9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Costera
La Costera

La Generalitat gairebé triplica el pressupost destinat al Servei d’Ajuda a Domicili de la Dependència a Xàtiva per a 2023 i 2024

La partida passa assa dels 145.000 euros en 2022 als 400.000 en l’actual i el proper any
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 7:53 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado marzo 29, 2023
388 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6244 persona major

L’Ajuntament de Xàtiva rebrà per al Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) destinat a persones dependents, durant aquest any 2023 i el proper any 2024, un total de 400.000 euros anuals, el que suposa un augment del 275% atès que el passat any 2022 l’ajuda va ser de 145.000 euros.

Aquest increment se suma als 78.683 euros destinats per al Servei d’Ajuda a Domicili municipal, pel que el pressupost total que destina la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives a la capital de la Costera arriba fins als 478.683 euros, als quals cal sumar els 8.742 euros aportats per part de l’Ajuntament.

El servei d’Ajuda a domicili constitueix un conjunt de prestacions realitzades al domicili de les persones usuàries per proporcionar, mitjançant personal qualificat i supervisat, actuacions preventives, formatives, rehabilitadores i d’atenció a les persones i unitats de convivència amb dificultats per a romandre o desenvolupar-se en el seu mitjà habitual, afavorint la seua permanència i integració al seu entorn i compensant la seua restricció d’autonomia funcional.

Les persones beneficiàries del SAD de Dependència són persones amb reconeguda situació de dependència, mentre que les del SAD poden ser aquelles famílies, nuclis convencionals o persones que es troben en situacions que limiten la seua autonomia o amb la necessitat de recolzament familiar. Entre les prestacions que es realitzen es troben l’atenció de les necessitats de la llar i les cures personals.

«El servei d’Ajuda a domicili és fonamental per prestar ajuda especialitzada i qualificada a persones grans amb dependència que continuen volent viure a les seues llars i on es necessita un major recolzament. Per això potenciem aquest servei, per tal d’aconseguir una atenció màxima i un respir familiar, sense que les persones usuàries hagen d’eixir de les seues residències», ha indicat la regidora de Benestar Social Xelo Angulo.

En el passat any 2022, un total de 65 persones van ser usuàries d’aquest programa (45 dones i 20 homes), sent 29 les beneficiàries del SAD municipal i 36 les del SAD de dependència.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La Diputació de València llança una nova campanya de bons comerç amb un impacte de 20 milions per a 261 municipis

La Diputació de València activarà al llarg del pròxim mes d'octubre una nova i ambiciosa…

Alzira presenta el programa del 9 d’Octubre amb The Tyets, Auxili i El Diluvi com a plats forts: consulta la programació completa

L'Ajuntament d'Alzira, a través de la Regidoria de Cultura, ha presentat una ambiciosa i diversa…

Decretada la alerta naranja por un fuerte temporal de lluvias y tormentas en València y Castelló para este jueves y viernes

El Centro de Coordinación de Emergencias de la Generalitat Valenciana y la delegación territorial de…

Otras noticias

Casa del Cigroner de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva traurà a licitació la concessió de l’alberg Casa del Cigroner per deu anys

Por Toni Cuquerella
Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

La paradoxa del deute pel Centre Raimon de Xàtiva: el PP critica l’augment del crèdit que provoquen les retallades de la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Una de les visites realitzades a Xàtiva (foto: Nastassia Tarusava).
La Costera

L’Open House València tanca el cap de setmana a Xàtiva amb més de 5.400 visites al seu patrimoni

Por Toni Cuquerella
Simulacre d'emergències realtizat a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva actualitza els seus plans d’emergència davant riscos d’incendis, inundacions i sismes

Por Toni Cuquerella
xativa premis 9 octubre 2026
La Costera

Premis 9 d’Octubre de Xàtiva: Xaro Ferri i Juanra Martí, junt a Artur Heras a títol pòstum

Por Toni Cuquerella
Trobata a l'ermita de Llutxent.
CulturarteLa Costera

La Universitat de València homenatja Artur Heras amb una exposició sobre la cultura i la resistència antifranquista

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?