ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Bob Pop inaugurarà a Xàtiva el primer Festival Literari LGTBIQ+ de la Comunitat Valenciana, ‘Lletres Dissidents’

Last updated: noviembre 27, 2025 6:50 pm
Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado noviembre 27, 2025
689 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Bob Pop.
Bob Pop.

Xàtiva celebrarà els dies 28 i 29 de novembre la primera edició de ‘Lletres Dissidents’, un festival literari LGTBIQ+ pioner en la Comunitat Valenciana, concebut per a reivindicar la literatura com a espai de diversitat, llibertat i memòria. La iniciativa reuneix veus destacades de l’àmbit cultural i activista en un cap de setmana de trobades gratuïtes i obertes a tota la ciutadania.

El festival està impulsat per l’Associació Arc de Sant Martí LGTBIQ+ de Xàtiva i voltants i per la Llibreria Xàtiva, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Xàtiva, l’Associació La Vall Diversa i la Federació Diània. La campanya gràfica porta la signatura de la il·lustradora xativina Helena Moral. L’objectiu és convertir Xàtiva en un punt de trobada entre lectores, autors, activistes i persones compromeses amb la cultura i els drets humans, celebrant les veus que qüestionen i transformen.

Conferència inaugural amb Bob Pop i Rocío Saiz

El divendres 28 de novembre tindrà lloc la inauguració oficial amb la conferència ‘Paraules que alliberen’, protagonitzada per Bob Pop i moderada per Rocío Saiz. L’acte se celebrarà a la Casa de la Cultura de Xàtiva a les 19.30 h (obertura de portes a les 19.00 h). La conversa abordarà la literatura, l’humor, la memòria i la dissidència com a formes de resistència.

Club de lectura amb Inés Martín Rodrigo i José Terol

La programació del dissabte 29 de novembre començarà a les 11.30 h a la Llibreria Xàtiva amb un club de lectura dedicat a Una altra versió de tu, obra guanyadora del Premi Nadal, escrita per Inés Martín Rodrigo i moderada per José Terol. La trobada girarà entorn de la identitat, la pèrdua, l’amor i la reconstrucció personal, explorant les múltiples versions que conviuen en cada individu.

Contacontes divers i ruta literària per Xàtiva

Eixe mateix dissabte, a les 12.00 h, el carrer Botigues, 25 acollirà un contacontes per la diversitat, organitzat juntament amb La Vall Diversa, amb històries que celebren les identitats plurals i els diferents models familiars, dirigides a públics de totes les edats.

A la vesprada, a les 17.30 h, des de la Font del Lleó, s’iniciarà la ruta literària ‘Amor, afecte i història sense prejudicis’, un recorregut per llocs emblemàtics de Xàtiva on es revisitaran llibres, llegendes i textos que han convertit la ciutat en un escenari d’amor lliure i memòries diverses.

Tags: Bob Pop Toni Cuquerella Xàtiva

Lo + leído

El incendio en Tuéjar calcina 690 hectáreas y deja dos bomberos heridos: activada la UME y evacuadas varias zonas

Un virulento incendio forestal declarado este martes en Tuéjar (la Serranía) ha calcinado ya 690…

L’Alcúdia de Crespins culmina el procés per a esborrar el nom d’Isabel-Clara Simó del seu institut amb el vot de menys del 10% del poble

El controvertit procés per a canviar el nom de l'institut d'Educació Secundària de l'Alcúdia de…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el miércoles 16 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el miércoles 16 de septiembre anuncia intervalos nubosos con…

Otras noticias

Centre històric de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva obri les portes del seu patrimoni amb una nova edició d’Open House València

Por Toni Cuquerella
Inundació de la carretera entre Montesa i Canals.
La Costera

La Diputació licita per 4,8 milions la millora de la carretera de Canals a Montesa: obres i via ciclopedestre

Por Toni Cuquerella
Xàtiva.
La Costera

Xàtiva dona llum verda al Pla Especial del Nucli Antic i frena els apartaments turístics en planta baixa

Por Toni Cuquerella
Artur Heras.
CulturarteLa Costera

Mor Artur Heras, el xativí clau de l’art contemporani i icona del Pop Art valencià

Por Toni Cuquerella
El viñedo reclama ayudas ante la vendimia.
La CosteraLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

Alarma en el campo valenciano: piden ayudas de hasta 6.000 euros para evitar el abandono masivo de viñedos

Por Toni Cuquerella
Hotel Murta de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva reobri la licitació de l’emblemàtic Hotel Murta per 19 milions d’euros i un contracte de 20 anys

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?