per al desenvolupament socioeconòmic de la nostra ciutat en un futur cada vegada més pròxim», conclou Cerdà.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Iberdrola anuncia cortes de luz esta semana en Torrent, Cheste, Paterna, Ontinyent, Puçol y otras localidades valencianas

Los cortes de suministro eléctrico programados por Iberdrola afectarán durante esta semana a distintos municipios…

Cullera obri al públic el búnquer antiaeri de la Guerra Civil: un túnel en el temps amb les millors vistes al Mediterrani

Cullera ha recuperat una peça clau de la seua història i un dels seus miradors…

El plan de Sagunt para bajar el precio del alquiler: garantías totales para dueños y precios justos para vecinos

El Ayuntamiento de Sagunt ha activado una ambiciosa estrategia para intervenir en el mercado inmobiliario…

Otras noticias

Obres al CEE Pla de la Mesquita de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva diu «prou» a la constructora del Centre d’Educació Especial Pla de la Mesquita: per què s’ha trencat el contracte?

Por Toni Cuquerella
Nadín Ferrando, Reina de la Fira de Xàtiva 2026.
La Costera

Qui és Nadín Ferrando López, la nova Reina de la Fira de Xàtiva 2026?

Por Toni Cuquerella
Plaça de Bous de Xàtiva.
La Costera

Deu anys de la remodelació de la Plaça de Bous de Xàtiva: de duplicar-se el cost a 12 milions a recinte sense activitat

Por Toni Cuquerella
'El Sant Sopar' de Vicente López.
La Costera

Finalitza la restauració de ‘El Sant Sopar’: així llueix l’obra mestra de 1806 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Imatge d'una de les afusellades de Xàtiva (foto: Eva Máñez).
La Costera

De modistes a sindicalistes: qui eren les 20 dones afusellades pel franquisme que Xàtiva recorda ara?

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, durant la presentació del projecte del Palau de Justícia.
El Camp de MorvedreLa Costera

La paradoxa de la Generalitat: paralitza el Palau de Justícia de Sagunt tot i complir el criteri usat per tombar el de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?