ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Bob Pop inaugurarà a Xàtiva el primer Festival Literari LGTBIQ+ de la Comunitat Valenciana, ‘Lletres Dissidents’

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado noviembre 27, 2025
615 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Bob Pop.
Bob Pop.

Xàtiva celebrarà els dies 28 i 29 de novembre la primera edició de ‘Lletres Dissidents’, un festival literari LGTBIQ+ pioner en la Comunitat Valenciana, concebut per a reivindicar la literatura com a espai de diversitat, llibertat i memòria. La iniciativa reuneix veus destacades de l’àmbit cultural i activista en un cap de setmana de trobades gratuïtes i obertes a tota la ciutadania.

El festival està impulsat per l’Associació Arc de Sant Martí LGTBIQ+ de Xàtiva i voltants i per la Llibreria Xàtiva, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Xàtiva, l’Associació La Vall Diversa i la Federació Diània. La campanya gràfica porta la signatura de la il·lustradora xativina Helena Moral. L’objectiu és convertir Xàtiva en un punt de trobada entre lectores, autors, activistes i persones compromeses amb la cultura i els drets humans, celebrant les veus que qüestionen i transformen.

Conferència inaugural amb Bob Pop i Rocío Saiz

El divendres 28 de novembre tindrà lloc la inauguració oficial amb la conferència ‘Paraules que alliberen’, protagonitzada per Bob Pop i moderada per Rocío Saiz. L’acte se celebrarà a la Casa de la Cultura de Xàtiva a les 19.30 h (obertura de portes a les 19.00 h). La conversa abordarà la literatura, l’humor, la memòria i la dissidència com a formes de resistència.

Club de lectura amb Inés Martín Rodrigo i José Terol

La programació del dissabte 29 de novembre començarà a les 11.30 h a la Llibreria Xàtiva amb un club de lectura dedicat a Una altra versió de tu, obra guanyadora del Premi Nadal, escrita per Inés Martín Rodrigo i moderada per José Terol. La trobada girarà entorn de la identitat, la pèrdua, l’amor i la reconstrucció personal, explorant les múltiples versions que conviuen en cada individu.

Contacontes divers i ruta literària per Xàtiva

Eixe mateix dissabte, a les 12.00 h, el carrer Botigues, 25 acollirà un contacontes per la diversitat, organitzat juntament amb La Vall Diversa, amb històries que celebren les identitats plurals i els diferents models familiars, dirigides a públics de totes les edats.

A la vesprada, a les 17.30 h, des de la Font del Lleó, s’iniciarà la ruta literària ‘Amor, afecte i història sense prejudicis’, un recorregut per llocs emblemàtics de Xàtiva on es revisitaran llibres, llegendes i textos que han convertit la ciutat en un escenari d’amor lliure i memòries diverses.

Tags: Bob Pop Toni Cuquerella Xàtiva

Lo + leído

Gandia lidera la caída del desempleo en la Safor mientras Palmera y Xeraco sufren los mayores repuntes

La comarca de la Safor ha experimentado una evolución favorable en su mercado de trabajo…

El paro cae un 4,7% en l’Horta Nord impulsado por las notables bajadas de Burjassot y Paterna

La comarca de l'Horta Nord ha cerrado el mes de junio de 2026 con un…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 3 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 3 de julio indica un día despejado…

Otras noticias

Carlos Núñez.
La Costera

Carlos Núñez obri el Festival Nits al Castell de Xàtiva amb un ple absolut

Por Toni Cuquerella
App Xàtiva turisme.
La Costera

L’app ‘Xàtiva Turisme’ supera les 15.000 descàrregues i es consolida com a referent de turisme intel·ligent

Por Toni Cuquerella
Obres de desdoblament de la via entre l'Alcúdia de Crespins i la Encina.
La Costera

El Govern espanyol injecta 17,8 milions d’euros per a duplicar la via de tren entre l’Alcúdia de Crespins i la Encina

Por Toni Cuquerella
Operaris instal·len el rellotge a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva recupera el seu històric rellotge dels Quatre Cantons: tots els detalls de la restauració

Por Toni Cuquerella
Plànol de Valpark a Vallada.
La Costera

L’Ajuntament de Vallada desbloqueja Valpark: signa la l’arribada de la primera empresa al parc empresarial

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual de la presa projectada a Montesa i Vallada.
La Costera

Així serà la futura presa de Montesa i Vallada: un disseny pioner que protegirà el Xúquer sense alterar el riu Cànyoles

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?