ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt recull idees per a integrar la zona nord del port marítim amb la ciutat

admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado agosto 2, 2024
127 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
6696 dji 0747 m

L’Autoritat Portuària de València ja ha obert el termini de participació en el concurs d’idees per a connectar el port marítim amb la ciutat. Així, l’APV, en col·laboració amb l’Ajuntament de Sagunt, busca la proposta més creativa, innovadora i sostenible, «que oriente les actuacions urbanístiques que permeten l’eficaç integració port-ciutat a través de la zona nord del port marítim».

Part del conveni subscrit entre l’APV i l’Ajuntament de Sagunt implica treballar en eixa integració del port marítim a la ciutat, és a dir, que no es convertisca en una barrera, sinó que done lloc a un espai verd, obert a la ciutadania», ha explicat l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno. Segons el primer edil, el concurs «pretén motivar que professionals d’enginyeria civil i arquitectura presenten solucions que connecten la zona entre la nau i el moll nord». Tot això, «tenint en compte que s’ha de respectar l’àrea de treballs portuaris i, alhora, connectar el port amb la zona urbana donant lloc a un espai amable, pensat per al gaudi de la ciutadania a peu o amb bicicleta».

Un espai sostenible i accessible
Per a participar en el concurs és necessari formar part d’un equip multidisciplinari, que ha d’incloure, necessàriament, almenys un tècnic especialista en enginyeria civil (enginyer de camins, canals i ports, enginyer tècnic d’obres públiques, o similar) i un arquitecte, paisatgista o similar.
Així mateix, el projecte ha de ser capaç de posar en valor i dinamitzar les àrees definides. En concret, el jurat –conformat per personal de l’Ajuntament de Sagunt i de l’APV– valorarà com es resol la compatibilitat entre les activitats comercials portuàries, l’ús nàutico-esportiu, la pesca i la zona d’oci oberta a la ciutadania. Es considerarà positiu que done lloc a un atractiu turístic i un lloc de convivència ciutadana, així com que dispose d’elements d’activitat física i esport a l’aire lliure, una àrea per a concerts i espais destinats a locals de restauració.
La sostenibilitat també serà un punt a tindre en compte, de manera que les iniciatives presentades a concurs deuen, preferiblement, proposar la incorporació d’energies alternatives, buscant optimitzar el consum, i utilitzar materials de construcció sostenibles. A més, el jurat també tindrà en compte l’accessibilitat de la zona i la seua connexió amb la Nau de Tallers, el Forn Alt, el pantalà terrestre i el passeig marítim.

Presentació de projectes fins a octubre
Una vegada valorades les propostes, el jurat determinarà les tres millors solucions que permeten la interacció port-ciutat. El primer premi rebrà una dotació econòmica de 25.000 €, el segon 10.000 € i la tercera posició es premiarà amb 5.000 €.
Les persones interessades a participar en el concurs podran presentar la documentació i la proposta pertinent fins al dia 28 d’octubre de 2024, a través de la Plataforma de Contractació de l’Estat. De la mateixa manera, poden consultar en este portal les bases completes que regixen el procediment.
 

Tags: admin València

Lo + leído

Un cotxe es precipita a l’aigua al Port de Gandia i es salda amb una dona morta i la conductora detinguda

Una jove de 20 anys va morir anit al port de Gandia, després que el…

Johnny Depp dona 65.000 dólares a Asociación Musical de Massanassa afectada por la dana

El reconocido actor estadounidense Johnny Depp ha tenido un gesto de gran generosidad al donar…

El ple de Xàtiva aprova el principi d’acord amb l’església per recuperar els 8.000 metres de sòl públic que s’havia immatriculat

L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat per unanimitat en el ple municipal la proposta d’acord transaccional…

Otras noticias

Foto d'arxiu dels antics Alts Forns del Mediterrani de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt acollirà el I Congrés d’Arxius Històrics Industrials amb experts de tota Espanya

Por Toni Cuquerella
Participantes en la jornada celebrada en Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt reivindica el Corredor Cantábrico-Mediterráneo como eje estratégico para la competitividad y la vertebración del territorio

Por Toni Cuquerella
IMG0811m
El Camp de Morvedre

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

Por Redacción ComarcalCV
Planta de Egevasa.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Ayuntamiento de Canet d’en Berenguer recurre ante el Supremo la sentencia sobre el contrato de agua con Egevasa

Por Toni Cuquerella
1 15
El Camp de Morvedre

Detenidas tres personas en Sagunt por emplear irregularmente a extranjeros

Por Redacción ComarcalCV
MReunionATMV20250925
El Camp de Morvedre

Sagunto exige soluciones urgentes para el servicio de autobús a Valencia

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?