sábado, 28 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt avança en la instal·lació de plaques fotovoltaiques per a l’autoabastiment dels col·legis Mestre Tarrazona i Ausias March

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 3, 2022
24 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

L’Ajuntament de Sagunt i l’IVACE sufraguen la col·locació d’estos sistemes en ambdós centres escolars i s’estima que la intervenció estiga acabada a l’inici de l’any

Els treballs per a la instal·lació de plaques fotovoltaiques per a l’autoproveïment elèctric dels col·legis Mestre Tarrazona i Ausiàs March han complit la seua primera setmana i avancen segons el que es preveu.

L’alcalde de Sagunt i regidor de Medi Ambient, Darío Moreno, ha visitat este dijous al matí el CEIP Mestre Tarrazona del Port de Sagunt per a comprovar l’evolució dels treballs acompanyat per l’edil delegat de Manteniment, Pepe Gil, i el regidor delegat d’Educació, José Manuel Tarazona, al costat de tècnics de les àrees del Consistori implicades i representants de les empreses adjudicatàries de la intervenció.

L’obra per a dur a terme esta actuació, gestionada a través de les regidories de Medi Ambient i Manteniment, amb la col·laboració de la Delegació d’Educació, va començar dijous passat, dia 23, i té un cost total de 60.432,42 euros, dels quals més de la mitat, 32.567,95 euros, estan subvencionats per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), mentre que el muntant restant, prop de l’altra mitat, són a càrrec de l’Ajuntament de Sagunt.

«És importantíssim que, com a institució, donem exemple, i per això hem posat en marxa diferents iniciatives relacionades amb l’energia sostenible; hui veiem l’inici d’una d’elles», ha manifestat l’alcalde.

En este sentit, el primer edil ha destacat el «doble objectiu» que perseguix la instal·lació de les plaques fotovoltaiques en els col·legis pel que fa a la «reducció del consum i les emissions de carboni» però també en l’àmbit «didàctic per a les noves generacions». Moreno, ha assenyalat que això permetrà, a més a més, «poder explicar-li als més xicotets i xicotetes la importància de cuidar el nostre planeta».

En el CEIP Mestre Tarrazona s’estan situant 72 mòduls de 445W amb una potència de 30kWp, l’estimació de producció d’energia dels quals es calcula en 51.160 kWh/any. L’import d’execució de la instal·lació en este centre és de 26.985,75 euros, dels quals l’IVACE subvenciona 15.000 euros. D’igual manera, en el CEIP Ausiàs March s’estan col·locant 99 mòduls de 445W amb una potència de 40kWp i que s’estima que produiran 70.559 kWh/any. L’import d’execució en este cas se situa en 33.446,67 euros dels quals 17.567,95 són a càrrec de l’IVACE.

Sengles intervencions s’alineen amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides i pretenen reduir l’emissió de CO? en els edificis públics municipals així com disminuir la despesa que suposa la factura elèctrica dels mateixos per a les arques de l’Ajuntament.

Es preveu, inicialment, que els treballs d’instal·lació finalitzen aproximadament a principis de l’any nou, amb la tornada a les classes, i a partir d’ací les plaques solars ja estaran completament operatives i funcionaran a ple rendiment. En este sentit, les empreses encarregades de col·locar-les estan treballant durant les vacances nadalenques per a no interferir, interrompre ni causar molèsties a l’alumnat ni a la comunitat educativa de cap dels dos centres.

«Considerem que este és un projecte molt interessant i que marca la línia de futures actuacions que durem a terme per part de l’Ajuntament», ha avançat l’alcalde.

D’altra banda, ja estan col·locades instal·lacions similars en l’aparcament del Poliesportiu Municipal (internuclis), amb una potència, després de l’ampliació de 15kWp executada al desembre de 2020, de 25kWp i que han produït en 2021 un total de 39.379,57 kWh/any i han estalviat 21 tCO2 en emissions. En total existixen en l’actualitat 95 kWp instal·lats en edificis municipals amb una capacitat per a produir 160 MWh/any i d’estalviar en emissions fins a 85 tCO2/any.

A més a més, estan ja redactats els projectes i pendents d’execució una instal·lació de 45 kWp en el CEIP María Yocasta i una altra de 75kWp en el pavelló del Poliesportiu Municipal (internuclis), que en conjunt fan un total de 120 kWp.

Estos sistemes permeten, a més d’autoproveir-se d’electricitat, injectar energia al sistema general i funcionen automàticament.

Tags: València

Lo + leído

La Generalitat regenerará más de 1.500 hectáreas con dos nuevos parques anti-inundaciones en el Turia y el Barranco del Poyo

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciado la creación de dos grandes parques…

Orihuela refuerza su seguridad con un sistema de videovigilancia inteligente

El Ayuntamiento de Orihuela, bajo la dirección de la Concejalía de Seguridad Ciudadana liderada por…

Detienen en Massamagrell a una trabajadora doméstica por robar a ancianos

La Guardia Civil ha arrestado a una mujer de 47 años en Massamagrell, acusada de…

Otras noticias

La playa de Gandia durante la noche de San Juan.
El Camp de MorvedreLa Safor

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Por Toni Cuquerella
3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Toni Llorens Juan Carlos Garcia y Jimmy Entraigues durante un momento del ensayo
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunto estrena para la escena ‘Lázaro 3.0’, un clásico renovado e inclusivo

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?