ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt posa en marxa un nou servei d’assessoria jurídica en matèria de família

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 26, 2021
104 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Es tracta d’un servei d’informació, atenció i assessorament, a més de gestió, seguiment i acompanyament per a la ciutadania

El departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Sagunt ha presentat aquest dilluns el nou servei d’assessoria jurídica en matèria de família, infància i adolescència. El regidor delegat de Serveis Socials, Alejandro Sotoca, i la cap de secció del departament de Serveis Socials, Victoria Belis, han explicat els detalls del servei, que s’està prestant des d’aquest mes per una professional del dret amb coneixements acreditats en matèria jurídica de família.

D’una banda, el servei que es prestarà és d’informació, atenció i assessorament en matèria de dret de família. En aquest sentit, entren els següents apartats: matrimoni i la seua dissolució, i mesures de fills no matrimonials, pàtria potestat i tutela de menors o persones incapacitades, comunicacions a Fiscalia sobre menors en situació de risc, assessorament als tècnics de Serveis Socials municipals, en matèria de compareixences judicials, drets i deures dels progenitors, i conseqüències de l’incompliment, assessorament i acompanyament a famílies i personal tècnic del departament de Serveis Socials municipals en matèria de menors infractors així com en l’àmbit penal aquells expedients en els quals els progenitors i els menors resulten o siguen part del procediment i esta condició penal, (abandó de menors, impagament d’aliments d’acord amb la legislació vigent). També està previst l’assessorament a les famílies en els supòsits de violència fills-pares i processos de violència entre iguals quan els mateixos es produïsquen entre menors d’edat.

En un segon bloc, està contemplat el seguiment, acompanyament i gestió fins a la resolució dels expedients de les demandes que s’atenga en el servici relatives a família, infància i adolescència. D’esta manera, hi haurà una intervenció interdisciplinària amb els professionals del departament de Serveis Socials, quan així es requerisca. Finalment, quant a la formació, participar en aquelles accions formatives que requerisquen d’informació/formació sobre aplicació de la legislació vigent en matèria de família, menor i adolescents, que s’organitzen des del departament municipal de Serveis Socials.

El regidor delegat de Serveis Socials, Alejandro Sotoca, ha manifestat que este servei ve a donar resposta a la situació cada vegada més complexa que s’està produint en la nostra societat, on «l’administració pública ha d’ajustar els seus servicis a les necessitats dels seus veïns i veïnes». És per això que Sotoca explica que era necessari posar en marxa un servici que assessorara «les famílies amb preadolescents i adolescents que presenten conductes disruptives i on els seus progenitors sol·liciten la intervenció de Serveis Socials».

«Les lleis estan canviant, en matèria de família, incapacitat, menors, etc., el que fa que els professionals del departament precisen de suport i assessorament legal en aquestes matèries» continuava Sotoca.

El contracte menor del servei s’ha adjudicat a Belmonte Llanos Abogados SCP, per un import de 1.300 euros al mes (IVA inclòs). La duració del contracte, de moment com a experiència pilot, és fins al 31 de desembre de 2021 (excloent agost), i, per tant la quantitat total ascendix a 6.500 euros.

L’horari d’atenció serà els dijous, de 8.30 a 11 hores en les antigues oficines d’AHM (avinguda 9 d’Octubre), amb cita prèvia (a través de Governalia), i està previst que a partir de setembre atenga també a Sagunt.

Tags: València

Lo + leído

Barranco de Chiva: La CHJ profundiza el cauce para reducir a la mitad el riesgo de inundaciones dana

El pasado miércoles se celebró en el Ayuntamiento de Chiva un taller de participación ciudadana…

Villena acusa a la Generalitat de opacidad por enterrar 380.000 toneladas de residuos en un vertedero privado

El alcalde de Villena, Fulgencio Cerdán (PSPV), ha denunciado la opacidad y el oscurantismo de…

Es trenca el pacte a l’Alqueria d’Asnar entre trànsfugues de Compromís i el PP que va posar fi a 44 anys de govern socialista

El govern municipal de l'Alqueria d'Asnar, format per dos regidors trànsfugues de Compromís i dos…

Otras noticias

1 13
El Camp de Morvedre

Detenido un hombre en Sagunto por tentativa de homicidio tras intentar estrangular a su pareja

Por Redacción ComarcalCV
Ple de l'Ajuntament de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer, primer municipi valencià en declarar persona ‘non grata’ a Mazón per la seua gestió de la DANA

Por Toni Cuquerella
FOTO NOTICIA
EconomíaEl Camp de Morvedre

Nueva convocatoria del curso gratuito ‘Agente del Cambio en Sagunto: Experto en Transformación Digital

Por Javier
Foto d'arxiu dels antics Alts Forns del Mediterrani de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt acollirà el I Congrés d’Arxius Històrics Industrials amb experts de tota Espanya

Por Toni Cuquerella
Participantes en la jornada celebrada en Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt reivindica el Corredor Cantábrico-Mediterráneo como eje estratégico para la competitividad y la vertebración del territorio

Por Toni Cuquerella
IMG0811m
El Camp de Morvedre

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?