ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt resignifica un antic monòlit dels caiguts franquistes dedicant-lo als que van ser perseguits per la dictadura

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 21, 2022
188 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament clausura les I Jornades de Memòria Històrica i Democràtica dedicant el monument “a les persones que van donar la seua vida i van patir persecució per la seua defensa de la legalitat democràtica, la llibertat i la justícia entre 1936 i 1975”

L’Ajuntament de Sagunt va clausurar dissabte passat les I Jornades de Memòria Històrica i Democràtica de Sagunt Resistir és véncer en un acte en el qual es va inaugurar un monument en el qual es resignifica un antic monòlit franquista, en honor a les persones que van donar la seua vida i van patir persecució pel seu defensa de la legalitat democràtica, la llibertat i la justícia entre 1936 i 1975.

En este sentit, en compliment d’una moció aprovada pel Ple de la Corporació, s’ha resignificat el monòlit franquista que es trobava en este punt com a espai per a la memòria. A l’acte van assistir l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el regidor de Memòria Històrica i Democràtica, Guillermo Sampedro, junts a altres membres de la Corporació Municipal, així com també veïns i veïnes del municipi i membres d’associacions.

Durant l’acte, l’alcalde va indicar que “hui és un molt bon dia perquè eliminem una d’eixes taques que encara quedava a la nostra ciutat. Resignifiquem este monument, perquè siga en memòria de totes les víctimes que van perdre la vida pels nostres drets i llibertats, per la nostra democràcia. Va en la línia del que estem fent des de l’Ajuntament amb la creació de la regidoria de Memòria Democràtica i en estes primeres jornades ‘Resistir és véncer’. Unes actuacions que volem que es queden per sempre com a part de l’activitat de l’Ajuntament”.

A més, l’alcalde de Sagunt ha destacat que el que es vol des de l’Ajuntament és continuar realitzant la difusió de tot allò que va passar, “precisament per a evitar que torne a ocórrer. I també per a eliminar eixos vestigis que encara queden d’un passat indigne, i millorar així en qualitat democràtica del nostre municipi. Continuarem avançant en esta línia, esperem que siga un programa que es quede per a tots els anys, independentment dels qui estiguen en els diferents governs municipals, i continuar en esta tasca imprescindible en pro de la democràcia”.

Tal com va explicar Sampedro, amb este acte “es dona compliment a un manat d’una moció per a resignificar un monòlit franquista que es va edificar en 1940 a ‘els caiguts per Déu i per Espanya’, i també donem compliment a la Llei de Memòria Històrica i Democràtica que obliga a eliminar aquells vestigis franquistes com era este. Amb esta resignificació el que fem és eixa premissa de veritat, justícia i reparació, la complim sobretot per a recuperar la memòria d’eixes persones que van donar la seua vida i la seua salut en defensa de la unitat republicana, de les llibertats i de la democràcia”.

La Regidoria de Memòria Històrica i Democràtica de l’Ajuntament de Sagunt ha organitzat les activitats d’estes jornades amb la col·laboració de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica; la Diputació provincial de València; la Federació Valenciana de Municipis i Províncies; la Coordinadora d’Associacions per a la Memòria Democràtica; i de l’Associació Cultural Nautilus.

Estes I Jornades de Memòria Històrica i Democràtica han comptat amb diverses activitats que han tingut una bona acceptació del públic, com a conferències, taules redones, presentacions de llibres, còmics, webseries i del Pla Director de Patrimoni Immoble Defensiu de la Guerra Civil (1936-1939) de Sagunt, projeccions de pel·lícules documentals, visites guiades a les restes de la contesa i teatre.

Tags: València

Lo + leído

Labora te acompaña en cada paso de tu camino profesional

Encontrar trabajo y moverse en un mercado laboral en constante cambio no es fácil. Por…

Llíria celebra la rogativa principal de las fiestas de Sant Vicent 2026

Miles de personas han asistido en Llíria a la tradicional rogativa organizada por el Ayuntamiento…

La presidenta del Colegio de Médicos de Valencia, Mercedes Hurtado, participa en un foro europeo con eurodiputados sobre el futuro del empleo

Valencia se ha posicionado esta semana como uno de los principales espacios del debate político…

Otras noticias

presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
edificio bachillerato 8
El Camp de Morvedre

Canet salda los 2,2 millones por el caso Mas Camarena y cierra un litigio de años

Por Javier Ruiz
Entorn restaurat del Castell i del Teatre Romà de Sagunt.
El Camp de Morvedre

D’Arse a Saguntum: la ruta que obri Sagunt per la Setmana Santa que connecta l’origen iber del castell amb el Teatre Romà

Por Toni Cuquerella
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
Un agent en el complex 'l'Alemany' de Sagunt, on es va produir l'homicidi.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Cinc detinguts per l’homicidi del violinista de carrer nord-americà que vivia en un complex industrial abandonat de Sagunt

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?