ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El departament de salut Xàtiva-Ontinyent idea un apòsit que monitora en temps real les constants vitals de cada pacient

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 29, 2021
306 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’autora de la idea és una infermera de l’hospital d’Ontinyent que ha sigut premiada en un concurs d’innovació promogut pel departament

El concurs d’idees innovadores ‘JoInnove’ que organitza la Unitat d’Innovació i Investigació del Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent ha premiat un apòsit intel·ligent per a pacients que facilita la tasca assistencial i optimitza la seguretat de la persona assistida.

El dispositiu està concebut per a mostrar en temps real les constants vitals de cada pacient i donar accés ràpid i directe mitjançant codis QR a la seua història clínica. El projecte és d’Àngela García Arnau, infermera de l’hospital d’Ontinyent, qui rebrà finançament per al seu desenvolupament.

La segona idea finalista del certamen proposa el disseny d’un dispositiu especial per a la recollida d’orina per a dones ingressades que evitaria úlceres i molèsties que poden produir-se amb els dispositius de cartó o plàstic que s’utilitzen en l’actualitat. La idea la promouen les infermeres quirúrgiques d’Ontinyent Teresa Prats, Mónica Mico i Vero Pons.

També ha resultat finalista la idea de l’auxiliar administratiu de l’Hospital de Xàtiva, Manel Castelló i que consisteix en una aplicació per a incentivar l’ús del vehicle compartit en els desplaçaments cap a i des dels centres sanitaris amb la finalitat de reduir les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle.

El concurs ‘JoInnove’ s’emmarca dins del projecte «Canalitzar oportunitats d’I+D+i entre l’àmbit sanitari i el sector empresarial valencià» de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio) i ha rebut finançament de l’Agència Valenciana d’Innovació (AVI). També compta amb la col·laboració dels laboratoris Vifor Pharma i Kern Pharma.

Al procés selectiu s’han presentat un total de 14 idees innovadores. El jurat professional l’han integrat la responsable de l’Àrea d’Innovació de Fisabio, l’equip directiu del departament, docents sanitaris, personal de gestió sanitària, així com els alcaldes d’Ontinyent i Xàtiva com a ciutats de major població del departament.

Després de superar una primera fase amb el jurat professional, les idees finalistes s’han sotmés a una votació popular que finalment ha permés elucidar quins han sigut les guanyadores.

L’acte de lliurament del primer premi i de sengles diplomes a les persones finalistes s’ha celebrat amb un aforament mínim a causa de la pandèmia. La gerent del departament, Margarita Llaudes, ha presidit l’acte.

La guanyadora d’aquesta primera edició del ‘JoInnove’ ha obtingut una ajuda de 2.000 euros per a la posada en marxa del projecte, així com una estada de dos dies per a conéixer el Centre d’Investigació i Innovació de l’Hospital de la Vall d’Hebron.

En paraules de la gerent, Margarita Llaudes, «és un premi la finalitat del qual és motivar i incentivar a professionals perquè aporten més valor encara de cara a optimitzar l’assistència que presten diàriament a totes les persones».

Llaudes ha aprofitat per a agrair la col·laboració rebuda per a promoure la innovació i investigació: «L’ajuda de Fisabio ha sigut crucial per a posar en marxa la Unitat d’Innovació i Investigació que, a més d’aquest premi, porta avant la coordinació i gestió de prop d’un centenar d’estudis d’investigació sorgits dels propis professionals del departament Xàtiva-Ontinyent».

Des de la Unitat d’Innovació, María José Mora ha anunciat que la voluntat del Departament és mantindre anualment els premis ‘JoInnove’ i, si és possible, «incrementar la seua dotació i poder arribar a desenvolupar tots els projectes finalistes». També ha animat a aquells professionals que encara no han participat en ‘JoInnove’ a presentar noves candidatures en futures edicions perquè «de la innovació i la investigació és d’on podem obtindre més beneficis mutus entre els centres assistencials i la població a la qual prestem assistència sanitària».

Tags: Xàtiva

Lo + leído

La vicepresidenta de la Diputació d’Ens Uneix, reprovada per «caciquisme i clientelisme» en una moció del PSPV amb suport de Compromís i l’abstenció de Vox

El Plenari de la Diputació de València ha viscut una jornada de profunda tensió política…

Polémica con el nuevo decreto de ‘bous al carrer’: los veterinarios alertan que no garantiza el bienestar animal

El nuevo decreto regulador de los bous al carrer en la Comunitat Valenciana arranca con…

Llíria estrena «Esport al Parc», actividad física gratuita en julio

El Ayuntamiento de Llíria lanza en julio el programa "Esport al parc", que ofrecerá actividades…

Otras noticias

Imatge del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a l'antic Monestir de Santa Clara.
La Costera

Nou xoc institucional pel futur Palau de Justícia de Xàtiva: la Generalitat tria solar per a un polígon industrial sense el consens municipal

Por Toni Cuquerella
Presentació dels cartells de la Fira de Xàtiva.
La Costera

Un meló d’alger, una botija i dotze imatges: així és la sorprenent proposta per al cartell de la Fira a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

Xàtiva respon a la Conselleria: els terrenys alternatius que proposa per al Palau de Justícia són inviables

Por Toni Cuquerella
Els ciclistes de Xàtiva tindran nous espais per circular.
La Costera

Revolució sostenible a Xàtiva: així seran els nous carrils bici que connectaran la ciutat, la Via Verda i la Cova Negra

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja ha presentat les celebracions del mes de juny.
La Costera

Xàtiva reviu el Corpus Christi: del pregó de Pep Botifarra a les noves visites inclusives de la Crema de Felip V

Por Toni Cuquerella
Les noves falleres majors de Xàtiva per 2027.
La Costera

Cristina Vidal Real i Carlota Vercher Mallol, elegides Falleres Majors de Xàtiva per a l’any 2027

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?