ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El plenari de Xàtiva votarà la compra del pou del Carraixet per solucionar els problemes d’abastiment d’aigua

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 23, 2021
321 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

El projecte d’ampliació del servei preveu una inversió de 280.000 euros i la posterior construcció d’una planta desnitrificadora

L’Ajuntament de Xàtiva porta al plenari d’aquest mes de juny l’aprovació del projecte d’ampliació del servei d’abastiment d’aigua per al consum humà a la zona del Carraixet, així com la declaració d’utilitat pública i interès social.

L’Ajuntament de Xàtiva invertirà 280.000 euros, procedents de crèdit extraordinari, per a l’abastiment d’aigua potable en la partida del Carraixet, amb els quals es pretén adquirir el pou i obtenir els drets d’aigua. Posteriorment caldrà dur a terme les obres i instal·lacions necessàries per a materialitzar el subministrament, per al que serà precís la construcció d’una planta desnitrificadora amb un cost previ de 79.940 euros.

Aquest projecte era una demanda de l’associació de veïns del Carraixet amb els quals l’Ajuntament de Xàtiva ha mantingut una sèrie de reunions durant els darrers mesos per tal de donar solució a la problemàtica de l’abastiment d’aigua potable en la zona, que manca d’un servei de subministrament en els termes que preveu la legalitat vigent.

Prenent en consideració la problemàtica, es va encomanar un estudi d’alternatives per esbrinar i triar la millor opció per abastir d’aigua de consum humà aquests habitatges, valorant opcions com traslladar l’aigua des de la xarxa de distribució de Torre d’en Lloris. Ja en 2019 es va encarregar la redacció d’un estudi de solucions mitjançant recursos propis, el qual va estimar com a més viable el subministrament contemplat en el Pla General d’Ordenació Urbana des de la pedania de Torre de Lloris mitjançant una conducció de fosa i una reimpulsió al dipòsit del sistema actual del Carraixet.

Analitzades les variables de cadascuna de les possibles opcions, finalment es va estimar el més adient l’opció de subministrar aigua de consum humà des de l’abastiment actual, construint una planta potabilitzadora a través de l’adquisició per part municipal dels béns i drets on s’ubica el pou, així com el dret d’extraure aigua per a dur a terme el corresponent subministrament. D’aquesta manera l’Ajuntament adquirirà els terrenys del pou i la seua canalització, sent aquesta la solució tècnica més viable en quant a la millor condició de l’aigua, el seu transport i el seu subministrament als habitatges de la zona.

No obstant, però, cal destacar que actualment ja s’està realitzant la cloració de l’aigua per tal de poder prestar el servei, que s’annexionarà a la resta de la xarxa d’abastiment d’aigua de consum humà de Xàtiva, mitjançant gestió directa.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Casas listas en tiempo récord: así es el plan de vivienda industrializada de Utiel para familias afectadas por la DANA

La recuperación de Utiel tras las consecuencias de la DANA de 2024 da hoy un…

Alerta en la Comunitat Valenciana: el 112 avisa de tormentas severas y granizo para lo que queda de jueves

Situación complicada en las carreteras y núcleos urbanos de la Comunitat Valenciana. El Centro de…

Hacia la huelga indefinida en la educación valenciana: sindicatos rompen la negociación ante una oferta salarial «insultante»

El conflicto en el sistema educativo valenciano ha alcanzado un punto de no retorno. Tras…

Otras noticias

Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

La Generalitat liquida el Palau de Justícia a Santa Clara: torna l’immoble a l’Ajuntament i el futur judicial de Xàtiva queda en l’aire

Por Toni Cuquerella
corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del Centre Raimon de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva esquiva les retallades de la Generalitat i iniciarà les obres del Centre Raimon abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?