ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt atorga al poeta i escriptor Vicent Vayà el títol de Fill Adoptiu de la Ciutat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 20, 2022
179 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Biògraf del compositor Joaquín Rodrígo, també va ser regidor al ple municipal pel CDS i pel PP

El Ple de l’Ajuntament de Sagunt en una sessió extraordinària celebrada hui, divendres 20, ha acordat per unanimitat la concessió del títol de Fill Adoptiu a Vicent Vayá Pla, segons el Reglament d’Honors i Distincions municipal i la tramitació realitzada pel departament de Cultura.

La proposta va ser presentada a l’Ajuntament per part de la Federació Junta Fallera de Sagunt i l’Associació de Moros i Cristians de Sagunt. Posteriorment va ser aprovat el dictamen favorable per unanimitat en la Comissió Informativa de Cultura, Educació i Oci, reunida en sessió ordinària el passat 21 d’abril.

Vicent Vayá, que ha assistit a la sessió plenària acompanyat de la seua esposa, Vicenta, la seua filla, Amparo, i altres familiars i amistats. Ha agraït a la Corporació que li concedisca este honor per unanimitat: «Molt emocionat i molt agraït al meu poble de Sagunt». També ha dit que no li va demanar a ningú ser saguntí: «Ja em considerava saguntí en tots els meus actes i en tota la meua vida. Això no es demana, això es guanya i el millor és haver-ho guanyat sense saber-ho»

«Jo pel poble no he fet res més que voler-lo, perquè este poble és el que em va recollir a mi amb huit anys, em va donar una família, em va donar una llar, ací vaig guanyar el meu treball, ací em vaig casar, ací he tingut la meua família i ací em vull morir», ha expressat. Allà on ha anat, l’escut del seu poble l’ha portat sempre en la seua solapa, ha afirmat amb emoció i ha tancat la seua intervenció dient: «Paisans, paisanes, germans, germanes, soc saguntí! Gràcies a tots»

Vicent Vayá Pla va nàixer a València en 1938, però amb huit anys es va quedar orfe i vingué a viure amb la seua àvia a Sagunt. És poeta, escriptor i biògraf de Joaquín Rodrigo. La seua vida laboral la va desenvolupar com a funcionari de carrera fins a la seua jubilació reglamentària a l’Ajuntament de Sagunt. Ha sigut, també, regidor de l’Ajuntament de Sagunt pel Centre Democràtic i Social (CDS) i pel Partit Popular, ostentant la regidoria de Cultura.

Des de molt jove se li desperta la seua vocació per la poesia, sobretot la festiva. En «els llibrets» de falla va publicar des de 1956 un gran nombre dels seus poemes. Va ser mantenidor des de 1969 fins al 2008 de nombroses comissions falleres de la ciutat i de fora de la nostra comarca (València, Massamagrell, Puçol, El Puig de Santa Maria, Nàquera, Picassent, Paiporta, La Vall d’Uixó) i mantenidor de les Falleres Majors de la Federació Junta Fallera de Sagunt, acte que es realitza en el Teatre Romà. És mantenidor, així mateix de la Casa d’Aragó de Sagunt i de les Festes de Moros i Cristians en les quals ha interpretat papers importants en les ambaixades a la Porta d’Almenara, així com en el Despullament del Moro a l’Església del Salvador. També va fundar diferents companyies de teatre aficionat en la seua joventut, així com l’Associació Passió per Sagunt, de la qual és president d’honor. Entre les seues publicacions més importants destaca Joaquín Rodrigo. Su vida y seua obra. Per totes estes raons, s’exposen mèrits suficients per a rebre la distinció honorífica de Fill Adoptiu de la Ciutat de Sagunt.

Tags: València

Lo + leído

Ayudas de hasta 2,8 millones para Paiporta: así podrás proteger tu casa frente a futuras inundaciones

El Ayuntamiento de Paiporta ha presentado los detalles del Programa de adaptación al riesgo de…

Nuevo protocolo climático en la Diputació de València: así se regulará el teletrabajo y la asistencia según la alerta

La Diputació de València ha aprobado en su pleno ordinario de enero un protocolo interno…

Pillat l’amo d’un bar a l’Alqueria de la Comtessa: així espiava els seus clients als lavabos amb càmeres ocultes

La Guàrdia Civil ha arrestat un home de 48 anys a l'Alqueria de la Comtessa…

Otras noticias

El alcalde de Canet ha presentado el proyecgto en Fitur.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer lidera la lucha contra la erosión costera con «ingeniería verde» en Fitur 2026

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, durant la presentació.
EconomíaEl Camp de Morvedre

Sagunt 2026: les claus de l’any en què la gigafactoria de PowerCo canviarà la ciutat

Por Toni Cuquerella
AVAlmarda5enero1 e1767769596967
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal denuncia el abandono y daños en playas de Almardà, Corinto y Malvarrosa en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
Reunion
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordRequena - Utiel

La Diputación implanta en Puçol, Requena, San Antonio de Benagéber y Catarroja la APP de quejas ciudadanas

Por Redacción ComarcalCV
Playa del Marenyet de Cullera.
El Camp de MorvedreLa Ribera Baixa

El Ministeri invertirà 42,6 milions per regenerar les platges de Canet, Sagunt, Sueca i Cullera

Por Toni Cuquerella
Platja de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer frena l’expansió dels pisos turístics per a preservar el teixit residencial

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?