ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El conseller d’Hisenda afirma a Xàtiva que «el futur del teixit productiu valencià passa per l’aposta per les energies renovables»

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 27, 2021
120 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Vicent Soler ha visitat l’empresa Hinojosa on ha vist la central fotovoltaica d’última generació i sistemes d’aprofitament de biogàs en les seues plantes dins de la seua aposta per la sostenibilitat

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, ha assenyalat aquest dimarts que l’aposta per l’energies renovables marcarà de manera «inevitable» el futur del teixit productiu valencià i, per això, ha assegurat que el Consell «recolzarà sense ambages els projectes empresarials que se sumen a la sostenibilitat ambiental i a la lluita contra el canvi climàtic en línia amb les exigències del Pacte Verd Europeu.

«Tots, administracions públiques i sector privat, hem de fer un esforç per a avançar cap al punt 7 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible 2030 (ODS) establits per la Unió Europea, que aposta per energies assequibles i no contaminants», ha assegurat el conseller.

Vicent Soler ha realitzat aquestes declaracions durant la seua visita a les instal·lacions de l’empresa Hinojosa Embalatge Solutions a Xàtiva i en la qual ha estat acompanyat pel director general de l’IVF, Manuel Illueca, i per l’alcalde de la localitat, Roger Cerdà.

«Aquesta companyia és un exemple de cap a on ha d’avançar el teixit productiu valencià en matèria de sostenibilitat, en comprometre’s per la reducció d’emissions contaminants amb mesures com la instal·lació progressiva de centrals fotovoltaiques d’última generació en les seues plantes, així com la posada en marxa de sistemes d’aprofitament del biogàs en algunes de les seues fàbriques», ha assegurat el responsable d’Hisenda en recordar que són precisament actuacions com aquestes les que des de la Direcció General de Model Econòmic s’estan fomentant.

A més, el conseller ha destacat també que aquesta empresa ha sigut la «primera fàbrica del sector del ‘embalatge’ a nivell nacional» a aconseguir l’acreditació Residu Zero que evidencia que més del 99% dels residus produïts es valoren i els ha animat a seguir pel camí iniciat. «El seu compromís empresarial per l’economia circular els ha fet mereixedors d’una distinció que aporta valor afegit als seus productes i que ens enorgulleix com a administració perquè gràcies iniciatives totalment privades com aquesta som cada vegada més referents en producció sostenible».

«Encara que estem en un moment complicat, recuperant-nos encara dels efectes econòmics que ha tingut la pandèmia, l’aposta per les energies netes ha de ser la guia que marque el camí de les nostres empreses, no sols per criteris mediambientals, sinó també perquè a la llarga suposa beneficis econòmics», ha explicat Soler.

Així mateix, el conseller d’Hisenda ha apostat perquè la competitivitat i l’aposta per les noves tecnologies siguen presents «en totes les fases del negoci, des de la producció fins a la distribució, per a disminuir costos i guanyar eficiència».

En aquest punt, Vicent Soler s’ha referit al paper que ve exercint l’Institut Valencià de Finances (IVF) de suport al teixit productiu valencià, gràcies a la concessió d’avals i préstecs, alguns d’ells bonificats per a introduir tecnologia capdavantera en les empreses (línia Transformer) i ha posat a la disposició de les empreses de la localitat de Xàtiva «tots els instruments financers de l’IVF i les ajudes existents en la Conselleria per a avançar en la posada en marxa de nous projectes».

Precisament, i en relació a la línia COVID de préstecs bonificats, Soler ha destacat durant la seua visita que l’objectiu és que «aquelles empreses que eren viables abans de la pandèmia continuen sent-ho gràcies a l’ajuda del braç financer de la Generalitat», encara que això sí, ha reconegut que «el major esforç inversor s’està destinant a aquelles empreses vinculades amb el sector Horeca per l’ésser el més afectat per les restriccions sanitàries imposades des del Consell».

De fet, fins al moment l’IVF han aprovat ja 1046 préstecs bonificats per import de quasi 70 milions que 16,9 milions constitueixen ajudes directes, el 24%

En el cas de la comarca de La Costera s’han registrat un total d’11 sol·licituds de préstecs Horeca dins del Pla Resistir del Consell per valor total de 556.400 euros. Dels quals l’IVF ja ha aprovat 7 crèdits bonificats a la comarca per valor de 380.000 euros, que inclouen una ajuda directa i no retorneu-li de 97.000 euros.

Xàtiva i Alfaro

Durant la seua visita, el conseller s’ha reunit també amb l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, qui li ha informat dels reptes i plans de futur del municipi, així com amb part de l’equip de Govern.

Junts han visitat també l’exposició ‘Alfaro a Xàtiva. Diàleg amb la història’, que s’exhibeix aquests dies a la ciutat. La mostra està composta per 17 peces de gran format que es poden visitar en tres espais diferents, el Convent de Sant Doménec, la plaça de la Seu i el Museu de l’Almodí.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Los casos de estrés postraumático se disparan un 170% en las zonas afectadas por la dana

Los casos de estrés postraumático atendidos en los departamentos de salud más afectados por la…

“Tasta el Mercat” llena de sabor el Mercado Municipal de Riba-roja

Riba-roja de Túria celebra este sábado 25 de octubre una nueva edición de “Tasta el…

Alzira inicia les Jornades Culturals 2025 amb el lema «La cultura salva el poble»

Alzira ha donat el tret d’eixida a les Jornades Culturals 2025 amb un acte que…

Otras noticias

xativa cartell mil
La Costera

Xàtiva celebra dissabte la final del VIII Certamen de Joves Cantautors ‘MiL Descobreix 2025’

Por Toni Cuquerella
448 ontinyent hospital
La CosteraLa Vall d'Albaida

La falta de personal técnico en diagnóstico por imagen afecta a los hospitales de Xàtiva y Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Habitatges de Bixquert, a Xàtiva.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva incrementa la seguretat de Bixquert amb patrulles específiques i controls policials permanents

Por Toni Cuquerella
Xàtiva recorda els referents valencians de la lluita LGTBIQ+.
ComarcalLa Costera

Xàtiva inaugura l’exposició a l’aire lliure ‘Una altra Història! Referents valencians de resistència LGTBIQ+’

Por Toni Cuquerella
Imatge de la reunió de l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, amb representants d'Adif.
La Costera

Xàtiva i Adif avancen en la reordenació de l’estació davant l’arribada de l’AVE

Por Toni Cuquerella
1 Presentacion Nomade y Tierra Bobal Fest foto Abulaila 2
CulturarteLa CosteraLa Vall d'Albaida

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?