ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La Delegada del Govern anuncia que Xàtiva tindrà en 2026 parada d’alta velocitat

admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado agosto 17, 2023
265 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
1275 visita fira pilar bernabe

Pilar Bernabé ha visitat la Fira d’Agost i ha posat en valor l’aposta del govern espanyol per millorar i modernitzar la ciutat i la comarca

La Delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha anunciat aquest dijous en la seua visita a la Fira d’Agost que Xàtiva comptarà en 2026 amb una parada d’Alta Velocitat que connectarà la ciutat amb tota la Comunitat Valenciana, però també amb tot el litoral mediterrani i amb l’interior del país.

«Per al progrés i el desenvolupament econòmic de Xàtiva és fonamental la connexió del corredor mediterrani, on el govern espanyol ha invertit més de 5.000 milions d’euros. Xàtiva comptarà en 2026 amb una parada d’Alta Velocitat i això és una gran notícia no sols per connexió de la ciutadania sinó també per un motiu estratègic, ja que el transport de mercaderies és important per a una comarca industrial com és la de la Costera», ha manifestat la Delegada del Govern Pilar Bernabé.

[Img #5835]

Bernabé ha insistit en què aquest és el govern que més ha invertit en Xàtiva, però també en la resta de la Costera i de la província de València pel que fa a les comunicacions, especialment la ferroviària: «Després de 40 anys esperant que la línia Xàtiva-Alcoi fora un trajecte digne, hem invertit 150 milions d’euros en 2022 i 12 en 2023 (més els 7 que s’estan invertint en matèria de seguretat) per a que eixa línia siga una realitat còmoda i pròspera, responent a les necessitats de connexió del segle XXI que necessiten els veïns i veïnes de les comarques centrals».

La delegada del Govern també ha recordat altres inversions a la ciutat, i ha explicat que «Xàtiva lidera la inversió estatal en tota la comarca amb més de 7,3 milions d’euros procedents del Fons de Recuperació i Resiliència per millorar l’eficiència de la ciutat, amb una intervenció a l’Ajuntament, i també turísticament amb una inversió al Castell. Mai en la història havia hagut una inversió directa per part del govern d’Espanya per canviar d’una manera tan clara i tan contundent la fisonomia d’una ciutat que necessitat modernitzar-se».

[Img #5836]

Pilar Bernabé ha aprofitat la seua visita per donar l’eixida del Trofeu de Ciclisme Fira d’Agost i ha signat també al llibre d’Honor de Xàtiva, a més de ser obsequiada amb el tradicional ventall. «La Fira de Xàtiva marca el caràcter comercial i emprenedor de tots els habitants de Xàtiva, un poble de progrés i que mira cap al futur».

Per la seua part, l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà ha assegurat que «des del Govern d’Espanya s’està fent una aposta decidida per la modernització del nostre municipi a través dels Fons Europeus. Per a la ciutat i per a la promoció de la nostra festa és important comptar amb figures com la delegada del Govern».

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Dos valencianos desarrollan el nuevo hito sin precedentes en implantología dental

La Clínica Dr. Gutiérrez presentaó en el Integrative Implantology Experience Congress, organizado por la Sociedad…

Un año de toros en À Punt: más de cien emisiones y 1,4 millones de espectadores

À Punt ha celebrado este jueves en el Centro de Producción de Programas de Burjassot…

¿Es Aldaia un municipio inseguro? El Ayuntamiento señala que el Centro Comercial Bonaire «infla» las cifras de delincuencia

Las estadísticas oficiales de criminalidad han encendido las alarmas en Aldaia, pero el Ayuntamiento tiene…

Otras noticias

Presentació dels cartells de la Fira de Xàtiva.
La Costera

Un meló d’alger, una botija i dotze imatges: així és la sorprenent proposta per al cartell de la Fira a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

Xàtiva respon a la Conselleria: els terrenys alternatius que proposa per al Palau de Justícia són inviables

Por Toni Cuquerella
Els ciclistes de Xàtiva tindran nous espais per circular.
La Costera

Revolució sostenible a Xàtiva: així seran els nous carrils bici que connectaran la ciutat, la Via Verda i la Cova Negra

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja ha presentat les celebracions del mes de juny.
La Costera

Xàtiva reviu el Corpus Christi: del pregó de Pep Botifarra a les noves visites inclusives de la Crema de Felip V

Por Toni Cuquerella
Les noves falleres majors de Xàtiva per 2027.
La Costera

Cristina Vidal Real i Carlota Vercher Mallol, elegides Falleres Majors de Xàtiva per a l’any 2027

Por Toni Cuquerella
Museu de Belles Arts de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva busca director per al seu Museu: es publica la convocatòria per a modernitzar el patrimoni de la ciutat

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?