ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt dona llum verda a les obres de la Casa Romeu, palau del segle XVIII on va nàixer la figura local de la Guerra de la Independència

Així es comença la primera fase, que consistirà en una avaluació i anàlisi de l'estat de l'edifici
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 6, 2024
517 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
1008 sagunt casa romeu

Aquest dilluns s’ha signat l’acta per a l’inici de les obres de la Casa Romeu de Sagunt, edifici emblemàtic del patrimoni de la ciutat. A més, la regidora de Patrimoni Cultural i Industrial, Patricia Sánchez, i el regidor de Contractació, Javier Raro, junt amb tècnics i arquitectes, han visitat l’edifici per a veure les condicions en les quals es troba la Casa Romeu.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha ressaltat: «En la legislatura passada vam complir amb una reivindicació ciutadana que es mantenia des de feia molts anys, l’adquisició de la Casa Romeu». D’altra banda, respecte a la signatura de l’acta, ha assenyalat: «Hui comencem a fer els passos necessaris perquè este edifici històric, que forma part del nostre patrimoni, siga també un edifici a l’abast de la ciutadania».

Esta primera fase de les obres és «de consolidació, d’anàlisi de tot l’edifici i de veure les seues potencialitats», ha indicat Darío Moreno. En la segona fase serà la «rehabilitació definitiva». L’alcalde de Sagunt ha afirmat que és un dia «feliç», ja que s’està recuperant el patrimoni amb l’objectiu que es convertisca «en un espai públic que també reta homenatge a les nostres figures històriques».

Per la seua banda, Patricia Sánchez ha expressat: «Amb esta obra el que es garantirà serà la seguretat tant de l’entorn com de l’edifici. S’actuarà sobretot en les cobertes i en els forjats per a així evitar els despreniments que ha tingut durant estos anys l’edifici».

Antecedents

L’edifici de la Casa Romeu va ser comprat pel Consistori en 2020 per un valor de 390.000 €. Es tracta d’un immoble d’una superfície de 349 metres quadrats que compta amb tres plantes, situat darrere de l’auditori Joaquín Rodrigo. L’edifici correspon a un model constructiu característic d’un palau del segle XVIII. L’immoble va ser la casa on va nàixer, el 26 de gener de 1778, José Romeu Parres, comandant de les milícies de Morvedre durant la Guerra d’Independència, considerat com a heroi i fill cèlebre de la ciutat.
 

Tags: admin València

Lo + leído

Menys abocador i més contenidor marró: com la separació de l’orgànic està buidant el fem de rebuig a Ontinyent

La revolució de la recollida de residus d'Ontinyent ja té un clar protagonista: el contenidor…

Primer rescate de la temporada de la policía marítima de Calp al evacuar a una mujer en una cala del Racó del Corb

La Unidad de Vigilancia e Intervención Marítima (UVIM) de la Policía Local de Calp ha…

Castellón de la Plana celebra la 8ª edición de la jornada inclusiva ‘Todo el mundo a moverse’

El pabellón deportivo de la Universitat Jaume I, en Castellón de la Plana, ha acogido…

Otras noticias

Ecoparc mòbil de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Vaga indefinida en a recollida de residus de Sagunt: com afecten els serveis mínims als ecoparcs mòbils i al fixe?

Por Toni Cuquerella
Exemplar de les ulleres que repartirà Sagunt.
El Camp de Morvedre

Ulleres gratis i el millor lloc per a veure l’històric eclipsi solar del 12 d’agost a Sagunt

Por Toni Cuquerella
orquestamontecarlo
CollaEl Camp de Morvedre

Les festes de Sagunt i el Port ja tenen llibre oficial: consulta la programació completa

Por Javier Ruiz
Sintitulo
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal de Sagunt reclama la reposición de servicios en varias playas tras la regeneración

Por Javier Ruiz
Costa de Alboraia.
Baix VinalopóComunitat ValencianaEl Camp de MorvedreL'AlacantíL'Horta NordLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera BaixaLa SaforLa Vega Baja

Radiografía del alquiler en la costa valenciana: de la exclusividad de Alboraia y Xàbia a los precios más amables de Vinaròs

Por Toni Cuquerella
M1IMG8079
El Camp de Morvedre

Sagunt repartirá 10.000 pulseras antipérdida para niños y mayores en sus playas

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?