La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva dos homes de 37 i 53 anys, de nacionalitat espanyola, com a presumptes autors d’un delicte d’homicidi en grau de temptativa. Els arrestats estan acusats d’haver efectuat diversos trets amb arma de foc contra la façana d’un habitatge situat a la localitat del Real de Gandia (la Safor), uns fets que van ocórrer el juliol de 2025 i que van arribar a impactar a l’interior de l’immoble.
A banda de la temptativa d’homicidi, als detinguts se’ls imputen els delictes de tinença il·lícita d’armes, amenaces amb arma de foc, falsedat documental i danys.
Cinc trets contra un habitatge del Real de Gandia
L’origen de la investigació es remunta al 9 de juliol de 2025. Aquell dia, autors desconeguts van disparar fins a cinc vegades contra un domicili del Real de Gandia. Immediatament, els agents de l’Equip de la Policia Judicial de Gandia van iniciar una minuciosa inspecció tècnica ocular al lloc dels fets, acompanyada de dispositius de vigilància i de l’anàlisi de diverses línies d’informació.
Al llarg d’aquests mesos, els sospitosos van emprar fortes mesures de seguretat per a eludir qualsevol acció policial i ocultar la seua identitat, la qual cosa va dificultar-ne la localització.
Escorcolls simultanis a Xàtiva i identitats falses
Finalment, el passat 30 d’abril, l’institut armat va desplegar un operatiu que va permetre realitzar dues entrades i escorcolls domiciliaris de manera simultània a la ciutat de Xàtiva. En l’escorcoll d’aquests immobles, els agents van intervindre diversos dispositius mòbils i targetes SIM registrades a nom d’identitats falses, un mètode que els presumptes autors utilitzaven habitualment per a cometre els fets delictius sense deixar rastre. També es va trobar diversa documentació d’interés per a la causa.
En l’operatiu ha participat l’Equip de la Policia Judicial de Gandia, amb el suport d’unitats territorials de la mateixa companyia, el Guia Caní del Servei Cinològic detector d’armes detonades i l’Agrupació de Reserva i Seguretat (ARS) de València.
Les diligències policials ja han sigut lliurades a la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal de Gandia, en el Jutjat número 3 de la ciutat ducal, que es farà càrrec del cas.
